Szukaj

Ocena kierowcy - Renault Clio I

cinek, 18 lat temu
Silnik 1.9 D 64KM 47kW
Rok produkcji 1997
Przebieg: 141 tys. km
Renault Clio I 1.9 D 64KM 47kW 1991-1998 - Oceń swoje auto
4,08
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
ogólnie samochód dla tych, którzy chcą jeździć oszczędnie. przesiadając się na diesleka z omegi B 2.0 16v bez gazu mam powody do zadowolenia.
Wrażenia
4,0
Silnik
bardzo cicha praca silnika, przy wadze auta ok. 900 kg osiągi auta są zadowalające. po mieście jeździ sie bardzo dobrze, na trasie bezz redukcji można zapomniec o wyprzedzaniu. Maksymalna prędkość licznikowa to 170 km/h
3,0
Skrzynia biegów
przeciętna skrzynia biegów, ale troche za długi skok lewarka. ogólnie, nie chaczy, biegi wchodzą pewnie, chociaż mogłyby trochę lżej.
4,0
Układ jezdny
francuskie samochody zawsze mialy dobre zawieszenie, auto przechyla się dość znacznie na zakrętach ale prędkości z jakimi można pokonywać zakręty są dużo lepsze jakich można się spodziewać po zwykłym dieslu. mięciutko
Komfort
5,0
Widoczność
lusterka mogłyby mieć część asferyczną ( przezwyczailem się do wczesniejszej omegi B ), ale jest to kwestia przezwyczajenia, ogólnie extra, w końcu to małe auto
5,0
Ergonomia
prosta stara szkoła, nie można tu sie pogubić
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
zastrzeżenia można mieć tylko do oddzielnego nawiewu na szyby boczne ( lusterka zewnętrzne ) - troche za słabo w te mrozy
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
auto małe, ale miejsca jest dużo. mam 180 cm i nie narzekam, a i za mną pasażer ma miejsce na nogi. w 4 osoy można jechać w miarę komfortowo. ale jest jeden szkopuł - siedzisko kierowcy jest ok 5 cm. za krótkie ( w trasie powyżej 100 kilometrów noga w okolicach kolana drentwieje : /
4,0
Wyciszenie
naprawdę jest nieźle, diesel jest nowszej generacji 64 KM - czyli ten sam silnik co w clio II i kango osobiście przy okazji montazu glosnikow w boczkach drzwi wyciszyłem specjalnymi matami drzwi i efekt był naprawdę odczuwalny - odczuwalnie ciszej :)
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
w trasie jadąc równo 90-100 km/h latem zuzycie wynosi ok 4,7 - 4,8, przy prędkościach 120-140 km/h spalanie ok 6 - 6,3. w mieście przy normalnej dynamicznej jeździe ( jak to po wawie, żeby nie blokować kierowców z przypadku ) spalanie sięga ok. 6 litrów w porywach do 6,5 l. Emeryci, którzy umieją jeździc i mają odpowiedni sposób jazdy zejdą do 5,5 litRA W MIEŚCIE
4,0
Stosunek jakość/cena
jest ok. autko ma wspomaganie i fabryczne radio z pilotem :)
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
w renowkach, ktore dotychczas uzytkowalem do wymiany zaliczaly się tylko łaczniki stabilizatorów, czyli koszt ok. 100 PLN i godzinka pracy
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
na samym początku padł mi elektrozawór, który zamyka dopływ paliwa do pompy paliwa ( nie chciał gasnąć z kluczyka ). koszt używanego niezbyt duży

On - zużycie paliwa dla silnika 1.9 D 64KM 47kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
4,7
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,7
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,3
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Renault Clio I