Szukaj

Ocena kierowcy - Peugeot 308 II SW

Paweł, 5 lat temu
Silnik 1.2 PureTech 130KM 96kW
Rok produkcji 2015
Przebieg: 47 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Peugeot 308 II SW 1.2 PureTech 130KM 96kW 2014-2017 - Oceń swoje auto
2,00
51% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik
1,0
Całokształt
Auto niedopracowane, technicznie złom.Dobra jakość materiałów i nic ponadto.
Wrażenia
1,0
Silnik
Największa i najkosztowniejsza bolączka tego samochodu. Od początku (auto kupione w salonie) silnik potrafi w trakcie przyśpieszania przerwać co bywa bardzo irytujące. Odpowiedź serwisu ten silnik tak ma. Przy 23 tyś na trasie silnik odmówił posłuszeństwa trząsł się jak galareta i i nie miał mocy. Laweta 300 km i w serwisie okazało się że trzeba wymienić świece ( wg. serwisu normalna wymiana po 40 tyś). Przy 34 tyś w trakcie jazdy urywa się koło pasowe (ścina 6 śrub mocujących zrywa wszystkie paski uszkadza inne elementy silnika) serwis proponuje wymianę silnika na mój koszt około 20 tyś - auto w 3 roku użytkowania. Ogólnie jak słyszę że ten silnik zdobył tytuł ,,Silnika roku" to mnie ogarnia pusty śmiech. To szrot roku.
2,0
Skrzynia biegów
Biegi wchodzą dobrze, przełożenie 5 biegu jest bezsensowne nie ma kiedy go zastosować. Po 30 tyś padł pedał sprzęgła ( nie odbijał ) -podobno klasyczna usterka w tym ,,samochodzie".
2,0
Układ jezdny
Pojazd potrafi zarzucić tyłem trakcie wychodzenia z łuku.
5,0
Karoseria
Nie mam uwag
Komfort
2,0
Widoczność
Mega denerwujące jest odbijanie się w lusterkach obramówek nawiewu. Z przodu widoczność słaba duże słupki mała szyba.
2,0
Ergonomia
Wrzucenie wszystkiego w panel dotykowy to zły pomysł . Zmiany ustawień klimatyzacji wymagają wchodzenie i szukanie w panelu a wystarczyłoby jedno pokrętełko. Dobry pomysł ze składaniem oparcia od strony bagażnika.
1,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja automatyczna to jakaś kpina co się nie ustawi to wieje zawsze tak samo . Słaba i niewydolna.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Pasażerowie z tyłu mają ciasno.
5,0
Wyciszenie
Naprawdę cicho i to nawet przy prędkościach autostradowych.
Ekonomiczność
1,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Biorąc pod uwagę krytyczną awarię silnika w 3 roku użytkowania koszty są zabójcze.
1,0
Stosunek jakość/cena
Biorąc pod uwagę ciągłe usterki auto powinno kosztować na poziomie Daci.
Niezawodność
1,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Awaria światła stopu (po 12 tyś). Awaria sprzęgła . Awaria systemu ogrzewania.
1,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Urwanie wału pasowego - wymiana silnika.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.2 PureTech 130KM 96kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Peugeot 308 II SW 1.2 PureTech 130KM 96kW
Średni koszt przejechania 100 km
41,00 zł
7,1
l/100km
Zobacz dzienniki
Peugeot 308 II SW