Szukaj

Ocena kierowcy - Mitsubishi Outlander III SUV PHEV

Ksu, 5 lat temu
Silnik 2.0 DOHC MIVEC 121KM 89kW
Rok produkcji 2014
Przebieg: 100 tys. km
Okres użytkowania: 4 lata
Mitsubishi Outlander III SUV PHEV 2.0 DOHC MIVEC 121KM 89kW 2014-2016 - Oceń swoje auto
4,36
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Przeniesienie napędu : Wciskasz lekko gaz i suniesz, wciskasz mocniej i jedziesz.
Układ hamulcowy : hamowanie rekuperacyjne - nieco dziwne sterowanie lopatkami przy przykierownicy i moze mylic kierowcow z tylu (nie swieci "stop") - ale bardzo wygodne.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : mały bak - w praktyce na autostradzie tankowanie co 400 km, by miec rezerwę na wszelki wypadek.
5,0
Całokształt
Kupiony trochę przypadkowo - z listy branych pod uwagę nadawały się tylko 3 a tylko ten był dostępny od ręki. Teraz szukając kolejnego zaznaczam w wyszukiwarce "hybryda" i zaczynam od Mitsu. To nie jest samochod dla każdego - ale dla mnie całkiem udany kompromis. To SUV do miasta, bez problemu radzi sobie poza miastem, ale wtedy już nie błyszczy. U mnie 2/3 tras to miesto i okolicach a 1/3 długie przeloty autostradowe. Przed kupnem należy koniecznie pamiętać, że: a) Bez gniazdka w garażu czy na słupku przed domem ten samochód po prostu nie ma sensu. Ładowanie w trasie jest mało praktyczne, a komercyjne ładowarki wychodzą często drożej niż benzyna (chyba stwierdzili, że jak jeleń kupił elektryka to nie ma wyjścia). Często wymagany jest też własny kabel do ładowarek za dodatkowe 1000 PLN. b) samochód nie lubi jeździć nerwowo (choć odzyskuje prąd z hamowania) ani bardzo szybko - powyżej 140 na liczniku męczy się i hałasuje, no i trzeba wtedy śledzić odległość od stacji.
Wrażenia
5,0
Silnik
Komentarz do całości napędu - dla mnie bajka. CIchutki, a dynamiczny. Przy prędkościach do 80-90 km sprawia wrażenie 3-litrowej benzyny.
5,0
Skrzynia biegów
Jaka skrzynia? Szybko zapomniałem co to jest sprzegło, cvt czy dostojny automat. Po prostu jedzie.
4,0
Układ jezdny
Taki tam SUV. Dość miękki, ale ten ma nisko środek cięzkości. Mnie pasuje. Nie próbowałem w głębszym śniegu albo w terenie.
4,0
Karoseria
bez zastrzeżeń
Komfort
4,0
Widoczność
Bez zastrzeżeń
3,0
Ergonomia
Oj tu można by nieco poprawić. Częśc przełaczników niezbyt intuicyjna, Sterowanie audio/nawigacją też wymaga przyzywczajenia. Po niektóre rzeczy trzeba kopać głęboko w menu, Fotele przeciętne - chętnie dopłaciłbym za coś premium (ktoś pamięta topowe Safrane?). Powitałbym też schowek na okulary. TPMS bym wymienił na ten mniej dokładny, bez czujników w oponach.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Standard - szybko i skutecznie. W zimie często włącza się silnik spalinowy dla celów grzewczych.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
W miarę. Oczywiście chciałbym większy bagażnik i koło zapasowe, ale tam już siedzi bateria.
4,0
Wyciszenie
Przy małych prędkościach super, przy dużych tak sobie. XC-90 jest cichsze powyżej 90 km/h. Za to system audio Rockford cośtam) może zagłuszyć wszystko.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
paliwo w miescie ++ paliwo na autostradzie - ubezpiecznie i podatki (poza PL) + naprawy (brak) i przeglądy + zużycie prądu w domu (II taryfa) wzrosło o 20-30% Hehe - ta stronka - nie pozwala wpisac nizszego spalania w miescie niz w trasie. U mnie z mimimum w miescie to 2l jeżeli 50% na prądzie to ze 4-5 l a oszczedne spalanie na dlugiej trasie to juz nie mniej niz 8 litrow
4,0
Stosunek jakość/cena
W PL cena nieco absurdalna. Ciężko zresztą z czymś porównać - może z Rav4 tańszą i szybszą, ale wg mnie głosniejszą i mniej komfortową - no i droższą w utrzymaniu.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
brak. Na razie (100 000 km) nie trzeba bylo zmieniac nawet klockow i tarcz. Aaa - no tak - zmienilem wycieraczki.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
brak - o ile nie padnie duża elektryka to tam nie bardzo co ma się psuć - skrzyni brak, sprzegła właściwie brak, mehcaniczne 4x4 brak, silnik to wolnossąca niewysilona benzyna... pewnie pierwszy podda się układ jezdny drązki, łożyska kół itp - ale kiedy?

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 DOHC MIVEC 121KM 89kW [l/100km]

Średnie zużycie
2,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
2,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
5,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
1,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Mitsubishi Outlander III SUV PHEV