Szukaj

Informacje o Opel Astra H GTC

Lata produkcji: 2005 – 2011
Segment: Niższa klasa średnia
Trzecia generacja Opla Astra, czyli zgodnie z nomenklaturą niemieckiego producenta Astra H, pojawiła się na rynku w 2004 r. Ponownie, w porównaniu do poprzedniej generacji Astry, mocno zmieniono nadwozie auta. Względem obu poprzednich generacji, sylwetka samochodu jest znacznie agresywniejsza i bardziej dynamiczna. W 2006 r. Opel Astra H przeszedł delikatny facelifting. Astra III był drugim (po Zafirze) modelem niemieckiej marki, który powstał na płycie podłogowej Delta, opracowanej przez inżynierów General Motors, jak również jedynym wówczas produkowanym seryjnie samochodem osobowym wyposażonym w panoramiczną szybę. W ofercie, poza standardową odmianą hatchback, znajdowały się również takie wersje nadwoziowe jak kombi, sedan oraz coupe/kabriolet. Podobnie jak w przypadku poprzedników, mimo pojawienia się kolejnej generacji modelu, Astra H była jeszcze przez kilka lat produkowana jako Opel Astra Classic.
czytaj więcej
Powagosław
Opel podąża za niemiecką filozofią w projektowaniu samochodów, która głosi, że jeśli coś nie jest zepsute, to nie ma potrzeby tego naprawiać. Astrę jedynie stylistycznie podrasowano, co, biorąc pod uwagę bardzo udany projekt modelu „J”, przynajmniej dziś wydaje się słusznym krokiem. ~Powagosław
Luzacjusz
Auto owszem zgrabne jak modelki Victoria’s Secret, ale… To nowa generacja czy facelifting? I druga sprawa – słyszę, że Astra puka do segmentu premium. No jasny gwint, z całym szacunkiem, ale jak tak dalej pójdzie to niedługo nawet Dacia ogłosi, że już nie robi tanich, popularnych aut, tylko gadżety dla indywidualistów. ~Luzacjusz
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 3
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 10,6 m
Promień skrętu 5,3 m
Długość 4288 mm
Szerokość 1753 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 2033 mm
Wysokość 1413 mm
Wysokość z relingami dachowymi 1435 mm
Rozstaw osi 2614 mm
Rozstaw kół - przód 1488 mm
Rozstaw kół - tył 1488 mm
Prześwit 125 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 1330 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 340 l
Dopuszczalne obciążenie dachu 80 kg

Oceny Opel Astra H GTC

Liczba ocen: 65
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(89%)

Zalety

+ Układ jezdny + Karoseria + Całokształt

Wady

- Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Wyciszenie - Widoczność

Wybrane oceny

3,9
~Piotrek
GTC 1.6 Twinport ECOTEC 105KM 77kW
Opel Astra H
Jako całokształt auto na solidną czwórkę, aczkolwiek problemy z elektryką potrafią frustrować. Przy tym silniku i tej masie samochód raczej do spokojnej jazdy, choć masa przekłada się też na większe spalanie. W mojej wersji wyposażeniowej auto miało wygodne "sportowe" fotele, oraz skórzaną "sportową" kierownice. Astra przez większość czasu była bezawaryjna z wyjątkiem wypadającego zapłonu co finalnie skończyło się wymianą cewki zapłonowej, problemy z CIMem jak to u każdego użytkownika przedliftowej Astry H, ale ogólnie nie było na co narzekać. Jeśli ktoś się zdecyduje na to auto najlepiej szukać modelu po 2006-2007 roku (w każdym razie poliftową) gdyż poprawiono moduł CIM i jest mniej denerwujących krzaczków z tym związanych.
4,1
~Jakub
GTC 1.6 ECOTEC 115KM 85kW
Opel Astra H
Jestem bardzo zadowolony z samochodu. Spełnia prawie wszystkie moje wymagania. Nie mam rodziny, a moja praca wymaga troche jeżdżenia (niedługie trasy, do 100 km). Jazda jest dla mnie ważna i sposób w jaki ten samochód jeździ jest bardzo przyjemny, lekko oporny (co bardzo lubię). Jazda Astra jest również bardzo angażująca więc wydaje mi się że każdy kto na samochód patrzy jako coś więcej niż tylko narzędzie do przemieszczenia się powinien być zadowolony. Samochód jak na swoja bryłe ma sporo przestrzeni w środku. Bagażnik jest niezły do codziennego użytku, jeździłem nim na narty, raz nawet udało mi się przewieźć dwa rowery mając klapę bagażnika zamknięta. Oczywiście ma wady. Wg mnie auto pali litr paliwa więcej niż powinien palić, oraz pozycja kierowca mogłaby być delikatnie poprawiona. Podsumowując, samochód naprawdę daje radę, sprawia przyjemność z jazdy, nie psuje się (choc może za wcześnie to oceniam), jest praktyczny przy użytkowaniu 1 lub 2 osób, nie jest to oczywiście rodzinny samochód ale wśród swoich rywali (Golf 5 3drzwi czy Audi A3 3drzwi) nie odstaje. Polecam.
4,3
~Bartoszek97
GTC 1.8 ECOTEC 140KM 103kW
Opel Astra H
Auto sprowadziłem z Niemiec 2 lata temu wtedy miało przebieg 130tys. Wnętrze zero zurzycia oprócz delikatnego na gałce zmiany biegów reszta super się trzyma. Bryła coupé pięknie się prezentuje zwłaszcza tył asterka ma zgrabny. Silnik 1.8 140 koni ładnie się zbiera, a po włączeniu opcji SPORT reakcja na gaz jest jeszcze lepsza co daje fajniejsze odczucia z jazdy. Auto psuje zarówno do mista ponieważ jego gabaryty pozwalają sprawnie poruszać się w miejskiej dżungli natomiast w trasy 140 koni do tej wagi pozwalają płynnie pokonywać kilometry. Mały minusik dla Opla, ze do wersji 1.8 nie ma 6 biegu :( reszta super :))
Średnie spalanie dla Opel Astra H GTC
7,3 – 11,8
l/100 km
4,9 – 6,6
l/100 km
7,4 – 14,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,0
GTC 1.9 CDTI ECOTEC 150KM 110kW
Opel Astra H
W trasie spalanie jest na prawdę zadowalające. 5-6 litrów na tempomacie na autostradzie przy prędkościach przepisowych to nie są bajki. Jadąc nawet 160-180 nie powinniśmy przekroczyć 7.5L. Ale w mieście... tragedia. Wszystko dlatego, że auto jest bardzo ociężałe konstrukcyjnie, a do tego potrzebuje 10km by się dobrze rozgrzać, gdy stoi na lekkim mrozie. Jesienią to jest 9.2-9.3L, w zimie bliżej 10L spalania (klima cały rok). Myślę, że zdecydowanie nie jest to dobry wybór gdy sposób użytkowania jest bliższy cyklowi miejskiemu. Cykl mieszany w zimie, gdy nie parkujemy w ogrzewanym garażu - powinien być zbliżony do spalania w benzyniaku 1.6.
11,2
GTC 1.8 ECOTEC 125KM 92kW
Opel Astra H
Co do spalania auto sprawuje sie dobrze, osobiście mam dosyć ciężką nogę więc lubie sobie przyśpieszyć, wersją 125konna z zamontowanym gazem daje rade bez problemu, mimo że auto wydaje się wbrew pozorom dosyć lekkie to z zamontowaną i napełnioną butlą waży prawie 1400kg, więc trzyma się na zakrętach bardzo dobrze, a dosyć spory silnik daje radę z obciążeniem, większe prędkości w okolicach 180km/h nie robią na nim wrażenia, moje średnie spalanie na co dzień (czasami z włączoną klimą, a czasami bez) prezentuje się następująco Benzyna: - w mieście przy korkach wynosi od 9 do 10l w zależności od ruchu - w trasie przy średniej prędkości ok 150km/h spalanie wynosi mniej więcej 8l - przy dosyć ostrożnej, spokojnej jeździe na trasie można zejść w okolice 7l LPG: - w mieście mniej więcej od 12 do 14l - w trasie przy średniej prędkości 150km ok. 11l
7,2
GTC 1.4 TWINPORT ecoFLEX 90KM 66kW
Opel Astra H
Zdecydowanie najtańszy w utrzymaniu i tankowaniu samochód jaki miałem. Posiadam auto trochę ponad sześć, więc myślę, ze moja opinia może być obiektywna. Samochód, wcale nie jakąś super oszczędną jazdą, spala około 7.5l. z taką dość "ciężką nogą" maxymalny wynik jaki mi się udało wykręcić to 8,8l, przy oszczędnej jeździe można zejść troszkę powyżej 6l i wcale nie mówię tutaj o spalaniu w trasie, czy na autostradach ale w mieście. O dziwo, odnoszę wrażenie, że auto w trasie pali więcej, a to pewnie dlatego, ze prędkości autostradowe dla tak małego silnika to nie lada wyczyn, a zwiększone obroty sprzyjają spalaniu. Bardzo wdzięczny i nieawaryjny samochód. Pod warunkiem że się o niego troche zadba. No i ten wspaniały wygląd. 10 lat minęło, a jeszcze potrafi zachwycać i to nie tylko mnie

Usterki Opel Astra H

Liczba wpisów: 113
Silnik przechodzi pewien rezonans przy 2700-2900 obrotach
  • Opel Astra H Kombi 1.6 ECOTEC 115KM 85kW 2006-2013
  • układ napędowy
  • 107 tys. km
Od niedawna jestem posiadaczem kolejnego Opla, tym razem Astry H z silnikiem Z16XER. Niestety trafił mi się egzemplarz, który przy obrotach ok. 2700-2900 przechodzi pewien rezonans, występują drgania silnika, najbardziej wyczuwalne na 4 i 5 biegu. Drgania wyczuwalne są na pedale przyspieszenia „czuć w podłodze” - powyżej 2900-3000 obrotów wszystko wraca do normy. Użytkownicy forum internetowych związanych z tym tematem informują, że serwisy Opla nie radzą sobie z tą usterką, generalnie odpowiadają, że „ten typ tak ma”, że jest wada fabryczna. Czy udało się komuś rozwiązać podobny problem z tym silnikiem?
Problem rozwiązany
3 komentarze
Brak prądu
  • Opel Astra H Kombi 2.0 turbo ECOTEC 200KM 147kW od 2004
  • instalacja elektryczna
  • 256 tys. km
Astra zaczeła szwankowac po wymianie oswietlenia. ( zegary, przelączniki itp.) Kilka razy rozładował się akumulator i "wypadla" centralka alarmu QC-02. Gdy poskladalem auto to najpierw normalnie dochodził prad byl zaplon ale nie chcial odpalic tak jakby alarm go hamowal, slychac tylko stukanie jakby akus padnięty ale podpinalem inne i dalej tak samo. Od wczoraj nie mam wogole pradu na zaplonie, nie dziala centralny zamek i żadne szyby czy tez oświetlenie wnetrza, dziala tylko radio ale wyswietlacz slabo świeci. Wybebeszylem wszystkie bezpieczniki z przodu i z tylu i przekazniki i wszystko OK, wyrzuciłem cala skrzynkę bezpieczników z pod maskii żadnego przetarcia czy cokolwiek innego nie ma. Gdzie moze byc problem?
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Wiązka kabli
  • Opel Astra H Sedan 1.6 ECOTEC 115KM 85kW 2007-2013
  • instalacja elektryczna
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Jednym z klasycznych problemów tego modelu jest przecierająca się wiązka kabli idąca do drzwi tylnych, wychodząca ze słupka pomiędzy drzwiami. Te kable odpowiedzialne są za centralny zamek, głośniki i parę innych rzeczy. Jest źle obmyślone, bo zwykłe otwieranie i zamykanie drzwi tylnych w końcu doprowadzi do przetarcia. Cena oryginalnej wiązki to 650zl. Na szczęście można kupić zamiennik na allegro za 150zl. Wymiana samodzielna również nie jest problemem, a że plastiki w tej astrze są fajnie elastyczne, to nic nie połamiesz przy robocie.
2 komentarze
Opel Astra H GTC