Szukaj

Ocena kierowcy - Renault Captur I Crossover

damiano2509, 7 lat temu
Silnik 1.2 TCe EDC 120KM 88kW
Rok produkcji 2015
Przebieg: 16 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Renault Captur I Crossover 1.2 TCe EDC 120KM 88kW 2013-2015 - Oceń swoje auto
4,15
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : Na żywo wygląda jeszcze lepiej niż na zdjęciach :)
5,0
Całokształt
Jestem bardzo zadowolony z samochodu. Nie tylko dobrze wygląda, ale też dobrze jeździ. Duży komfort jazdy i przyjemność z prowadzenia.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik jest ok. Bardzo cichy - na wolnych obrotach trudno go usłyszeć. Do 3 tys. obrotów naprawdę dobrze wyciszony. Poza tym elastyczny, ciągnie już poniżej 2 tys. obrotów, jedynie z przy jeździe z maksymalnym obciążeniem lekko odczuwalna turbo dziura. Nie dałem 5 gwiazdki z powodu spalania, ale o tym dalej :)
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia zmienia biegi bardzo płynnie. Delikatny minus, że przy ruszaniu samochód chwilę zamula, a dopiero potem wyrywa do przodu. W normalnym trybie potrafi przeciągać obroty przy jeździe z górki - próbuje hamować silnikiem. Zaś w trybie eco późno redukuje biegi, przez co silnik ma za niskie obroty i jest przymulony.
4,0
Układ jezdny
Samochód jest lekko twardy, przez co fajnie trzyma się w zakrętach - nie czuć za bardzo tego podwyższonego środka ciężkości. A przy tym niewielkie nierówności dobrze wybiera, jedynie na poprzecznych trochę kołysze. Układ kierowniczy nie daje zbyt wiele informacji dla kierowcy, ale da się przywyknąć. Za to auto przyjemnie się usztywnia w zakrętach przy większych prędkościach. Auto dosyć stabilne, nawet przy prędkościach autostradowych.
Komfort
4,0
Widoczność
Do przodu widoczność bardzo dobra. Po bokach trochę gorzej - przydały by się trochę większe lusterka i monitoring martwego pola :) Z tyłu jest słabo, ale pomagają czujniki parkowania, a tym bardziej kamera cofania - w tym aucie bardzo przydatna.
4,0
Ergonomia
Większość funkcji jest tam,gdzie trzeba. Dostęp do systemu multimedialnego - mam R Linka - dobry. Korzystanie z tego systemu łatwe, nie wymaga dużo czasu do przyzwyczajenia. Podłokietniki w drzwiach niestety dość twarde. Podłokietnik między fotelami dostępny jedynie jako akcesorium - osobiście nie mam.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Działa dobrze, pod warunkiem, że jest włączona klimatyzacja i samochód nie pracuje w trybie eco. Czasami zdarzają się problemy z odparowaniem przedniej szyby - pomaga wtedy opcja maksymalnego nawiewu właśnie na przednią szybę.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jest dobrze - dla 4 osób naprawdę dużo - zarówno na nogi jak i nad głową. Jedynie, jeśli z tyłu podróżują 3 osoby, to robi się dość ciasno.
4,0
Wyciszenie
Silnik bardzo dobrze wyciszony, na niskich obrotach praktycznie niesłyszalny. Samochód również pozbawiony zbyt dużych szumów wewnętrznych, jeśli jedziemy do jakichś 120 km/h. Przy większych prędkościach robi się trochę za głośno, szczególnie, że silnik pracuje na ponad 3 tys. obrotów.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Tutaj niestety nie jest łatwo. Nie jest to silnik, który sam z siebie będzie oszczędny. Jeśli chcemy, żeby tak było, sami musimy się do tego przyłożyć i wypracować odpowiedni styl jazdy - spokojny, Wtedy będzie spalał rozsądnie. W przeciwnym razie będzie spalał sporo więcej.
5,0
Stosunek jakość/cena
Bardzo dobrze. Auto dobrze przemyślane, fajnie wykonane, funkcjonalne i dobrze wyposażone, Sprawiające dużo przyjemności podczas codziennej jazdy.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Auto ma zaledwie rok i przejechane niewiele ponad 16 tys. km, także nie ma mowy o żadnych usterkach, nawet mniejszych - przynajmniej w moim egzemplarzu :)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Tak samo jak wyżej, żadnych poważnych usterek. Będę użytkował co najmniej przez kilka lat, także gdyby coś się zmieniło - nie daj Boże, to dam znać :)

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.2 TCe EDC 120KM 88kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,9
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Renault Captur I Crossover 1.2 TCe EDC 120KM 88kW
Średni koszt przejechania 100 km
29,00 zł
6,9
l/100km
Zobacz dzienniki
Renault Captur I Crossover