Szukaj

Ocena kierowcy - Opel Astra H Hatchback 5d

Adrian, 8 lat temu
Silnik 1.3 CDTI ecoFLEX 90KM 66kW
Rok produkcji 2007
Przebieg: 230 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Opel Astra H Hatchback 5d 1.3 CDTI ecoFLEX 90KM 66kW 2005-2013 - Oceń swoje auto
4,08
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik : Uszkodzony solenoid
Karoseria : Lekka rdza na tylnym nadkolu
4,0
Całokształt
Ogólnie samochód całkiem dobry. Za nim go kupiłem, byłem wielkim fanem tego modelu. Bardzo podobał i nadal podoba wizualnie. Szukałem auta dość niedrogiego w trasy, ten dobrze sprawdza się przy spokojnej jeździe autostradowej do 140 km/h. Nie spodziewałem się po nim niczego specjalnego i taki samochód dostałem. W miarę solidny, ładny i przewidywalny
Wrażenia
3,0
Silnik
Moja jednostka to diesel 1.3. 90 KM mocy. Jak dla mnie nie jest to zbyt dobry silnik. Jest po prostu za słaby. Przy wyprzedzaniu, trzeba wziąć pod uwagę, że raczej będzie potrzeba dość sporo miejsca. Ponadto olbrzymia turbo dziura. Jest to jakaś tragedia. Samochód zaczyna jechać dopiero powyżej 2 000 obrotów. Na duży plus spalanie. Wg. komputera w mieście maks 6L w trasie 130-140 km/h spokojnie koło 5L bez klimatyzacji. Nie polecam tej jednostki napędowej, chyba że komuś zależy na jak najniższym spalaniu.
4,0
Skrzynia biegów
Moim zdaniem jest po prostu ok. Biegi wchodzą, nie ma z tym problemów, skok drążka jest krótki co bardzo mi odpowiada. 6 bieg na wielki plus sprawia, że autko bardzo mało pali w trasie.
4,0
Układ jezdny
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność bardzo dobra, słupki w ogóle nie przeszkadzają. Podoba mi się, że nie widać maski samochodu co jest (jak dla mnie) miłym zaskoczeniem w tym segmencie. Z tyłu szybka trochę mała, ale spokojnie da się cofać bez obaw o zderzaki, wiadomo gdzie kończy się samochód bo jest to hatchback.
4,0
Ergonomia
Wszystko z pozycji kierowcy jest dostępne. Może żeby dostać się do schowka trzeba się trochę nagimnastykować, ale nie jest dla mnie to jakaś duża wada. Przyciski są sensownie rozmieszczone i spokojnie można ich używać po omacku. Wszystko jest na swoim miejscu. Zdecydowanie problemem dla mnie było przyzwyczaić się do działania przełączników kierunkowskazów i wycieraczek, ale teraz gdy już to pojąłem jest ok. Z rzeczy które mnie denerwują. W mojej wersji (klimatronik) nie ma prostego dostępu do włączania/wyłączania klimatyzacji. Za każdym razem, trzeba wejść w opcje nawiewu i dopiero tam możną ją aktywować. Każdorazowe włączenie nawiewu na przednią szybę powoduje ustawienie dmuchawy na maksymalne obroty. Wiem, że jest tak w większości samochodów, lecz jak dla mnie jest to dość irytujące. Wymiana żarówek jest dość utrudniona i o ile do światełek mijania jest dostęp jako taki (przez otwór w nadkolu), to do żarówek pozycyjnych nie udało mi się dostać. Wiem, że są to tylko drobiazgi lecz psują one całkształt.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wszystko jest okej. Jeśli nastawimy dmuchanie na szybę, to dmucha na szybę, a nie przy okazji na stopy i w twarz. Mogę się przyczepić że po przełączeniu nawiewu np. z szyby na nogi, całe przestawienie dmuchawy przez samochód trwa ponad 30 sekund! Samochód robi się ciepły po przeciętnym czasie. Z tym mogłoby być lepiej, ale nie narzekam. Klimatyzacja też ładnie chłodzi. Na plus nawiew na nogi pasażerów.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Samochód jest mały, nie ukrywam. Nie jestem wysoki mam 176 cm wzrostu, lecz jestem dość szeroki. Gdy obok mnie usiądzie osoba podobnej postury do mnie, jest nam ciasno. Stykamy się łokciami, bywa i tak że pasażer utrudnia nogą dostęp do 5 i 6 biegu .
5,0
Wyciszenie
Wyciszenie bardzo dobre! Silnik pracuje cicho i słychać go dopiero przy wyższych obrotach. Na autostradzie silnika nie słychać w ogóle, powietrze również praktycznie nie przeszkadza. Ten aspekt pozytywnie mnie zaskoczył.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie bardzo małe, części jak to do każdego opla - tanie. Ogólnie wszystko ok.
4,0
Stosunek jakość/cena
Stosunek raczej w porządku. Auto nie było drogie, więc nie można też oczekiwać cudów.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na razie nic z drobnych rzeczy się nie dzieje. Jestem zadowolony.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Właściwie póki co popsuła się jedna rzecz. Mianowicie solenoid, który sterował geometrią łopatek w turbinie. Właściwie koszt duży nie był, lecz problem w związku z tym był dość spory, tak jak i z jego diagnozą. Mianowicie był to problem (z tego co czytałem to dość często spotykany) z mocą samochodu. Po mocniejszej jeździe np przy wyprzedzaniu. Redukowałem na 4 wyprzedzam, gaz w podłodze i nagle samochód traci moc. Turbina została odłączona, samochód przechodził w tryb awaryjny. Po zgaszeniu silnika i odpaleniu wszystko wracała do normy. Wymiana tego zaworu naprawiła problem i obecnie jest ok.

On - zużycie paliwa dla silnika 1.3 CDTI ecoFLEX 90KM 66kW [l/100km]

Średnie zużycie
4,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
4,7
Maksymalne średnie zużycie paliwa
5,3
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
3,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Opel Astra H Hatchback 5d