Szukaj

Ocena kierowcy - Opel Astra H Hatchback 5d

Jakub, 3 lata temu
Silnik 1.4 TWINPORT ecoFLEX 90KM 66kW
Rok produkcji 2009
Przebieg: 115 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Opel Astra H Hatchback 5d 1.4 TWINPORT ecoFLEX 90KM 66kW 2004-2013 - Oceń swoje auto
4,36
7% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria
Zawieszenie
Układ hamulcowy
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny
5,0
Całokształt
Samochód zaskakuje łatwością i przyjemnością obsługi. Świetna bezawaryjność, całkiem dobra wygoda, na prawdę tania eksploatacja. Nie jest to demon prędkości, nie ma też wygody limuzyny, ale jest to świetny samochód w dobrej cenie. Jest parę drobnostek o które trzeba zadbać, głównie są to drobne usterki elektryczne. Problemy mechanicznie praktycznie nie występują. Samochód zdecydowanie godny polecenia dla spokojnego kierowcy, szukającego taniego w eksploatacji i niezawodnego samochodu który zawsze odpali i zawiezie nas do celu bezpiecznie i w miarę wygodnie.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik jest na prawdę niezawodny. Nie ma z nim żadnych problemów. Spalanie w małym mieście jest średnie jak na tę pojemność - około 8 L/100km przy normalnej jeździe. Po drogach wiejskich i krajowych spalanie jest świetne, przy prędkościach 70-90 wskazanie komputera potrafi zejść do 5 L /100km. Na ekspresówki i autostrady zdecydowanie za słaby. Jeśli chodzi o dynamikę - raczej kiepsko. Do najcichszych nie należy, zwłaszcza, że trzeba czasem wkręcić go na obroty. Dla spokojnego kierowcy jak najbardziej dobry silnik, na dłuższe wyjazdy w trasy raczej odradzam.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia bardzo dobra do miasta, ale ma swoje problemy. Zdecydowanie brakuje szóstego biegu, ponieważ przy 100 km/h jest już 3000 obr./min. Zdarza się że jedynka nie chce wejść, co szczególnie denerwuje gdy tocząc się 10km/h chcemy przyspieszyć - jedynka nie wchodzi a na dwójce silnik nie ma siły. Do nieco większego miasta skrzynia jest świetna - przy 60km/h można już spokojnie jechać piątką, silnik nadal ma siłę i mało pali. Oprócz nieco średniej precyzji jest na prawdę w porządku.
5,0
Układ jezdny
Zawieszenie nie jest zbyt twarde, nadaje się do nieco bardziej dynamicznej jazdy i jest przy tym na prawdę komfortowe. Układ jest na prawdę bardzo trwały, choć mógłby być trochę twardszy. Czasami, zwłaszcza w zimę, brakuje przycisku do wyłączenia ESP, układ czasem nie pozwala podjechać pod ośnieżone górki obcinając moc do zera, za to bardzo dobrze ratuje w wypadku poślizgu. Wspomaganie kierownicy nie jest ani za słabe, ani za mocne, choć opór na kierownicy jest troszeczkę sztuczny.
5,0
Karoseria
Zdecydowanie na plus - ani grama rdzy na całym samochodzie, mimo częstego kontaktu z solą i piachem z ośnieżonych dróg. Lakier dosyć łatwo porysować, ale nie ma tragedii. Warto uważać na progi, po otwarciu przednich drzwi, pod zawiasami potrafi zbierać się wilgoć i brud - regularnie czyszczę to miejsce i na tę chwile bez problemów.
Komfort
4,0
Widoczność
Do przodu zdecydowanie świetna, na boki tak samo, choć słupki są nieco za grube, potrafią zasłaniać. Widoczność w lusterkach rewelacyjna, zarówno w bocznych jak i we wstecznym. Przez tylną szybę widać raczej słabo - zwłaszcza przy parkowaniu. Parkowanie w ciasnych miejscach mimo dobrej zwinności samochodu potrafi być stresujące - początkującemu kierowcy polecam zainwestować w kamerę cofania lub czujniki, bo mimo że jest to hatchback to łatwo przeoczyć przeszkodę za samochodem.
3,0
Ergonomia
Niemal wszystkie przyciski są wygodne w obsłudze, fotele zdaniem producenta "kubełkowe" trzymają świetnie, choć trzeba chwile "pokręcić" się na fotelu aby znaleźć wygodną pozycję. Przyciski od klimatyzacji raczej za nisko, trochę słaby dostęp. Manetki wracające do pozycji wyjściowej są świetne, bardzo wygodne w użyciu. Srebrne detale nie wyglądają źle, choć łatwo się niszczą. Zdecydowany brak wskaźnika temperatury silnika - trzeba na to uważać. Ekran BID trochę mały, duży minus za brak możliwości obsługi ukrytego menu i zmiany czasu i daty po wyjęciu radia. Brakuje trochę jakiegoś uchwytu na kubek, u mnie jest tylko jeden - między fotelami.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja chłodzi świetnie, brak zastrzeżeń. Samochód nagrzewa się dosyć wolno, co w zimie robi się bardzo uciążliwe. Minus za manualną klimatyzację - ciężko ustawić odpowiednią temperaturę, trzeba ciągle regulować pokrętłem bo szybko robi się za gorąco lub za zimno. Nic nie hałasuje, układ raczej bezawaryjny.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Do jazdy w 4 osoby zdecydowanie w porządku, z przodu samochód mógłby być nieco szerszy, ale zarówno do przodu jak i do góry miejsca jest wystarczająco. Z tyłu można wygodnie usiąść pod warunkiem, że osoba z przodu nie ma 2 metrów wzrostu. Do podróży w 5 osób zdecydowanie nie polecam. Piąta osoba z tyłu nie ma praktycznie żadnego miejsca. Samochód raczej czteroosobowy.
3,0
Wyciszenie
Wyciszenie raczej słabe, do 7-80 km/h jest okej, powyżej tych prędkości robi się dosyć głośno. Opór powietrza i wiatr są zdecydowanie słyszalne, silnik tak samo. Powyżej 100 km/h hałas robi się dosyć nieznośny. Wygłuszenia drzwi dosłownie nie ma.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Silnik bardzo bezawaryjny. Oprócz regularnych wymian olejów, filtrów, hamulców i opon nie trzeba inwestować w samochód nic. Rozrząd wymieniony po 93 tys. kilometrów i nic poza tym. Zdecydowanie godny polecenia. Spalanie w mieście mogłoby być mniejsze, warto rozważyć LPG.
5,0
Stosunek jakość/cena
Za tę cenę świetna bezawaryjność, łatwość obsługi i prowadzenia. Trochę średnia wygoda i raczej słaba dynamika. Dla spokojnego kierownicy jest to świetny samochód. Tankować i jeździć.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jest parę irytujących drobnostek którymi trzeba się czasem zająć. Elektryka w tylnych drzwiach potrafi paść, ze względu na słabe kable które zwyczajnie się łamią w peszlu dochodzącym do drzwi. Elektryka tylnej klapy też słaba. Lampka w bagażniku nie działa, w ujemnych temperaturach mimo zamkniętego bagażnika cały czas miga ikonka otwartych drzwi - coś szwankuje. Warto co jakiś czas sprawdzić stan kabli i styków w drzwiach i klapie oraz przesmarować zawiasy drzwi bo po paru latach chodzą na prawdę ciężko.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Od produkcji samochodu brak jakichkolwiek poważnych usterek. Oprócz wymiany takich rzeczy jak akumulator, hamulce, płyny eksploatacyjne, filtry nie trzeba w ogóle inwestować w samochód. Rozrząd wymieniony przy 93 tys. kilometrów, poza tym brak jakichkolwiek wizyt u mechanika.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 TWINPORT ecoFLEX 90KM 66kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Opel Astra H Hatchback 5d 1.4 TWINPORT ecoFLEX 90KM 66kW
Średni koszt przejechania 100 km
32,00 zł
7,2
l/100km
8,6
l/100km
Zobacz dzienniki
Opel Astra H Hatchback 5d