Szukaj

Ocena kierowcy - Opel Astra H Hatchback 5d

dudulec1, 3 lata temu
Silnik 1.4 TWINPORT ecoFLEX 90KM 66kW
Rok produkcji 2004
Przebieg: 100 tys. km
Okres użytkowania: ponad 6 lat
Opel Astra H Hatchback 5d 1.4 TWINPORT ecoFLEX 90KM 66kW 2004-2013 - Oceń swoje auto
4,50
10% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria
Zawieszenie
Silnik
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny
5,0
Całokształt
Samochód jest świetnym przykładem auta, który ma służyć w sprawnym, ekonomicznym, bezpiecznym dojazdom z miejsca A do B i do miasta i na trasie. Kupiona z przebiegiem ok 21k, obecnie ok 100k , przez ten czas nigdy nie zawiodła, naprawy prawie tylko eksploatacyjne. Silnik co prawda demonem prędkości nie jest, ale w zupełności wystarczy do szybkiej jazdy, jest bardzo elastyczny, a przy redukcji da się sprawnie wyprzedzić. No chyba ze mamy 5 osób na podkładzie :) Bardzo pojemny, można dużo przewieźć. W miarę wygodny, w miarę szybki, wszystko tak naprawdę w miarę. Po prostu auto które jeździ, nie sprawia kłopotów, nie zawodzi i jest dobrym narzędziem.
Wrażenia
5,0
Silnik
Tak jak pisałem, demon prędkości to to nie jest, jednak jak się go pozna to wiadomo jak jechać, żeby wyprzedzić jechać sprawnie i ekonomicznie. Spalanie w trasie 6-6,5 to nie problem, w mieście bliżej 8. Mój rekord to 4,8/100 (przy 110 na autostradzie)! Silnik bezawaryjny.
4,0
Skrzynia biegów
Działa, przełożenia dobrej długości, nie ma większego problemu z wbijaniem biegu, jedynie czasem wsteczny nie chce wejśc.
5,0
Układ jezdny
Moim zdaniem super, czuły, auto jest sztywne, a w zimie naprawdę trzeba się postarać aby wpadło w jakikolwiek poślizg (przy dobrych oponach). Ale tak czy siak czuje się pewnie w zakrętach.
5,0
Karoseria
0 oznak rdzy po 16 latach, ale może mieć na to wpływ że auto jest z niemiec.
Komfort
4,0
Widoczność
Raczej nic do zarzucenia.
4,0
Ergonomia
Wszystkie wskaźniki, przyciski na swoim miejscu, łatwo dostępne, chociaż brak miejsca na kubek jest dużym minusem. Kierunkowskazy bez problemu. Siedzenia w podstawowej wersji są w miarę wygodne, chociaż raczej nie na bardzo długie trasy.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Szybko zimno, szybko ciepło, nie paruje :)
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na segment C jest okej. w 4 osoby jedzie się wygodnie, mam 184 cm i za mną da się siedzieć w miarę wygodnie.
3,0
Wyciszenie
No cóż, tutaj nie można było wiele oczekiwać i w aucie na autostradzie bywa głośno.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Tylko eksploatacja, spalanie bardzo okej, więc kosztów dużo nie ma
5,0
Stosunek jakość/cena
W tym segmencie to chyba jeden z lepszych stosunków ceny do jakości. Plastiki w miarę miękkie.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jeśli idzie o większe usterki to nic się nie działo, jedynie konieczne było nasmarowanie rozrusznika (ok 100 zł), a to bardziej drobiazg niż poważna rzecz.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Problemami w astrze są kabelki przy drzwiach, które lubią się łamać i przecierać i trzeba je wymieniać co generuje trochę kosztów. Dodatkowo uszkodzony kabel sprawił, ze powstało zwarcie i przypaliło się radio. Kosztów dużych nie bylo, ale troszkę strachu i dymu z wentylacji już tak.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 TWINPORT ecoFLEX 90KM 66kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,4
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Opel Astra H Hatchback 5d 1.4 TWINPORT ecoFLEX 90KM 66kW
Średni koszt przejechania 100 km
32,00 zł
7,2
l/100km
8,6
l/100km
Zobacz dzienniki
Opel Astra H Hatchback 5d