Szukaj

Ocena kierowcy - Opel Astra J Sports Tourer Facelifting

Kamil, 7 lat temu
Silnik 2.0 CDTI ECOTEC 165KM 121kW
Rok produkcji 2015
Przebieg: 45 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Opel Astra J Sports Tourer Facelifting 2.0 CDTI ECOTEC 165KM 121kW 2012-2015 - Oceń swoje auto
4,85
19% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Auto jest ciekawym wyborem. Oferuje dosyc duzo ale tez kosztuje wiecej. Moja wersja kosztowala 34k€ co jest wysoka cena. Auto ma wiele plusow i pewne minusy.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : metaliczny u mnie Silbersee ( srebrny morski?) jest ladny ale delikatny. Bardzo delikatny. To jest duzy minus. Wystarczy lekko puknac i juz odpryskuje do bialego podkladu..
5,0
Całokształt
mam Astre J z 2015 roku z silnikiem 2.0 CDTI 165KM +6biegowy manual. Niemiecka wersja Ekskluziv tzn Swiatla AFL, Navi950 z 7 glosnikami. pakiet chromow, kola alu 225/45/17, fotele sportowe, ogrzewanie siedzen, grzana kierownica, EPB ( elektryczny hamulec postojowy), elektryczne szyby, czujnik deszczu,tempomat, swiatla ledowe i pewnie cos tam jeszcze - wyposazenie bardzo dobre. Obecnie na liczniku mam przejechane cos okolo 43kkm. Auto serwisowane w Oplu w DE i PL. Olej wymieniany co okolo 10kkm ( nie wierze w oleje long life).
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik i skrzynia biegow. Jest to element z ktorego jestm zadowolony. Mocy wystarcza do bardzo dynamicznej jazdy. NIe ma problemow z wyprzedzaniem. Na niemieckich drogach w pelni wykorzystuje ta moc. Niewiele aut mnie wyprzedza! Na ostatnim 6 biegu obroty silnika *60 daja predkosc, tak wiec przy obrotach 2 (2000 rpm) mamy ppredkosc 120km/h. Przy obrotach 3 (3000 rpm) jest to juz 180km/h. I tak dalej az do predkosci maksymalnej. A wlasnie maks mojego auta to licznikowe 238km/h... POdczas jazdy czesto zapinam tempomat na 200-210 i tak jade. Dbam o to zeby dogrzac silnik/turbo przed intensywna jazda i je ochlodzic przed zgaszeniem co sie konczy tym ze w trasie nie gasze go wcale, tylko do tankowania. Silnik jest to unowoczesniona konstrukcja Fiata 1.9JTD. Chyba jeden z najsolidniejszych nowoczesnych diesli. Przy tym przebiegu tylko raz pokazala mi sie ikona DPF i auto prosilo o wypalanie ( jakos ostatni okolo 40kkm) a to tylko dlatego ze jakis czas nie wyjezdzalem w trase. Ale tutaj musze zaznaczyc, ze dbam o DPF. W tygdoniu dojezdzam do pracy parenascie kilometrow przez male miasto. Wiec systematycznie w weekend staram sie przepalic auto na dluzszej trasie. Rowniez pilnuje chwilowego spalania i jezeli widze ze jest wieksze niz 0.9l/h (lub z klima jakies 1.3) to wtedy tez kontynuuje jazde zeby sie wypalil. Wymieniam olej co okolo 10kkm kiedy jego zywotnisc wciaz jest okolo 60%.
4,0
Skrzynia biegów
5,0
Układ jezdny
Auto ma z przodu standardowe McPersony a z tylu belke skretna i drazki Watta. Prosta konstrukcja. Zestrojona jest gdzies posrodku, ale blizej sztywnego. Na autostradzie do licznikowej predkosci 220km prowadzi sie pewnie, bez wezykowania. Powyzej podmuchy wiatru nieco zaczynaja wplywac na jazde. Kola 225/45/17 wygladaja juz fajnie i chyba sa dobrym kompromisem pomiedzy wysokoscia opony do dziurawych drog. Wciaz mam orginalne opony. Standardowo tam sa wielosezonowe chyba Michaliny 4Seasons- dobre choc na mokrym nieco sliskie. Zuzyte sa w 70% Kolumna kierownicza od ZF dziala dobrze 'ciasno' co jest wazne przy duzych predkosciach. EPB i ogolnie hamulce. auto ma rowniez elektryczny hamulec postojowy. czyli zaciaganie recznego poprzez przycisk. Ale nie tylko. Ten hamulec rowniez pomaga ruszac pod gorke. Caly uklad hamulcowy dziala dobrze. ABS reguje bardzo rzadko, ESP czesciej- na 1 biegu zawsze po wcisnieciu pelnego gazu :). Sila hamowania jest wystarczajaca. System od Continentala - dziala dobrze.
Komfort
5,0
Widoczność
Do przodu dobrze, do tylu nieco gorzej. AFL Biksenony to swietne rozwiazanie. Bardzo dobrze doswietla droge. Automatycznie skrecaja, autoamtycznie wlaczaja swiatla drogowe - bardzo wygodne. Dziennie lampy led wygladaja fajnie. Nie maja innej funkcji. Kamera do AFL znajduje sie nad lusterkiem. Jest tam rowiez sensor deszczu. Caly ten modul jest dosc duzy i bardzo czesto zaslanai mi sygnalizacje swietlna. Denerwujace ale jestem w stanei z tym zyc dla tych swiatel. Zastanawiam sie nad zywotnioscia tego ukladu. Po pierwsze ksenony sa wlaczane/wyloczane w tunelach, lasach itd. Po drugie w reflektorze znajduja sie silniki ktore steruja snopem swiatla...
5,0
Ergonomia
Wnetrze. Przyciski na ktore wszystkie magazyny narzekaja sa rozmieszczone sensownie. To nie prawda ze maja jakies ukryte funkcje do kotrych rozszyfrowania potrzebny jest manual. Wszystko jest tak jak w innych autach- proste i czytelne ikony o znanych funkcjach. Navi950- system Linkcostam- dziala ok. Navi dziala normalnie. Interfejs to rzecz gustu. NIe mam zastrzezen, nie wychwalam tez go. Odtwarzane muzyki z USB czy przez Blueatooth dziala fajnie. Wykonywanie i odbieranie polaczen dziala fajnie- fajnie rozmawia sie 'przez auto'. Wybieranie glosowe dziala srednio z powodu naszego polskiego jezyka. Tak naprawde polski nie jest wspierany wiec komendy wydawac nalezy po niemiecku albo angielsku ale nazwy z naszego telefonu. Jak ja mowie mu ze chce dzwonic do mamy to mi dzwoni do tesciowej- moze robi to na przekor? :) Nawi sterowane jest tez glosowo. Wciskasz guzik mowisz ' Nawi do domu' ( po ang lub niem) i nawi wlasnie tam Cie kieruje. Fanie. 7 glosnikow gra przyzwoicie chociaz oczekiwalem czegos lepszego. Zaluje ze nie dokupilem subwoofera w bagazniku- system infinity. Po otworzeniu drzwi wlacza sie czerwone podswietlenie pod wajha biegow i w drzwiach. Naprawde to swietnie wyglada. Kazdy kto wsiada jest tym zachwycony. Taki bajer:) Kierownica multimedialna, Mam multimedialna, ogrzewana, skorzana kierwonice. Na niej obsluguje sie radio, tempomat, mozna dzwonic, mozna rozpoczac sterowanie glosowe. A i jeszcze mozna nia kierowac:) Wykonana jest dobrze, dobrze sie ja trzyma. Schowki uchwyty, tego mi troche brakuje. Nie ma miejsca na okulary przeciwsloneczne. Uchwyt na kubek jest obok wajhy zmiany biegow. Jak wstawie tam wyzszy kubek termiczny to przeszadza. Standartowo jest tam kubek/ popielniczka. wiec jak mam tam kawe to gdzie mam wyrzucic smieci? Brakuje uchywtu na kubek.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Zima swietnym rozwiazaniem jest ogrzewana kierownica. Juz po kilku chwilach skora ja pokrywajaca robi sie ciepla. POdgrzewane fotele tez sa mile w zimny dzien. Dodam ze maja 3 stopniowa regulacje. Klima jest dosc wydajna chociaz brakuje mi dodatkowego nawiewu na tylny rzad siedzen. Klima jest dwustrefowa co mnei nieco wkurza bo musze ustawiac ta sama temperature 2x .I tutaj mozna wrocic to tych wielu pokretel, bo pewnie po przeczytaniu tego myslicie ze musze patrzec na te pokretla zeby ustawic odpowiednia temp. Otoz nie, te wszystie informacje pojawiaja sie na wyswietlaczu pod szyba wiec rzut okiem na niego to nie to samo co patrzenie na dolna czesc panelu streowania. Ogrzewanie dziala dosc wolno, auto dosc dlugo sie grzeje. Szkoda ze nie wzialem dodatkowej grzalki przyspieszajkecej ten proces. Nie jest idealnie ale tez nie tragicznie.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu jest dobrze. Tyl nieco ciasnawy. Dla 2 osob doskonale. Warto doplacic zeby miec siedzenia sportowe AGR ( aktion gesund Rucken- akcja zdrowe plecy) poniewaz dluzsze podrozowanie jest naprawde komfortowe. Po trasie ktora zazwyczaj wykonuje okolo 800 km nie bola plecy! Jestem raczej duza osoba i dla mnie sa wygodnie (okolo 180cm & ponad 100kg). Siedzenia mozna calkowicie odsunac do tylu tak ze pasazer nie ma wcale miejsca na nogi. Przy podrozach we 2 zawsze z tego korzystamy i nawet wysoka osoba na przednim miejscu pasazera moze sie wyciagnac. Niby niewiele a cieszy. Bagaznik. Posiadam wersje Kombi, przpraszam Sportstourer. Sam bagaznik nie jest zbyt duzy ale formeny. Przydatne sa te schowki po prawej stronie ( gdzie miesci sie zapasowy olej(nie potrzebny :) i plyn do spryskiwaczy, jakies linki i siatki do mocowania itd) Pomiedzy kolem zapasowym a podloga jest miejsce gdzie chowam linke holownicza, kable rozruchowe, lancuchy, jakeis koce do przewozeni brudnych rzeczy itd. Bagaznik oczywiscie mogby byc wiekszy ale przeceiz nie jest to wielkie auto. fajnym rozwiazaniem jest ukrycie Apteczki, trojkata i kamizelki w tylnej klapie. Otwierasz bagaznik i juz masz do pokazania milicjantowi podczas kontroli.
4,0
Wyciszenie
W srodku auta do jakis 130km/h jest bardzo cicho. Powyzej wiatr zaczyna szumiec.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie. oczywiscei zalez od stylu jazdy. auto potrafi byc bardzio ekonomiczne jezeli sie o to postaramy. Podczas pierwszego wyjazdu z DE do PL na trasie 800km mialem srednie spalanie 4.5litra! Jechalem spokojnie poniewaz towarzyszlo mi Punto 1.2 60KM. Punto jechalo prawie na maksa(do 130), a Astra calkowicie relaksacyjnie. Jadac spokojnie bez problemu mozna utrzymac okolo 5l. Przy predkosci okolo 90Km/h na plaskim terenie chwilowe spalanie auta oscyluje 3.3-3.6-3.9 litra. Jadac szybko spalanie znacznie sie zmienia. POdczas moich wyjazdow jezdze przepisowo tzn na autostradzie bez ograniczen 200+ a tam gdzie sa ograniczenia to staram sie ich trzymac( w tolerancji +10km/h :) ) Wtedy to srednie spalanie auta mam okolo 7.5. Zazwyczaj w aucie 2 osoby plus duzo bagazu. Takie samo spalanie mialem jadac nia z 2 rowerami na dachu po autostradzie do 150km/h Astra nigdy nie przekroczyla mi 8l na 100km! Wiec niezle!
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
-jeden z czujnikow parkowania w deszczu dzialal zle. Podczas wymiany oleju w PL poprosilem o sprawdzenie tego. Panowie odczytali bledy, jako ze nie bylo zadnego to naprawa sie zakonczyla. Poprosilem o to samo w DE poddczas kolejnej wymiany oleju i widzialem z tarasu, ze mechanik rzeczywiscie tam zagladal po chwili oddal auto. Problem sie nigdy nie pojawil. Wygladalo mi to na nie dokonca podpieta wtyczke ktora dostawala wode. i to wszystko.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
nie bylo

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 CDTI ECOTEC 165KM 121kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,6
Minimalne średnie zużycie paliwa
4,8
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,6
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Opel Astra J Sports Tourer Facelifting 2.0 CDTI ECOTEC 165KM 121kW
Średni koszt przejechania 100 km
36,00 zł
7,3
l/100km
Zobacz dzienniki
Opel Astra J Sports Tourer Facelifting