Szukaj

Ocena kierowcy - Peugeot 308 II SW

jareckiha, 7 lat temu
Silnik 1.2 PureTech 130KM 96kW
Rok produkcji 2015
Przebieg: 14 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Peugeot 308 II SW 1.2 PureTech 130KM 96kW 2014-2017 - Oceń swoje auto
4,69
15% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Doskonale wyciszony, bardzo elastyczny, w szerokim zakresie obrotów dostępne turbo, umiarkowany apetyt na paliwo.
5,0
Całokształt
Samochód posiada bardzo wygodne fotele przednie. Wysoko umieszczona deska rodzielcza i mała kierownica sprawują się doskonale. Tablet działa bez zarzutu - łatwy w obsłudze.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik bardzo dobrze wyciszony. Elastyczny, moment obrotowy w szerokim zakresie. Odnosi się wrażenie, że pod maską co najmniej silnik o ;poj. 1,6 litra. Umiarkowany apetyt na paliwo.
4,0
Skrzynia biegów
Krótkie biegi od 1-3. Od 4. biegu doskonale przyspiesza. Na początku miałem problem z redukcją biegów od 6. w dół. Teraz bez problemów. Skrzynia działa lekko i płynnie. Nieporozumieniem jest metalowa gałka, która zimą wręcz 'parzy" zanim złapie temperaturę z kabiny.
4,0
Układ jezdny
Mały niedosyt w relacji do zawieszenie wielowahaczowego (jeździłem poprzednio Focusem). Tym nie mniej, jest fajnie zestrojone, dość sztywne, ale bez przesady. Nie hałasuje. Ukad kierowniczy czyły, mały promień skrętu. Generalnie: pozytyw.
Komfort
4,0
Widoczność
Mała tylna szyba, ustawiona pod dużym kątem. Duże lusterka bocznbe + czujniki cofania załatwiają sprawę.
4,0
Ergonomia
Generalnie, nie mam się do czego przyczepić. Fotele przednie są bardzo wygodne. Jestem kierowcą więc tylna kanapa nie specjalnie mnie obchodzi - auto jest dla dwóch osób. Tablet - dla mnie rewelacja. Jest w nim wszystko. łatwa i intuicyjna obsługa, w tym navi. Mała kierownica i wysoko położona deska rozdzielcza świetnie funkcjonują. Rouhcomy podłopkietnik sprawdza się podczas długich podróży. Małym nieporozumieniem jest umiejscowienie pod nim schowka na napoje. Duży plus za klimatyzowany schowek.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Świetnie spisuje się działanie climy i wentylacji w automacie. Nastawiam na 21 stopni C i zapominam o tym, że jest.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przód świetnie, tyl nie wiem. Duży plus za płaską powierzchnię po złożeniu tylnej kanapy, notabene, składanej za pomocą dźwigni.
5,0
Wyciszenie
Silnik jest wyciszony bardzo dobrze. Kabina jako całość, chyba nie, bowiem dochodzą dźwięki z zewnątrz przez ściany boczne. Dla porównania, testowałem Mazdę 3 i powem tak. miałem wrażenie, że jadę cabrio, tak była słabo wyciszona. Zatem Peugeot- ok. Wszak to nawet nie klasa średnia.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
W tym miesiącu będzie pierwszy przegląd za 550 zł. Obecnie samo paliwo; srednio 6 l/100 km. Głównie po mieście. Jeżdżę normalnie, jak trzeba wyprzedzić i ostro przycisnąć pedał gazu, to nie żałuję. Po autostradzie pomiędzy 125-135 km/h.
5,0
Stosunek jakość/cena
Za 72 tys. zł kupiłem auto świetnie wyposażone. Póki co, bez problemów, więc nie mam się do czego przyczepić.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Brak
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.2 PureTech 130KM 96kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,8
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Peugeot 308 II SW 1.2 PureTech 130KM 96kW
Średni koszt przejechania 100 km
41,00 zł
7,1
l/100km
Zobacz dzienniki
Peugeot 308 II SW