Szukaj

Ocena kierowcy - Opel Astra H Hatchback 5d

Kamil, 5 lat temu
Silnik 1.7 CDTI ECOTEC 110KM 81kW
Rok produkcji 2010
Przebieg: 152 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Opel Astra H Hatchback 5d 1.7 CDTI ECOTEC 110KM 81kW 2007-2013 - Oceń swoje auto
3,86
5% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Dobrze się prowadzi na uautostradzie przy 130-140 km/h. Dobrze się prowadzi w mieście
Karoseria : Dość solidna, nierdzewieje, mocne szyby.
Układ elektryczny : Bez niespodzianek. Poprzednie samochody co chwila wywalały usterki mniejsze lub większe.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : Jeżeli się pojawią, to się wymienia część i samochód jeździ dalej, więc są raczej łatwe do usunięcia.
4,0
Całokształt
Dużo miejsca w środku dla kierowcy, pasażerowie również nie narzekają. Bardzo duży bagażnik jak na hatchback. Przyspieszenie bardzo dobre (często nawet silniki 1.9-2.0 w dieslu gorzej się zbierają - jeździłem z takimi silnikami Renault, VW, Skoda i trudniej się wyprzedzało). Wyposażenie nie jest za bogate i cena jest nieproporcjonalna - ale diesle póki co są droższe od benzyniaków i albo mocniejszy silnik z turbiną w dieslu, albo benzyniak z bogatszym wyposażeniem. Jednak Diesel jest lepszy jak się codziennie jeździ około 50km. Duże oszczędności na paliwie. Pali do 6,5 litra / 100 km w cyklu mieszanym
Wrażenia
4,0
Silnik
Jako niemechanik zbyt wiele powiedzieć nie mogę, poza tym, że awarii silnika nie miałem do pory i po ostatnich przeglądach mechanicy też nie zwrócili uwagi na jakieś stuki i tym podobne żeby były. 4 gwiazdek nie daję, bo silnik jest dość głośny (o ile silnik 1,9 miał gorszą zrywność to był cichszy). Na niemieckiej autostradzie 160-170 km/h silnik daje radę i wciąż nie ma dużego poboru oleju.
3,0
Skrzynia biegów
Wymagała regeneracji przed 200 tys. przebiegu. Koszt nie był duży, więc pewnie kolejne 100 tys. będzie bez napraw, ale generalnie biegi wchodzą gładko. Zbiera się ciężko pierwszych dwóch biegach, ale w dieslach wszystkich które miałem tak było. Poza tym chyba ok.
5,0
Układ jezdny
Prowadzi się doskonale! Na zakrętach czuję się bardzo pewnie i zawieszenie nie stuka, świetnie amortyzuje, a kierwonica chodzi lekko. Jeździłem Fiatem Brava, Stilo, Seicento, Polo, Passatem, Focusem i generalnie stawiam w pierwszej trójce jeżeli chodzi o ten element samochodu.
5,0
Karoseria
Generalnie wydaje mi się ok. Jak na nie-garażowanie jest dobrze. Odpryski pojawiają się od uderzeń kamieni, ale mało który samochód takie coś wytrzymuje (jeżeli szyby są elementem karoserii to te fabryczne są solidne. Parę kamieni walnęło na autostradzie i szyba bez pęknięć). Rdzy nie widać w 9-letnim modelu, więc generalnie jest nieźle.
Komfort
4,0
Widoczność
Patrząc przez ramię do tyłu nie jest najlepiej, ale to chyba jedyna wada w tym modelu. Zresztą i tak jest lepiej niż w większości sedanów.
3,0
Ergonomia
Siedzenia są wygodne, dopasowywanie kierownicy czy wysokości fotela spełnia swoją funkcję. Niezbyt dobre umiejscowienie wszystkich przycisków, co odciąga wzrok od drogi, podobnie z pokrętłami klimatyzacji itp. Również nienajlepsze umiejscowienie wtyczki zapalniczki. Po podpięci np. ładowarki do telefonu, nawigacji nie da się kręcić klimatyzacją nawiewem albo przyciskami, bo dali zbyt blisko panelu. Podpięcie przejściówki np. na kabel też nie za bardzo wychodzi, bo nie ma jej gdzie przypiąć.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Żeby dmuchało pasażerom z tyłu trzeba ustawić nawiew na środek lub na sufit (np. ten środkowy), ale wtedy z kolei dla kierowcy będzie słabiej dmuchać, więc ciężko jest dopasować optymalnie nadmuch, klimatyzacją lub ogrzwanie żeby kierowca i kazdy pasażer był zadowolony.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Kierowca ma względnie dużo miejsca (jednak osoby z BMI 25 mogą się czuć mniej wygodnie). Pasażer z przodu raczej ma dużo miejsca. Z tyłu spokojnie się mieści 2 pasażerów. Troje dorosyłych z tyłu już jest lekki ścisk, ale trójka nastolatków spokojnie się mieści. Do tego duży bagażnik, więc dla rodziny z trójką dzieci jest całkiem przyjemnie i pomieści wszystkie bagaże.
3,0
Wyciszenie
Niestety jest głośny. Silnik 1.7 na postoju drga i buczy, Przy jeździe na 3,4, 5, 6 biegu jest całkiem nieźle, jednak do 2500 obrotów, powyżej 2500 na 5 lub 6 biegu np. na autostradzie już ciężej się rozmawia. Przy prędkości 100-140 km/h jest jeszcze całkiem nieźle. Przy 150-160 już jest gorzej - ale z racji dopuszczalnych prędkości na polskich autostradach rzadko dojdziemy do tych sytuacji :)
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Pobór diesla około 6 litrów (około 70-80% jazdy poza miastem, 20% w terenie zabudowanym, 10% typowo miejski tryb z masą świateł i rond). Jeżdżąc po mieści około 7 l. Części są drogie, ale oszczędności z diesla vs benzyna i tak się zwrócą.
4,0
Stosunek jakość/cena
Pali mało, 6,5 litrów przy średnio 10-15 groszy tańszym dieslu wobec benzyniaków palących około 7-7,5 litra, po roku już daje oszczędności około 1000 złotych. Kupując model używany kilkuletni opłacało mi się, bo benzyniaki są za około 1000-1500 pln tańsze, ale mają słabsze silniki. Na razie jest ok.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Drobne usterski się nie pojawiały. O dziwo silnik prowadzi się bardzo dobrze. Jeżeli jest coś do naprawy to jest to element bardziej poważny jak EGR do wymiany (czyszczenie się nie opłaca w dłuższej perspektywie), zawieszenie, elektryka bardzo dobre, silnik również solidny i mało usterki się nie pojawiały w ciągu 3 lat używania
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Są pewne elementy w tym modelu które wymagają wymiany, regenaracji (skrzynia biegów) szybciej niż powinny, ale w dłuższej perspektywie wychodzi bilans na zero.

On - zużycie paliwa dla silnika 1.7 CDTI ECOTEC 110KM 81kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,2
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,1
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Opel Astra H Hatchback 5d