Szukaj

Ocena kierowcy - Renault Clio I

Pietrek, 16 lat temu
Silnik 1.2 i 54KM 40kW
Rok produkcji 1997
Przebieg: 110 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Renault Clio I 1.2 i 54KM 40kW 1996-1998 - Oceń swoje auto
4,77
20% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : prawie kompletnie brak jakiejkolwiek korozji w 10 letnim aucie. Pojawily sie malenkie pencherzuki pod tylnia szyba, ale to juz raczej z winy poprzedniego uzytkownika. Dodac trzeba, ze auto nie bylo wczesniej konserwowane
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny : drobne usterki po 10 latach w stylu przepalonej kontrolki
Silnik : silniczek krokowy wolnych obrotow
Zawieszenie : normalne zuzycie
5,0
Całokształt
nic dodac nic ujac. Naprawde dobre autko. Autko coraz bardziej popularne, chociaz po naszych drogach jezdzi dosc duzo zaniedbanych bardzo modeli. Coz tanie autko to i szacunek do niego taki jakis mniejszy. Niestety troche bardziej popularnosc autka wzrosla u amatorow cudzej wlasnosci a szczegolnie czesci :/, chocaz seryjny immobilizer i klopoty z tym zwiazane odstraszaja partaczy a dla fachowcow w dziedzinie szkoda zachodu dla paru groszy.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik 1.2 D7F jest idealnie dopasowany do tego autka. Autko jest dosc dynamiczne jak na swoja klase i idealnie sprawuje sie w ruchu miejskim. Niestety na autostradach troszke mu juz mocy brakuje, ale spokojnie mozna nim jezdzic z predkoscia 120 km, zachowujac ekonomike jazdy.
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia jest bardzo dobrze zestopniowana, wrecz dla "kobiety". Bez problemu mozna ruszyc z 2 biegu jak tez bieg 5 nie jest tylko "nadbiegiem". Dosc szeroki zakres predkosci do mocy na kazdym biegu, chociaz do sportowych mozliwosci to jeszcze daleko. Skrzynia chodzi delikatnie i gladko, chociaz czasem delikatnie skrzypia plastiki podczas przerzucania biegu.
4,0
Układ jezdny
Uklad jezdny zachowuje sie bardzo dobrze, samochod trzyma sie drogi bardzo dobrze, nawet na ostrych zakretach. Niestety mankamentem jest tylnie zawieszenia, Belka ma tendencje do wydawania stukow i skrzypienia na dziurach - taki urok autka. Ogolnie zawieszenie troche chyba za delikatne na polskie drogi. U nas niestety nawet auta terenowe maja problem z zawieszeniem.
Komfort
5,0
Widoczność
Tu nic dodac, nic ujac.
5,0
Ergonomia
clio 1 to dobre autko, polecam jednak wersje ze wspomaganiem i o ile to mozliwe z klimatyzacja. Autko sprawdzilo sie zarowno w miescie jak i na trasie oraz w gorach zimowa i letnia pora.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
No coz, posiadam samochod bez klimatyzacji no i niestety czasami troszke tego brakuje. Poa tym nie mozna niczego zarzucic tworcom autka. Niestety w mojej wersji 3 drzwiowej nie mam uchylnych tylnich szybek, co czasami by sie przydalo - ze wzgledu na brak klimatyzacji. Przydal by sie tez filtr przeciwpylkowy.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na swoja wielkosc clio oferuje bardzo duzo miejsca dla uzytkownikow. Bagaznik rowniez jest latwo dostepny i funkcjonalny. 4 osoby moga spokojnie i wygodnie sobie podrozowac. Na wyjazd na wakacje we dwoje nic wiekszego nie trzeba - testowane w praktyce.
5,0
Wyciszenie
Glosnosc pracy silnika i dzwiekow dobiegajacych z zewnatrz nie odbiega zupelnie od nowych aut w tej klasie. Sprawdzone doswiadczalnie. Po dodatkowym wyciszeniu maski silnika clio zachowuje sie ciszej nawet od corsy kilka lat mlodszej, gdzie takie wyciszenie jest montowane seryjnie. Niestety po 10 latach uzytkowania zaczynaja troche trzeszczec plastiki wewnatrz, ale podobne efekty serwuja nam auta w calym segmencie - opel, skoda, fiat etc. Mysle, ze ilosc zaliczonych dziur na naszych drogach nie pozostaje tu bez znaczenia.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
no tu clio 1.2 jest powaznym konkurentem dla innych aut. Moje przy dynamicznej jezdzie miasto - trasa (z akcentem na miasto) pali 6,2l/100 (mierzone dokladnie przez dluzszy czas i nadal sprawdzane). Kolega w clio 2 (seryjnie nieco ciezszy samochod) z identycznym silnikiem osiaga spalanie ponizej 6l/100 przy spokojnej jezdzie po miescie!
5,0
Stosunek jakość/cena
no cena bardzo atrakcyjna w stosunku do jakosci. Wynika to z malej popularnosci aut francuskich a zupelnie nieslusznie. Byc moze pozniejsze modele nie byly tak udane, ale temu nie mozna nic zarzucic. W koncu byla to koncowka clio 1.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
No jak to w 10 letnim aucie. Czasem trzeba zobaczyc czy sie cos zlego nie dzieje, ale raczej to sa tylko rutynowe przeglady i wymiany duperelek ktore sie normalnie zuzyly.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
jak dotad brak. Od zakupu 2 lata temu regularnie serwisuje u omalze autorzowanego mechanika i problemow nie ma zadnych.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.2 i 54KM 40kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,1
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,2
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,7
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Renault Clio I