Szukaj

Ocena kierowcy - Skoda Octavia III Liftback

Mit, 9 lat temu
Silnik 2.0 TDI CR DPF 150KM 110kW
Rok produkcji 2013
Przebieg: 9 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Skoda Octavia III Liftback 2.0 TDI CR DPF 150KM 110kW 2013-2015 - Oceń swoje auto
4,69
15% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Nie spodziewałem się tak małego spalania przy 150 KM silniku.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : Trzeszczące plastyki
4,0
Całokształt
Samochód sprawuje się dobrze. Może nie jest idealny w każdym aspekcie, ale za tą cenę nie spodziewałem się tego. Bardzo niskie spalanie, bardzo dobrze wyciszona kabina w porównaniu do Octavii pierwszej generacji. Dużo miejsca z tyłu i z przodu. Minusem są trzeszczące plastyki słupka oraz obramowanie ekranu dotykowego na którym odciski palców wyglądają bardzo nieestetycznie.
Wrażenia
5,0
Silnik
Dynamiczny, bardzo oszczędny. Jestem zaskoczony elastycznością.Bardzo obawiałem się zakupu diesla mam nadzieję że nie będą tego żałował podczas dalszej eksploatacji. Porównując inne raporty spalania zastanawiam się czy ja mam jakiś magiczny egzemplarz czy po prostu większość użytkowników przesiadło się z benzyny i nie umie jeździć dieslem. Obecnie średnie spalanie 5 litrów , przy normalnej jeździe w mieście i na autostradach. Silnik pracuje stosunkowo cicho, czasami wręcz zapominam że pod maska jest diesel a nie benzyna.
5,0
Skrzynia biegów
Nie mam zastrzeżeń do pracy skrzyni. Działa sprawnie biegi wchodzą prawidłowo. Nie mam problemu przy szybkich redukcjach w dół co czasami przytrafiało mi się przy pierwszej generacji Octavii.
4,0
Układ jezdny
Samochód prowadzi się pewnie, jakby był przyklejony do drogi. Układ kierowniczy jak dla mnie zestrojony bardzo dobrze. Niestety belka z tyłu zamiast wahaczy powoduje że samochód przy obciążeniu 4 osobami + bagaż prowadzi się ociężale, a w ciasnych zakrętach jest mniej stabilny na drodze.
Komfort
4,0
Widoczność
Jak w każdym nowoczesnym samochodzie widoczność do tyłu słaba. Z przodu całkiem znośnie po właściwej regulacji fotela i lusterek. Czujniki cofania nadrabiają braki w widoczności.
5,0
Ergonomia
Wszystko jest na swoim miejscu. Większość funkcji można obsłużyć w mojej wersji z koła kierowniczego. Ograniczona liczba nie potrzebnych przycisków. Większość obsługi prowadzi się przez panel dotykowy.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja ustawiona od samego początku na tryb komfortowy działa znakomicie. W upalne dni szybko schładza i nie jest przy tym tak głośna jak w pierwszej generacji. Szyby w czasie deszczu nie parują, więc u mnie czujnik wilgoci działa prawidłowo. Bardzo podoba mi się nawiew dla pasażerów tylnej kanapy. Bardzo mi tego brakowało w poprzedniej Octavii
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bardzo dużo przestrzeni, zarówno z przodu jak i z tyłu. Przy wysokich osobach z przodu, można swobodnie siedzieć z tyłu, bez konieczności kleszczenia nóg za fotelami. Był to jeden z argumentów który przemówił za zakupem Skody.
5,0
Wyciszenie
Doskonałe wyciszenie. Można swobodnie rozmawiać przy prędkości 140 km/h. Testowałem wcześniej identyczną Octavie z silnikiem 1,6 tdi i wydawała mi się głośniejsza. Pewnie zaraz jacyś malkontenci powiedzą że w Audi i BMW jest lepiej, ale marki te kosztują 2 x więcej niż skoda, więc porównanie jest nie na miejscu. Według mojej opinii jak na samochód z dieslem z średniej półki doskonale wyciszony.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Bardzo niskie spalanie. Niskie koszty przeglądów. Jeżeli będzie się sprawować tak jak poprzednia Octavia serwis będę odwiedzał jedynie podczas przeglądów okresowych i obędzie się bez drenażu portfela.
5,0
Stosunek jakość/cena
Udało mi się uzyskać spory rabat przy zakupie i wyłącznie dla tego daję 5 gwiazdek. Cena katalogowa odstrasza. Samochód powinien być trochę tańszy w zakupie.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Skrzypiące plastyki słupka. ( naprawa podczas krótkiej wizyty w ASO ). Problem z domykaniem szyby z przodu. ( naprawa w ASO , poprzez wgranie nowego oprogramowania sterownika ). Obie naprawy dokonałem podczas jednej krótkiej wizyty więc nie było to uciążliwe. Można było z tym jeździć więc nie były to poważne awarie. Nie jest idealnie, ale Skoda idzie w dobrym kierunku.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak poważnych usterek. Mogę cieszyć się z udanego zakupu. Aby tak dalej , bo tak naprawdę po przejechaniu 100 tyś kilometrów będę mógł z czystym sumieniem napisać coś obiektywnego na temat bezawaryjności samochodu.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 TDI CR DPF 150KM 110kW [l/100km]

Średnie zużycie
4,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
4,6
Maksymalne średnie zużycie paliwa
5,3
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,3
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Skoda Octavia III Liftback