Szukaj

Ocena kierowcy - Opel Astra H Cabrio

Adam, 8 lat temu
Silnik 1.8 ECOTEC 140KM 103kW
Rok produkcji 2006
Przebieg: 170 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Opel Astra H Cabrio 1.8 ECOTEC 140KM 103kW 2006-2011 - Oceń swoje auto
4,77
17% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : wzrok ludzi oglądających się za autem...
5,0
Całokształt
Samochód należy oceniać przede wszystkim pod kątem stosunku jakości do ceny. Otóż za dwadzieścia kilka tysięcy dostajemy auto o nowoczesnym designie, w podstawowych wersjach wyposażenia można by dodać ekstremalnie wyposażone. Dodając do tego fakt, iż jest to całoroczny kabriolet otrzymujemy auto idealne dla osoby chcącej wyróżnić się z tłumu za niewygórowane pieniądze, ograniczając przy tym ryzyka związane z zakupem "egzotycznych wynalazków"
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik 1.8 ecotec 140 KM daję radę w aucie. Jest to trzeba przyznać jednostka lubiąca wysokie obroty, wtedy zaczyna się jeździć ciekawie. Jednostka bardzo dobra zarówno w mieście, gdzie osiągi schodzą na drugi plan, jak i na trasie gdzie można "przycisnąć".
4,0
Skrzynia biegów
Co do skrzyni biegów, po wcześniejszych doświadczeniach nawet z 3 lata starszym BMW przyznać muszę, że skrzynia wymaga przyzwyczajenia. Biegi nie wchodzą tak pewnie i precyzyjnie jak w nawet starszym aucie ale klasy wyższej.
5,0
Układ jezdny
Auto prowadzi się pewnie, nie bez powodu Astra 3 cieszy się dobrą opinią. W połączeniu z permanentnym ESP ( tak, tak, nie można go wyłączyć przyciskiem ) i alusami 17 cali autem jeździ się bardzo pewnie i czuje się dobre trzymanie toru jazdy. Ponadto podkreślić w tym miejscu należy fakt, iż zawieszenie nie należy do przesadnie kosztownych w naprawie, a poza tym zdaje się ono być jednym z wytrzymalszych dostępnych wśród aut konkurencyjnej klasy.
Komfort
5,0
Widoczność
Do przodu, na boki bardzo dobrze. Lusterka są wystarczającej wielkości. Dużym plusem mojej wersji jest samościemniające lusterko wsteczne ( koniec z oślepianiem przez siedzących na ogonie ). Co do widoczności do tyłu... Warto przypomnieć, że auto jest kabrioletem, tylna szyba pełni raczej rolę dekoracyjną, poza tym coś tam przez nią widać, acz bez czujników cofania jeździłoby się ciężko. Fakt, że chyba każda ASTRA 3 TWINTOP je posiada pozwala mi udzielić autu najwyższą notę.
4,0
Ergonomia
Wszystko jest na swoim miejscu. Jedyne do czego przyczepiłbym się to pokrętła do regulacji temperatury, nawiewu i jego ustalenia. Po prostu przy włączonym 3 biegu ciężko jest je obsługiwać.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Tak jak powinno być w kabriolecie. Nagrzewa się bardzo szybko, zdjęcie dachu i pęd powietrza skutecznie schładza temperaturę. Klimatyzacja... Po co mi klimatyzacja skoro mogę zdjąć dach... nawet nie było mi dane z niej korzystać :)
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Ilość przestrzeni dla kierowcy i pasażerów stanowi olbrzymią, pozytywną niespodziankę. Jazda we dwoje super, jazda we czwórkę na wyjazd - bardzo dobrze. Do tego należy dodać, że auto dysponuje naprawdę świetnym bagażnikiem. Wiele osób spodziewa się, że kufer w kabriolecie mieści co najwyżej walizkę na laptopa. Tu jednak otrzymujemy pakowny kufer. Wydaję mi się nawet, że jest on większy bez złożenia dachu niż w BMW e46. Po jego złożeniu zmieścimy dwie duże turystyczne walizki na kółkach. Aha dodam tylko, że oceniam auto z perspektywy 91 kg wagi oraz 185 cm wzrostu.
4,0
Wyciszenie
Składany dach w połączeniu z drzwiami bez ramek robią swoje. Auto nie jest tak ciche jakbym sobie tego życzył, jednakże coś za coś. Na trasie ze złożonym dachem do 120 jest w porządku, przy wyższych prędkościach trzeba pogłośnić radio
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie trasa 6 litrów, spalanie miasto do max 8,5 litra przy szarżowaniu spod jednych świateł do drugich. Jest to poziom akceptowalny, spalanie wyższe raptem o 2 litry niż w dieslu, ale za to odpadają bolączki związane z ich posiadaniem - turbosprężarki...dwumasy...wtryski...egr-y...
5,0
Stosunek jakość/cena
ESP, czujniki cofania, samościemniające lusterko, czujnik deszczu, podgrzewane fotele, półskóry, alu 17", klimatronic, ocynkowana karoseria, do tego możliwość składania dachu oraz wykonania wszelkich napraw u 99 % mechaników w PL, przy cenie auta dwadzieściakilka tysięcy PLN - wydaję, mi się, że nie muszę dalej argumentować.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
narazie brak, zobaczymy jak będzie dalej. Odniosę się tylko do poprzedniego auta - bmw - wiele osób powtarzało będziesz miał wydatki itd, jak pokazał czas 2 letniej eksploatacji auta zakupionego z pewnych rąk i za nieco więcej niż średnia cena aut - poza wymianą części eksploatacyjnych i czyszczeniem EGR auto absolutnie bezusterkowe ( przejechane ok. 40.000 km w 2 lata ). Samochód w tej chwili w użytkowaniu rodzonego brata.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
jw.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.8 ECOTEC 140KM 103kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Opel Astra H Cabrio