Szukaj

Informacje o Renault Clio I

Lata produkcji: 1990 – 1998
Segment: Auta małe
Pierwsza generacja Renault Clio wprowadzona została na francuski rynek w roku 1990, a rok później ruszyła sprzedaż w pozostałych krajach. W katalogu francuskiej marki Clio zastąpiło model Renault 5. Auto zdobyło tytuł Samochodu Roku (w roku 1991) i popularnością w niedługim czasie przebiło swojego poprzednika. W 1994 roku Renault Clio I poddano pierwszej modernizacji, a w jego nowej odsłonie do nazwy Clio dołożono wyrażenie „phase 2” (faza druga). Drugi lifting Clio I miał miejsce w roku 1996, a dwa lata później zakończono jego produkcję.
czytaj więcej
Powagosław

Materiał na bestseller w segmencie B i szansa na najbardziej przełomowy model w dziejach Renault od czasu debiutu pierwszej generacji Clio. Kapitalna robota.

~Powagosław
Luzacjusz

Szefowie Renault zabronili chyba swoim projektantom dolewać wina do fondue, bo w końcu im coś wyszło. A już myślałem, że celem marki na XX wiek jest ugruntowanie swoją pozycji jako producenta najbardziej szkaradnych aut na świecie.

~Luzacjusz

Oceny Renault Clio I

Liczba ocen: 516
Ogólna ocena
3,9 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(77%)

Zalety

+ Karoseria + Widoczność + Stosunek jakość/cena

Wady

- Wentylacja i ogrzewanie - Bezawaryjność (drobiazgi) - Wyciszenie

Wybrane oceny

3,9
~mati.l
Hatchback 1.8 16V 137KM 101kW
Renault Clio I
Wilk w owczej skórze :) Zawstydza większość aut jeżdżących po naszych drogach, niska masa duża moc robią swoje . Sprawia że krew w żyłach popłynie wam szybciej, nie będziecie mogli przestać i ciągle będziecie chcieć więcej i więcej. Jest jak poranne espresso daje poczucie lekkości a, jednocześnie niesamowitego kopa. Takie zabawki przestali produkować już jakiś czas temu, teraz są turbodoładowane cudeńka ale bez duszy i charakteru, raczej nie staną się kultowe . Absolutnie nie nadaje się do jazdy po mieście , nie da się ją porównać do zwykłego clio, to jakby dwa zupełnie inne auta. Widać że firma Renault zna sie na autach sportowych, czuć ten rodowód na każdej części tego auta no i to że po 20 latach auto o raczej krótkim żywocie dalej jeździ i ma się świetnie :)
3,5
~Amadi
Hatchback 1.2 i 54KM 40kW
Renault Clio I
Jeśli się dba o to autko to nie zawiedzie, jest dobrym rozwiązaniem dla ludzi jeżdżących po mieście bądź na pierwsze auto, ze względu na swoje rozmiary. W jeździe po mieście silnik zaskakuje elastycznością, dobrze się \"zbiera\" pod warunkiem, że nie jedziemy w więcej niż 3 osoby. Przy większej liczbie osób już trochę zaczyna brakować mocy. Spalanie ok, chociaż przy dynamiczniejszej jeździe pali trochę za dużo jak na tą pojemność i moc. Miejsca jak na tę klasę auta - nie brakuje, chociaż trzeba się liczyć z tym, że limuzyna to to nie jest. Auto jest dość ciche i stosunkowo bezawaryjne. Jeśli znajdzie się niedrogi egzemplarz, to polecam, choć sam jeśli miałbym kupić jeszcze raz Clio, to jedynie z mocniejszym silnikiem :)
3,7
~Szczenin
Hatchback 1.2 55KM 40kW
Renault Clio I
Auto dobre na pierwszy samochod Ogolnie jestem bardzo z niego zadowolony Srednie spalanie w miescie to 7l/100 km w lato w zime nawet do 8,5l/100 km W trasie udalo mi sie przy 90km/h zejsc do okolo 5,5l/100 km Bardzo duza usterkowosc elektryki Szczegolnie przelacznik swiatel, centralny i podswietlenie kokpitu. Powaznych usterek brak Bardzo tanie czesci Za sprzeglo kompletne dalem 140 zl :) Zawieszenie miekkie - nie kazdemu pasuje Wejscia w zakret przy wiekszej predkosci raczej niepewne wiec nie radze szarzowac Ogolnie tanie naprawy Auto raczej dynamiczne jak na tak maly silnik W miescie do 80 km/h idzie jak burza W trasie max 140 km/h jadac oczywiscie samemu w 4 osoby ledwo jedzie Mala pojemnosc bagaznika - ale i auto male :) Samochod dla kawalera lub dziadka jezdzacego na dzialke i do kosciola W trasie slabiutki Wyprzedzanie raczej samochodow jadacych nie wiecej niz 110 km/h powyzej radze sie modlic i wyprzedzac z gorki :) Ogolnie samochod nigdy mnie nie zawiodl i nie bylo powaznej awarii mimo 20 latek sprawoje sie rewelacyjnie Blachy super- bo to ocynk! Uwazalbym na hamulce poniewaz nawet nowe nie dzialaja jak powinny poniewaz taki podobno jest urok tych hamolcow nawet fabrycznych Zawsze mi to powtazali na przegladach Kupuje niedlugo cos w kombi bo rodzinka sie powieksza i chyba Clio zostanie w rodzinie dla zony aby jezdzila do pracy bo zal mi sprzedawac za grosze naprawde dobry samochod

Raporty spalania Renault Clio I

Liczba raportów: 492
Średnie spalanie dla Renault Clio I
6,0 – 12,2
l/100 km
5,3
l/100 km
7,2 – 11,5
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,3
Hatchback 1.2 60KM 44kW
Renault Clio I
W moim Clio istnieje duża rozbieżność jeśli chodzi o spalanie. Potrafi palić od 4 do 9 litrów na 100 km, w zależności od stylu jazdy. Na trasie przy spokojnej równej jeździe (piąty bieg, 85-90 km/h) potrafi zejść spokojnie do 4 litrów, przy normalnej, nieco cięższej nodze standardem jest 5,5-6,5 litra. W mieście ciężko jest się powstrzymać od jazdy dynamicznej, ponieważ wbrew pozorom 60 ryczących pod maską kucy potrafi rozpędzić renatę do 50 km/h w iście zaskakującym tempie - stąd przy jeździe miejskiej wynik w granicach 8 litrów. Najgorzej jest przy przekraczaniu prędkości 120 km/h - wtedy połyka paliwo niczym stary polonez; na ekspresówce czy autostradzie potrafi dobić do 9 l/100 km.
8,8
Hatchback 1.2 55KM 40kW
Renault Clio I
Kupiłem auto kilka miesięcy temu, niestety nie przyjrzałem się ważnej rzeczy, na którą trzeba zwracać uwagę, czyli czy instalacja jest odpowiedniej generacji do silnika. Ja mam silnik 1.2 na monowtrysku, a instalację LPG I generacji, czyli do gaźników, przez co auto pali więcej niż powinno. Minimalne spalanie w trasie, 2 osoby + trochę bagażu, prędkość 90-120km/h z przewagą 110km/h, maksymalnie jadąc cały czas 140km/h z chwilą do 160km.h (tak, 20 letnie auto z przebiegiem 241000 wyciągnęło tyle) spalił aż 13 litrów. Na co dzień przy bardzo lekkiej nodze ok 8 litrów pali, ale to cały czas trzeba się pilnować i bardzo delikatnie, tak w miarę żwawo ale bez przesady z 8,5, jak się bardziej ciśnie to i z 11 wypije. Na co dzień, czyli dojazd do miasta ok 2/3 drogi i 1/3 po Poznaniu, czyli często w korkach. Wszystko oczywiście na LPG. Spalanie też mocno zależy od jakości gazu, nawet na dużych stacjach (nie tankuję w budkach z gazem).
8,8
Hatchback 1.4 75KM 55kW
Renault Clio I
Na początku - 16, 17 l/100 km, później uszczelnienie wydechu + wymiana tłumika tył oraz regulacja gazu, wymiana filtra - i palił 11-13 l/100 km. Nie mogłem znaleźć przez dłuuugi czas przyczyny aż do stycznia 2011 kiedy to robiłem przegląd i obeznany i bardzo kulturalny diagnosta (ludzki, powiedział co mam do wymiany i gdzie co zrobić żeby po prostu jeździło się lepiej, a nie tak jak te chamy z VW poznań - wzięli kasę niezależnie od wyniku i oczywiście nie puścili przeglądu... :| ) powiedział mi, że ulatuje mi gaz na przewodzie koło filtra - zrobiłem to (-200zł) i od wtedy spalanie było strasznie niskie, w trasie zdołałem zejść leciutko poniżej 7l /100 (da się ale trzeba wiedzieć co znaczy eco driving a nie np. dojeżdżać do skrzyżowania "na luzie" - jak ja tego nienawidzę, albo bezsensowne hamowanie, bo autu przede mną na chwilkę zaświeciły się światła stop´u...)

Usterki Renault Clio I

Liczba wpisów: 28
Skrzynia biegów cięzki jakikolwiek ruch drążkiem
  • Renault Clio I 1.2 55KM 40kW 1990-1997
  • układ napędowy
Ciężka zmiana położenia drążka biegów, same biegi wchodzą gładko. po 4 dniach stania dziś zrobiłem nim rundkę po mieście i byłem bardzo zdziwiony, skrzynia pracowała jak nowa. Zero wysiłku aby zmienić bieg. Jednak euforia nie trwała długo. Im dłużej pracował silnik tym szybciej narastał problem, zmiana przełożenia następowała coraz ciężej. Podczas zmiany pozycji drążka da się wyczuć i usłyszeć jakieś skrzypnięcia. Samo poruszanie drążkiem bez próby wrzucenia biegu jest ciężkie. Napiszę że podczas krótkiej chwili gdy skrzynia dziś prawowała idealnie wszystko szło gładko. Czy może to być spowodowane niedomiarem oleju w skrzyni?
Oczekuje na rozwiązanie
brak mocy w clio 1.4Rt z 96r
  • Renault Clio I 1.4 i RT 75KM 55kW 1991-1998
  • silnik
mam clio 1.4 RT z 96r sama benzyna zero gazu. posiadam taki problem. ten samochód nie ma mocy,rozpędziłem go do 120 i to koniec przyśpieszania.Po wyrzuceniu przewodów,węży od dolotu prędkość zwiększyła sie do 130. Zastanawiam sie co jest nie tak skoro to jest dynamiczny samochód a nie ma siły on jechać. To clio z silnikiem 1,2 ma lepsze kopyto sam cie przekonałem wczoraj na trasie jak mnie odstawiało. Jaki może byc problem z tym że nie moze się szybko rozpędzic i jechac z wieksza prędkością??
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Problem z temperaturą.
  • Renault Clio I 1.8 16V 137KM 101kW 1990-1998
  • układ chłodzenia
Jakiś czas temu kupiłem auto, od początku nie miało ogrzewania, wymieniłem termostat, nie pomogło, w trakcie okazało się, że nagrzewnica jest zakamieniona, wymieniłem ją, problem z ogrzewaniem zniknął, ale pojawił się inny. Silnik nie może osiągnąć odpowiedniej temp pracy, temp dochodzi co najwyżej do 40-50 stopni, a jak dodatkowo włączę dmuchawę, nawiew, to spada jeszcze niżej, 90 stopni osiąga jedynie na postoju. Termostat wymieniałem 2 razy, sprawdzałem go przed zamatowaniem w garnku z wodą, do zagotowania, otwierał i zamykał, układ odpowietrzałem. Czy jest taka możliwość, że założyłem inną, większa nagrzewnica i to jest powodem albo poprzedni właściciel kombinował coś z układem chłodzenia? Dodam może jeszcze, że auto jest po chip tuningu.
Oczekuje na rozwiązanie
Renault Clio I