Szukaj

Ocena kierowcy - Opel Astra H GTC

Lucca, 10 lat temu
Silnik 1.8 ECOTEC 125KM 92kW
Rok produkcji 2005
Przebieg: 110 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Opel Astra H GTC 1.8 ECOTEC 125KM 92kW 2005-2007 - Oceń swoje auto
3,85
6% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
4,0
Całokształt
W ocenach starałem się być obiektywnym. Jestem bardzo zadowolony z auta. Bogate wyposażenie - skóra, podgrzewane fotele, ksenony. Brakuje jedynie tempomatu, który można sobie sprawić za kilkaset złotych, wymieniając manetkę kierunkowskazów ;) Jeśli ktoś rozważa jazdę na LPG i do tego chce jeździć ładnie wyglądającym, 3-drzwiowym samochodem z automatyczną skrzynią, to szczerze polecam :)
Wrażenia
4,0
Silnik
Dobry silnik, choć kultura pracy mogła by być lepsza - trochę buczy. Wersja 125KM bardzo dobrze nadaje się dla instalacji LPG z uwagi na hydrauliczną regulację luzu zaworowego. Moc wystarczająca, ale jeśli ktoś oczekuje mocniejszych wrażeń, to polecam wersje turbo.
4,0
Skrzynia biegów
Klasyczny, japoński automat Aisin Warner - nie jest to DSG, ale daje radę. Przy 120km/h mamy 3000obr./min., a więc zdaje się że tak samo jak na 5 biegu ręcznej skrzyni. Z silnikami CDTI montowano bardziej skomplikowane i chyba też bardziej awaryjne automaty, natomiast w tej wersji pod tym względem jest znacznie lepiej, a ewentualna naprawa może być porównywalna z ceną wymiany sprzęgła z dwumasowym kołem zamachowym. Póki co działa dobrze i nic nie wskazuje na nadchodzącą awarię. Oby tak dalej. Dodam jeszcze, że jest to moje trzecie auto z automatyczną skrzynią i nigdy nie miałem z nimi problemów.
4,0
Układ jezdny
Na równe drogi bardzo dobre, a na nierównościach ciut twarde, ale to przecież GTC ;)
Komfort
3,0
Widoczność
No cóż - znów musimy wspomnieć trzy magiczne literki ;) GTC i widoczność do tyłu nie chodzą parami, za to jest czujnik parkowania :)
3,0
Ergonomia
Obsługa kierunkowskazów i wycieraczek wymaga przyzwyczajenia, podobnie jak klimatronik. Opel mógł też lepiej dopracować odsuwanie fotela przy wsiadaniu do tyłu.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja działa bardzo dobrze, za to zimą mógłby troszkę lepiej grzać. Kiedyś jeździłem Golfem III 1.9D, który nagrzewał wnętrze bardzo szybko.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu OK, z tyłu ciut mniej, ale wiadomo dlaczego ;)
3,0
Wyciszenie
Dzisiejsze benzyniaki potrafią być cichsze, do tego szerokie letnie opony dość mocno szumią.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Średnie zużycie benzyny wg komputera to 9,5l/100km. Gazu spala średnio 11l/100km. Jak dla mnie jest OK. Silnik nieskomplikowany, dobrze znany mechanikom, ceny części przystępne. Jedynie automat w razie awarii może bardziej nadwyrężyć portfel, ale i tak jest tańszy w naprawach od wielu nowocześniejszych skrzyń.
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Po zakupie wymieniłem tylko sworznie przednich wahaczy - efekt naszych dróg. Zanim silnik się rozgrzeje, komputer pokazuje mi, że jest za mało płynu w chłodnicy, a poziom jest ok. Pewnie czujnik ześwirował, więc będzie trzeba go wymienić ;)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak dotąd nic poważnego się nie stało :)

LPG - zużycie paliwa dla silnika 1.8 ECOTEC 125KM 92kW [l/100km]

Średnie zużycie
10,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
11,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
12,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
9,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Opel Astra H GTC 1.8 ECOTEC 125KM 92kW
Średni koszt przejechania 100 km
35,00 zł
8,5
l/100km
Zobacz dzienniki
Opel Astra H GTC