Szukaj

Ocena kierowcy - Skoda Octavia II Hatchback

Pepcio, 11 lat temu
Silnik 1.2 TSI 105KM 77kW
Rok produkcji 2011
Przebieg: 9 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Skoda Octavia II Hatchback 1.2 TSI 105KM 77kW 2004-2012 - Oceń swoje auto
4,38
7% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Silnik jest sporym zaskoczeniem na plus oczywiście. Owszem nie jest to demon, ale spokojnie daje sobie radę z nadwoziem i ma osiągi lepsze od najpopularniejszego silnika 1,6 MPi i porównywalne z podstawowym 1,9 TDi 105 KM.
5,0
Całokształt
Octavia to dobry wybór, ja swoją kupiłem bardzo okazjonalnie więc co do kosztów mało mam do powiedzenia, nie mniej pomimo tego, że markę Skoda notorycznie wyśmiewa się w naszym kraju, ja uważam, że warto w nią zainwestować bo jest o lata świetlne lepsza niż przykładowo Fiat itp.
Wrażenia
4,0
Silnik
Moja ocena silnika 1.2 TSI będzie dość dobra, choć wokoło słychać różne, przeważnie krytyczne głosy. Silnik pomimo małej pojemności dysponuje mocą wystarczającą w zupełności do napędzania Octavi. Prędkość max którą udało się osiągnąć to prawie 210 km/h , średnie spalanie z 6 tys km w cyklu mieszanym z przewagą miasta to zakres 6,5-6,7 litra Pb, minimalne spalanie póki co w zimę 5,2 maksymalne 7,1. Silnik sprawuje się BDB, byle tak dalej.
3,0
Skrzynia biegów
Skrzynia zestopniowana dobrze, ale jej praca daleka jest od ideału. Biegi wchodzą dość topornie zwłaszcza na zimno.
4,0
Układ jezdny
Zawieszenie jest ok, może trochę za sztywne, ale za to samochód dobrze prowadzi się w zakrętach. Czasami zwłaszcza na śliskiej nawierzchni Octavia staje się bardzo szybko nadsterowna, trzeba na to uważać.
Komfort
4,0
Widoczność
Ok, może z wyjątkiem przednich słupków, ale to wada większosći współczesnych samochodów.
5,0
Ergonomia
W zasadzie wszystko jest na miejscu. Fotele dobrze trzymają, kierownica ma duży zakres regulacji, sterowanie nawiewem i klimatyzacją to bajka. Fabryczne audio gra wyśmienicie , sterowanie z kierownicy działa bdb, choć czasami podczas manewrowania na parkingu zdarza się mimowoli zmienić ustawienia głośności z uwagi na ,,rolkę\'\' sterowania umieszczoną dość specyficznie na kierownicy.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Generalnie jest ok, ale z racji małej pojemności i niskich strat silnika nagrzewanie trwa długo, podobnie jak w dieslu.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca nie brakuje nikomu.
4,0
Wyciszenie
Generalnie ok, może trochę za głośno przy wyższych prędkościach, za to w cyklu miejskim jest bdb. Silnik bardzo cichy.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zużycie paliwa z mniej więcej 6 tys przejechanych: Średnie 6,5-6,7 Maksymalne zanotowane - 7,1 Minimalne - 5,2 Wszystkie wyniki z tankowania, mniej więcej pokrywają się ze wskazaniami komputera, który w Octavi jest dość specyficzny i niektórzy mogą mieć duże problemy z prawidłową oceną spalania na jego podstawie. Pierwszy przegląd kosztował mnie jakieś 450 pln więc jak dla mnie kwota do przyjęcia. Póki co żadnych kosztów napraw bo samochód nowy więc nie mam opinii na temat części i robocizny. Jedyna wada to spryskiwacze reflektorów które pożerają płyn w szybkim tempie.
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Poki co brak uwag na temat awarii i oby tak zostało.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak poważnych usterek, samochód praktycznie nowy

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.2 TSI 105KM 77kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,1
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,2
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Skoda Octavia II Hatchback