Szukaj

Ocena kierowcy - Rover 400 II Hatchback

yahoo, 12 lat temu
Silnik 1.6 Si 111KM 82kW
Rok produkcji 1998
Przebieg: 164 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Rover 400 II Hatchback 1.6 Si 111KM 82kW 1995-2000 - Oceń swoje auto
4,15
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Płynnie wybiera wszystko co na drodze nie przypominając kierowcy i jego plombom, że właśnie wjechał w dziurę.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ hamulcowy : Niestety trzeba zainwestować w klocki i tarcze, które bardzo poprawiają właściwości. Oszczędzanie nie popłaca.
5,0
Całokształt
Jak na auto za niewielkie pieniądze i w tej klasie to jest rewelacja. Ciężko znaleźć auto, które mogłoby z nim konkurować. W dodatku rzadko spotykane beżowe wnętrze w tej klasie dodaje smaczku. I wcale się szybko nie brudzi.
Wrażenia
4,0
Silnik
Pracuje równo, ale niestety z wyciszeniem nie jest już tak pięknie. Elastyczna 4-ka pozwala na w miarę swobodne wyprzedzanie, piaty bieg jedynie na toczenie. Silnik uwielbia jazdę przy prędkościach obrotowych powyżej 2500. Powyżej 3000 pełnia radości z jazdy.
4,0
Skrzynia biegów
Nic dodać, nic ująć. Płynne i długie przełożenia, co pozwala w trasie jechać swobodnie a w mieście nie powoduje nadmiernego zmęczenia prawej ręki.
5,0
Układ jezdny
Moim zdaniem doskonały. Komfort zapewnia płynność i ciche wybieranie nierówności. Niemieckie auta w porównaniu do Rovera jeżdżą jak dorożki. Nie zapewnia idealnego trzymania w zakrętach, ale na prostych odwdzięcza się w 100%. Pod względem komfortu jazdy może ustępować jedynie francuzom.
Komfort
5,0
Widoczność
Duże szyby zapewniają rewelacyjną widoczność. W mieście, w czasie deszczu lub zimy z zaparowanymi oknami mimo wszystko pozostawia duże pole manewru. Ułożenie tylnej szyby powoduje, że tylko w mieście w czasie deszczu potrzebna jest wycieraczka. W trasie w czasie zamieci i zawiei lub ulewnego deszczu widoczność idealna. Przednia szyba duża, lekko przyciemniana od góry.
4,0
Ergonomia
Ze względu na swoje wyposażenie nie wymaga od kierowcy szukania odpowiednich opcji. Wszystko jest pod ręką... no może poza wymysłem montowania przycisków otwierania szyby pasażera na środkowej konsoli. Kto by nie wsiadł zawsze będzie tego szukał, a jego ruch nierzadko może przeszkadzać kierowcy. Poza tym reszta jest intuicyjna.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Zimą nagrzewa się stosunkowo szybko. Wentylacja na najwyższym biegu nie porywa, a jedynie daje radę. Wymiana filtra kabinowego zgodnie z zaleceniami producenta owocuje szybkim odparowywaniem szyb. Wspomaga to klimatyzacja, która nawet latem potrafi sprawić, że zmarzniemy w samochodzie. Układ torów powietrznych w konsoli środkowej mógłby być nieco lepszy.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Nierzadko w trasie miałem 4-5 pasażerów, ale żaden nie narzekał na brak miejsca z tyłu. Zwłaszcza jazda w 4 potrafi być bardzo przyjemna. Ze względu na swoją posturę, martwiłem się o miejsce na nogi pasażera za kierowcą, ale nie ma żadnego problemu. Z przodu miejsca dużo, Zwłaszcza, że sporo możliwości ustawień fotela i kierownicy pozwala na dostosowanie wszystkiego do swoich potrzeb.
3,0
Wyciszenie
Niestety jazda na obrotach, które naprawdę lubi ten silnik powoduje konieczność zwiększania głosu lub poprawiania radia. Na autostradzie przy prędkości 140-160km/h po pewnym czasie zaczyna przeszkadzać. Dziur praktycznie nie słychać.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zużycie paliwa zależy bardzo od stylu jazdy. Mój ojciec spalał średnio 7 l, z kolei dla mnie minimum to 9,5 l. Przeglądy i naprawy nie są drogie. Trzeba niestety poszukać osoby, która się na tym zna. Nie odbiega bardzo od Hondy Civic, więc z zamiennikami nie jest źle. Jak już się ktoś na tym zna to nie bierze dużo za naprawę.
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jak w każdym samochodzie drobiazgi się zdarzają, a dzięki rewelacyjnie rozbudowanemu forum, większość przy odrobinie chęci i czasu można zrobić samemu przy niewielkim nakładzie finansowym.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jeśli ktoś traktuje ten samochód jak rasowe sportowe auto to je zakatuje. Uszczelki spod głowicy kupować będzie jak większe zakupy na weekend. Poza tym na zawieszeniu przejechałem w Polsce 80 tysięcy km i nie słyszę i widzę żeby w najbliższym czasie wymagało wymiany.

LPG - zużycie paliwa dla silnika 1.6 Si 111KM 82kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
11,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Rover 400 II Hatchback 1.6 Si 111KM 82kW
Średni koszt przejechania 100 km
41,00 zł
8,4
l/100km
Zobacz dzienniki
Rover 400 II Hatchback