Szukaj

Ocena kierowcy - Rover 400 II Hatchback

Przeciętny człowiek, 12 lat temu
Silnik 1.6 Si 111KM 82kW
Rok produkcji 1998
Przebieg: 180 tys. km
Okres użytkowania: 4 lata
Rover 400 II Hatchback 1.6 Si 111KM 82kW 1995-2000 - Oceń swoje auto
3,77
8% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : Nie starzeje się wyglądem, dobry lakier, mocno szarpnięty błotnik po kilku latach nieinterweniowania w zarycie nie rdzewieje.
4,0
Całokształt
Intensywność awarii w moim przypadku porównywalna z Audi/VW, a koszty napraw z Fiatem/Oplem, oczywiście na zamiennikach. Marka jest fajną alternatywą dla \"Niemieckiej kiełbasy\". Silnik jest bardzo elastyczny, ale trzeba raz wymienić uszczelkę pod głowicą. Bez problemowo odpala w największe mrozy. Wnętrze bardzo dobrze wykonane, ale dla długich ludzi za mało miejsca na nogi, i raczej głośnawo. Karoseria odporna na rdzę, jeśli auto nie było bite. Markę uważam, że jest dla ludzi którzy czują ten styl, ale nie stać ich na Jaguara. W Polsce jest tendencja do kupowania tego co inni mają,(no i przekazywane pokoleniom legend o słynnym TDI), więc ciężko jest się przekonać do czegoś innego.
Wrażenia
4,0
Silnik
bardzo żwawy, elastyczny, ale za to dość głośny jak na benzynę. z usterek miałem tylko uszczelkę pod głowicą, ale dobrze zrobiona daje spokój. Spalanie średnio 6,5 l/100km.
4,0
Skrzynia biegów
manualna - żadnych problemów technicznych.
4,0
Układ jezdny
dobry jak na kompaktowy samochód. Kierownica mogła by trochę lżej się dać kręcić.
Komfort
3,0
Widoczność
Nic nie przeszkadza, bardzo ostre lusterka, łaty w wyczuciu jego rozmiarów.
4,0
Ergonomia
wszystko standardowo i poręcznie, można jedynie czepnąć się przycisków do opuszczania szyb, są troszkę nieporęczne, ale to taka mała głupotka.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
bardzo szybko się nagrzewa - wiele osób jadąc ze mną zimą szybko to zauważa. Klima działa dobrze, schładza nawet w największe upały.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dość trudne pytanie, bo to już sprawa indywidualna. W moim przypadku 193 cm długości, jest stanowczo za mało miejsca na nogi z przodu i tym bardziej z tyłu. przydała by się regulacja zagłówków, oraz trochę bardziej pochylona kanapa z tyłu.
3,0
Wyciszenie
tutaj można się troszkę rozczarować, gdyż słychać silnik, a powyżej 140 km/h jest raczej głośno
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
przy normalnej dość żwawej, ale przepisowej mieszanej jeździe pali mało(6,5), przy 190km/h już bardzo dużo ale to normalne z benzyniakach. Filtry raczej tanie w stosunku do vw, niekiedy oryginały mile zaskakują ceną. naprawy też jak w przeciętnych autach, na pewno dużo taniej niż w vw, audi, bmw, itd. Dostępność części bez problemu.
5,0
Stosunek jakość/cena
Inni śmieją się z nazwy marki że jeżdżę rowerem. Za to można pokpić z innych, że mają surowe pojazdy dla ludu prestiżowej marki (kupowanie dla znaczka) za kilkadziesiąt tysięcy i tracą na tym kilka tysięcy rocznie. Tutaj jest kwestia około 10 tysięcy w samym zakupie z pełnym wyposażeniem, no ale nie jest to wszystkim znany golf.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
z tyłu troszeczkę odkleiła się podsufitka, ale to nie przeszkadza i nie szpeci, odkleiło się z jednej strony 3światło stop i wkładka na środkowy pas. Poza tym nic się nie dziąło.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Tylko uszczelka pod głowicą, ze wszystkim kosztowało 500zł.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 Si 111KM 82kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,3
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Rover 400 II Hatchback 1.6 Si 111KM 82kW
Średni koszt przejechania 100 km
41,00 zł
8,4
l/100km
Zobacz dzienniki
Rover 400 II Hatchback