Szukaj

Ocena kierowcy - Skoda Fabia I Kombi

herbu, 11 lat temu
Silnik 1.9 SDI 64KM 47kW
Rok produkcji 2004
Przebieg: 230 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Skoda Fabia I Kombi 1.9 SDI 64KM 47kW 2001-2005 - Oceń swoje auto
4,31
8% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
Auto toporne, proste, do bólu niezawodne i niesamowicie ekonomiczne. Rewelacyjne. W silniku nie ma się co psuć, brak turbiny, brak dwumasu, brak też lepszych osiągów, choć jak na 64KM i tak jest super.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik to najlepsza część tego auta. 230 tys. km i ani jednej usterki. Standardowe wymiany oleju, filtrów, świec i to wszystko. Dynamika, szczególnie na 2 pierwszych biegach jest super, do 80 km/h dobra, powyżej tej prędkości potrzebuje już czasu na rozpędzenie, ale jak się rozpędzi, to utrzymanie prędkości nie jest problemem. Na autostradzie można spokojnie jechać 140-160 km/h i czuć, że silnik się nie męczy. Do tego bardzo fajna elastyczność. Odpalanie w największe mrozy od 1 razu, zawsze.
3,0
Skrzynia biegów
Nie haczy, skoki lewarka krótkie. Pewne wrzucanie każdego biegu. Nawet w zimie, przy dużych mrozach nie występuje ciężka praca, czy trudności z wrzuceniem któregokolwiek biegu.
3,0
Układ jezdny
Prowadzi się w miarę stabilnie, choć przy wyższych prędkościach nie jest do końca pewna. Może to wina wąskich opon? Ja mam 165/70/14. Za to do trwałości nie można mieć zastrzeżeń.
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność ok. Choć do tyłu przeciętna, ale pomagają czujniki parkowania. Lusterka duże, dobrze w nich wszystko widać.
5,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu. Co prawda ciężko mówić o ergonomii, gdy ma się na desce 3 przyciski i 3 pokrętła. Ale dostęp do wszystkiego jest wzorowy.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klima działa bardzo wydajnie, natomiast ogrzewanie tak sobie. Z racji, że to diesel, potrzebuje w niskich temperaturach sporo czasu, by nagrzać wnętrze. Poza tym układ ogrzewania cierpi na dość powszechną wadę - usterkowy jest silniczek sterujący regulacją ciepło/zimno - albo leci gorące powietrze, albo zimne. Standardowa usterka w Fabiach.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bagażnik 426 litrów, foremny. Dzielone siedzenia. Miejsca na przednich fotelach wystarczająco, a na tylnych jest więcej miejsca na nogi niż w Golfie IV, którym wcześniej jeździłem. Jak na auto klasy B, przestrzeń jest imponująca.
2,0
Wyciszenie
Nie ma co ukrywać - cicho nie jest. Szczególnie przez jakiś czas po uruchomieniu zimnego silnika. Po rozgrzaniu jest lepiej, ale i tak głośno. Za to przy wyższych prędkościach hałas nie narasta.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie średnie na poziomie nieco ponad 5 litrów, przy jeździe miejskiej. Na trasie przy rozsądnych prędkościach spada do 4. Autostradowa jazda z prędkościami bliskimi maksymalnej, to zużycie nie więcej niż 6 litrów. Minimalnie 3,6, przy spokojnej jeździe. Ceny napraw i części śmiesznie tanie.
5,0
Stosunek jakość/cena
Z 12-14 tys. zł można kupić auto z klimą z 2004-2005 roku. Dość spore. Chyba nieźle?
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
230 tys. km i brak awarii. Owszem zdarzają się czasami drobne usterki, typu opisany wcześniej silniczek nawiewu, ale to drobnostki, nie wpływające na jazdę.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak

On - zużycie paliwa dla silnika 1.9 SDI 64KM 47kW [l/100km]

Średnie zużycie
4,9
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
3,6
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Skoda Fabia I Kombi 1.9 SDI 64KM 47kW
Średni koszt przejechania 100 km
23,00 zł
5,3
l/100km
Zobacz dzienniki
Skoda Fabia I Kombi