Szukaj

Ocena kierowcy - Saab 9-3 II SportSedan

lestat9@o2.pl, 15 lat temu
Silnik 1.9 TTiD PF 180KM 132kW
Rok produkcji 2008
Przebieg: 2 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Saab 9-3 II SportSedan 1.9 TTiD PF 180KM 132kW 2005-2014 - Oceń swoje auto
3,31
21% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Ergonimia i funkcjonalność
3,0
Całokształt
Auto pełne sprzeczności. Wspaniały design, komfort, ergonomia i ogólne poczucie bezpieczeństwa zostaje przyćmione, kiepską jakością niektórych plastików we wnętrzu, niedokładnością wykonania elementów plastikowych, nieestetycznymi oszczędnościami (tylko jedna plastikowa osłona zawiasu klapy bagażnika), kiepskim prowadzeniem.
Wrażenia
3,0
Silnik
Silnik troszkę dziwny. Przy malych prędkościach i większych obciażenia bardzo głośny. Przy szybkiej jeździe ze stałą prędkością względnie cichy. Niestety przy zimnym silniku obciażonym klimatyzacją (jak to w okresie letnim) przez pierwsze minuty silnik nie ma mocy poniżej 1800 obrotów.
3,0
Skrzynia biegów
Skrzynia dokłandie przeciętna, z względną precyzja ale z duzymi oporami przy wrzucaniu biegów/
3,0
Układ jezdny
Pomimo wersji Aero ze "specjalnym" zawieszeniem (tak było napisane w katalogu) oraz 4 kolami skrętnymi auto kładzie i buja się w zakrętach, przód łatwo wypada z zakrętu. Auto wybitnie podsterowne.
Komfort
3,0
Widoczność
Widocznośc do tyłu taka sobie, małe boczne lusterka. Wymiary fotela i zagłówka utrudniają obserwację z rawej strony auta.
5,0
Ergonomia
Tutaj bardzo dobrze. Wszystko tam gdzie potrzeba. Jedyny minus to czasami kiepsko dzialający ekran dotykowy nawigacji.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Brak zastrzeżeń.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu bardzo dobrze. Z tyłu dość ciasno, ogólnie mało przestrzeni nad głową.
4,0
Wyciszenie
Wyciszenie odgłosów "drogi" bardzo dobre. Nie ma męczących dzwiękow zawieszenia czy wiatru. Wyciszenie silnika w trasie wystarczające. W cyklu miejscim typowo dieslowo.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie zgodne z oczekiwaniami. Pali adekwatnie do osiągów i stylu jazdy.
2,0
Stosunek jakość/cena
Auto całkowicie nie warte swojej ceny katalogowej. Zakup jest wart rozważenia po zaaplikowaniu rabatu w minimalnej wysokości 15%.
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jak na razie auto sygnalizuje po odpaleniu niskie ciśnienie oleju pomimo jego prawidłowego poziomu. Serwis nie jest w stanie nic z tym poradzić. Żle nałożona ochrona antykorozyjna w okolicach układu wydechowego zaskutkowała postawieniem przez auto wspaniałej zasłony dymnej.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Czas pokaże.

On - zużycie paliwa dla silnika 1.9 TTiD PF 180KM 132kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,4
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,9
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,2
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Saab 9-3 II SportSedan 1.9 TTiD PF 180KM 132kW
Średni koszt przejechania 100 km
37,00 zł
7,3
l/100km
Zobacz dzienniki
Saab 9-3 II SportSedan