Szukaj

Ocena kierowcy - Mitsubishi Outlander III SUV PHEV

Piotr, 3 lata temu
Silnik 2.0 DOHC MIVEC 121KM 89kW
Rok produkcji 2014
Przebieg: 161 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Mitsubishi Outlander III SUV PHEV 2.0 DOHC MIVEC 121KM 89kW 2014-2016 - Oceń swoje auto
4,71
11% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Oszczednosc i wytrzymalosc baterii!
5,0
Całokształt
Auti bezawaryjne, ciche, komfortowe i niesamowicie praktyczne. Bez fajerwerków, ale czy to czasem nie bywa zaletą? Pod względem stosunku jakości do ceny trudno o lepszą alternatywę. Oczywiście warunkiem jest dostęp do zwykłego gniazdka i korzystanie z niego. Odczucie z jazdy to jakby spokojne żeglowanie w ciszy, przy czym silnie wciśnięcie gazu powoduje nagły odgłos benzyniaka i sporą dawkę przyspieszenia. Nie czuje się, że auto waży blisko 2 tony, przyczynia się do tego napęd na 4 koła szczególnie przy mokrej nawierzchni.
Wrażenia
5,0
Silnik
Zestaw silnikow zapewnia sensowna dynamikę przy świetnym spalaniu. Czasami załączenie benzyniaka jest trochę za bardzo wyczuwalne, szczególnie gdy jest zimny.
5,0
Skrzynia biegów
Bardzo wygodna, a przede wszystkim całkowicie bezawaryjna.
5,0
Układ jezdny
Auto ma nisko położony środek ciężkości jak na Suva, więc prowadzi się dobrze.
4,0
Karoseria
Za bardzo bierze do siebie odpryski:/ Za to jak na Japończyka jest bardzo odporna na korozję.
Komfort
5,0
Widoczność
Bez zarzutu, bardzo wygodnie się manewruje - wystarczy kamera cofania, bez czujników.
4,0
Ergonomia
Fotele są w porządku, ale daleko im np. do Volvo. Sterowanie panelem centralnym, dzwiekiem, navi, itp. to trochę porażka... Irytujący jest brak podświetleń części przycisków w drzwiach.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wydajna, szybko oczyszcza szyby i wystarcza do tego elektryk. Niestety nagrzanie wnętrza wymaga włączenia silnika benzynowego (być może w lepiej wyposażonych wersjach można to zrobić z baterii, ale pewnie kosztem szybszego rozładowania).
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Idealnie!
4,0
Wyciszenie
Benzyniak z CVT bywa głośny, gdy jest zimny. Poza tym jest bardzo dobrze, a do 120 wręcz wzorowo.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Przy jazdach okołomiejskich jest bezkonkurencyjny. Dostaniesz się do pracy, sklepów, do szkoły z dzieckiem, itp. na samym prądzie. Co ważne, bateria po 160 tys. km nadal ładuje się do końca i pozwala na przejechanie wyłącznie na prądzie: - Ponad 50 km przy bardzo oszczędnej jeździe (do 60km/h); - ponad 40 km przy normalnej jeździe w mieście i obwodnicami do 100km/h; Oczywiście dołączenie do nawiewu także klimatyzacji lub jazda w temperaturach poniżej 5 stopni obniżają te zasięgi nawet o kilkanaście kilometrów. Warunek opłacalności tego auta to oczywiście garaż ze zwykłym gniazdkiem i korzystanie z ładowania w po powrocie do domu (pełne ładowanie zajmuje około 5h, ale już po 3h jest dobrze naładowana). Na autostradzie, jak każdy SUV z uwagi na kształt i wysokość karoserii, spala sporo. Ale jeśli nie przekraczasz 140km/h, to lądujesz koło 8 litrów. Przy jeździe zwykłymi drogami poza terenem zabudowanym zmieścisz się w 6,5 litra. Najmniej spali w mieście - nawet przy rozładowanej baterii można trafić w okolice 5 litrów. Warto korzystac z manetek przy kierownicy do sterowania siłą odzyskiwania energii - to szybko wchodzi w krew, tym bardziej, że auto żegluje tak spokojnie, że człowiek chce czymś się zająć, gdy nie można zmieniać biegów:-)
5,0
Stosunek jakość/cena
Przy używanym egzemplarzu (bez większych przygód wypadkowych) stosunek jakości do ceny jest moim zdaniem wzorowy. Nowe z salonu chyba było trochę za drogie. Spalanie na przestrzeni kilku tys. km to u mnie średnio 2 litry/100km :-D
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nic nie sprawiało problemu, może poza paroma kroplami wody ściekającymi wokół lampki w bagażniku przy intensywnych opadach (uszczelka do wymiany, lampka działa bez problemu).
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Po pół roku uzytkowania auta z przebiegiem 160 tys km nic sie nie dzieje i auto nie wykazuje większych oznak zużycia! Oprócz sprawdzenia czy auto nie miało poważniejszych wypadków, warto przy zakupie dokładnie obejrzeć podwozie - bateria jest umieszczona centralnie na dole i wokół niej jest 6 otworów fabrycznie zabezpieczonych przed nalaniem się wody. Jeśli auto było katowane w terenie i któreś uszczelnienie jest uszkodzone, to istnieje ryzyko zepsucia baterii. Poza tym warto szukać egzemplarza, który nie stał długo na placu w Holandii, bo nic tak bardzo nie degraduje baterii jak ich nieużywanie..

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 DOHC MIVEC 121KM 89kW [l/100km]

Średnie zużycie
4,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
2,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
2,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Mitsubishi Outlander III SUV PHEV