Szukaj

Ocena kierowcy - Renault Clio IV Hatchback 5d

Mariola, 9 lat temu
Silnik TCe 90KM 66kW
Rok produkcji 2015
Przebieg: 1 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Renault Clio IV Hatchback 5d TCe 90KM 66kW 2013-2016 - Oceń swoje auto
4,69
18% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Silnik bardzo pozytywnie mnie zaskoczył. Mały silniczek, a jedak potrafi zaoferować trochę dynamiczności. Po kilku miesiącach użytkowania, wiem, że podjęłam dobrą decyzję.
5,0
Całokształt
Clio jeżdżę bardzo krótko, więc opinia na razie dotyczy raczej pierwszych wrażeń. Jeśli chodzi o design, to zwraca uwagę, ja w tym aucie zakochałam się od pierwszego wejrzenia. Wewnątrz stylistyka nowoczesna, chociaż jest dość prosta bez udziwnień, ale akurat to mi się podoba. Po 2 miesiącach użytkowania tego auta jestem naprawdę zadowolona. Nic mnie nie rozczarowało - wszystko jest tak jak oczekiwałam i spodziewałam się. Myślę, że jednym z głównych atutów tego auta jest również jego cena - Renault Clio oferuje bardzo dużo już w podstawowej wersji, co sprawia, że jest tańsze od konkurencji. Ja posiadam wersję Techno Feel, w której jako standard są 16 calowe aluminiowe felgi, 7 calowy, kolorowy system media, tempomat, ogranicznik prędkości, automatyczne szyby z przodu, system wspomagania ruszania pod górę, centralny zamek z kartą Renault, klimatyzacja i wiele innych.
Wrażenia
5,0
Silnik
Po jeździe testowej wersją 1,2 75KM oraz 0,9 90KM zdecydowałam się na tę drugą. Pierwszy silnik jest troszkę "zamulony" w porównaniu z moim poprzednim autem, jednak drugi silnik, dzięki turbinie, jest naprawdę wystarczająco dynamiczny. Trzeba jednak się z nim zgrać, gdyż nie działa jak typowy silnik. Przede wszystkim zalecam stosowanie się do zmiany biegów zgodnie z wyświetlaczem - jeśli zmienisz za szybko to przy dodaniu gazu auto nie zareaguje - turbina załącza się przy ok. 2tys obrotów i trzeba o tym pamiętać, jeśli chcemy móc w każdej chwili skorzystać z mocy oferowanej przez ten mały silniczek. Jeśli chodzi o ekonomiczność - w mieście idealnie, na trasie na drodze krajowej, spalanie jest najmniejsze, jednak na ekspresówkach lub autostradach przy szybkości 120 i więcej, auto już sporo pali (ok. 7,5/100 przy 120, ok. 10/100 przy 140) - ale nie ma się co dziwić, auto z takim silnikiem nie służy do częstych podróży autostradą. Ponadto o taki silnik trzeba dbać - nie można go "męczyć" na zimno, a po dłuższych trasach należy chwilę odczekać, zanim się go wyłączy. Zalecam też częstszą zmianę oleju, niż sugeruje producent.
4,0
Skrzynia biegów
Na początku musiałam się przestawiać, gdyż w moim poprzednim aucie, biegi wchodziły trochę lżej, jednak po tygodniu, przestało mi to przeszkadzać.
5,0
Układ jezdny
Nie jestem specjalistką w tej dziedzinie, ale nie zauważyłam żadnych mankamentów. Auto dobrze trzyma się drogi i mam w nim poczucie bezpieczeństwa.
Komfort
5,0
Widoczność
Nie powiem nic nowego, gdyż jest to opinia wszystkich kierowców tego modelu - z tyłu widoczność jest słaba. Słupek C jest dość szeroki, w dodatku w lusterkach bocznych jest jakiś nietypowy martwy punkt bo czasami potrafi sie w nim schować całe małe auto, np. Tico albo Seicento - ja miałam taką sytuację kilka razy i teraz wiem, że dodatkowo muszę się upewnić, że w tym punkcie nic się nie znajduje. Przy parkowaniu na pewno przydadzą się czujniki z tyłu (fabrycznie bez wyświetlacza, jednak dealer może zamontować tańsze z wyświetlaczem odległości - warto o to dopytać).
5,0
Ergonomia
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Zazwyczaj jeżdżę sama, nie ma poczucia, żeby z przodu była ograniczona ilość miejsca. Osoby, które miały okazję ze mną jechać z tyłu, nie narzekały. Na pewno nie jest to auto rodzinne na długie wypady, jednak w mieście spokojnie mogą nim podróżować 4 osoby. Bagażnik jak na tę klasę, też nie jest mały - 300 litrów mi w zupełności wystarczy. Minusem jest brak możliwości regulacji wysokości fotela pasażera - nie wiem czy jest w ogóle możliwość dopłaty za tę opcję. Mam 173cm wzrostu, więc mój fotel kierowcy jest obniżony, a jak wsiadam na fotel pasażera, to mam wrażenie, że sufit prawie dotyka mi głowy a przed oczyma widzę podsufitkę, zamiast widoku przez przednią szybę. Wtedy wchodzi w grę jedynie odsunięcie fotela do tyłu. Warto również o to dopytać dealera, bo przed zakupem nigdzie nie znalazłam informacji na ten temat - może przegapiłam, a może po prostu nigdzie nie jest to zaznaczone.
3,0
Wyciszenie
Silnik 3-cylindrowy ma specyficzny dźwięk, przy dużych szybkościach robi się głośno, gdyż dochodzą jescze szumy z okolic lusterek/słupków.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak pisałam wyżej, auto w mieście spisuje się bardzo dobrze, a przecież właśnie do jazdy po mieście zostało stworzone. Duże spalanie zaczyna się przy szybkości 120km/h.
5,0
Stosunek jakość/cena
Uważam, że to jeden z większych atutów tego auta. Za ok. 52 tys. można mieć naprawdę fajnie wyposażone auto, dla porównana np. nowe Polo w podobnej konfiguracji kosztuje min. 10 tys. więcej. Polecam wersję Techno Feel, z silnikiem TCe 90 - w podstawowej wersji (kolor biały) kosztuje niecałe 52 tys., a ta wersja oferuje już bardzo dużo w standardzie i zasadzie nie trzeba już nic dodawać.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Trudno oceniać po tak krótkim czasie użytkowania
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak wyżej

Pb - zużycie paliwa dla silnika TCe 90KM 66kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,6
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,2
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Renault Clio IV Hatchback 5d