Szukaj

Lista ocen Subaru Legacy IV Kombi (54) - Skrzynia biegów

Na liście zabraknie 23 opinii, w których wybrana kategoria jest pusta
Pokaż filtry
4,0
~Rafał G
Subaru Legacy IV
Kombi 2.0 i 16V 150KM 110kW
Zmiana biegów przypomina przeładowywanie karabinu Mauser. Precyzyjnie i z lekkim oporem, tak jak przystało na dobrze spasowaną maszynę. Jednak aby skrzynia nie wydawała niepokojących dźwięków (w czasie zmiany biegów) należy pamiętać o terminowej zmianie oleju w przekładni. Olej smaruje skrzynię biegów jak i dyferencjał, przez co zużywa się szybciej niż w innych samochodach (przy ostrej jeździe nawet co 40 tyś. km. przy spokojnej 70 tyś. km)....
2,0
~cyckocholil
Subaru Legacy IV
Kombi 2.0 i 16V 150KM 110kW
Rozczarowanie fakt że auto ma 190kkm (kto wie ile faktycznie) ale u znajomych z podobnymi przebiegami (nie w subaru) skrzynie chodzą dużo płynniej. Jedynaka przy szybkim wbiciu pod światłami lubi chrupnąć problem jest z redukcją z 5 na 4 i z 3 na 2 jak jest olej w skrzyni zimny. Potem jest lepiej ale szału nie ma duży plus za reduktor. Poprzedni właściciel prawie nie używał ja natomiast bardzo często: przy parkowaniu i wjeżdżaniu na wysoki...
3,0
~Leszek
Subaru Legacy IV
Kombi 2.0 i 16V 150KM 110kW
Niestety mało precyzyjna, wsteczny wchodzi ale nigdy za pierwszym razem ale już się nauczyłem. Koło dwumasowe lekko piszczy na wolnych obrotach, na forach piszą że już po kilku tysiącach od wymiany zaczyna popiskiwać. Kupując auto byłem przygotowany na jego wymianę, nawet serwis subaru zaleca konwersję na jedno-masowe. Po wymianie jest już spokój z eksploatacją. Ilość oleju w skrzyni (+ mosty) jest nie mała i wymiana trochę kosztuje w...
5,0
~raphael4
Subaru Legacy IV
Kombi 2.0 i 16V 150KM 110kW
Biegi wskakują idealnie. Przełożenia są bardzo dobrze dobrane. Ich długość rośnie proporcjonalnie, jedynka jest bardzo krótka i służy tylko do ruszania (czyli tak jak powinno się jeździć), piątka jest bardzo długa. W połączeniu ze stosunkowo elastycznym silnikiem 5 biegów w zupełności wystarcza. Nawet na autostradzie powyżej 210km/h nie jest za głośno. Ah, i jest jeszcze reduktor :D Kto go używał ten wie jak fajnie się z nim jeździ, człowiek...
4,0
~Tomek w-wa
Subaru Legacy IV
Kombi 2.0 TD 150KM 110kW
Czytając testy i opinie był to jeden z elementów, których się obawiałem. Biegi zmienia się z przyjemnością i dość dużą lekkością. Mogę mieć delikatne zastrzeżenia do wstecznego. W moim poprzednim samochodzie, który także miałem od nowości (Outlander Turbo) skrzynia biegów była totalnym nieporozumieniem w porównaniu z subaru.
4,0
~cubikon
Subaru Legacy IV
Kombi 2.0 i 16V 150KM 110kW
Skrzynia chodzi dość ciężko ale za to bardzo precyzyjnie. Żadnych niepokojących skrobań, zgrzytów itp. Dźwignia nie ma żadnych luzów a jej skok jest przyjemnie krótki co pozwala na dynamiczną zmianę biegów. Problemy są przy dużych mrozach kiedy to wrzucenie dwójki po ruszeniu stanowiło problem.
3,0
~Magdzik
Subaru Legacy IV
Kombi 2.0 i 16V 150KM 110kW
W moim aucie jest automat i muszę przyznać że jest to baaardzo wygodne szczególnie w mieście,jednak ta skrzynia jest moim zdaniem najsłabszym elementem tego auta ponieważ jest dość wolna 4 stopniowa i trzeba ją wyczuć.Jednak bilans plusów i minusów wychodzi na remis
4,0
~Misiek
Subaru Legacy IV
Kombi 3.0 i 24V R 245KM 180kW
Automat w trybie Inteligent z silnikiem pracują ospale i reakcje wolne, w trybach Sport jest już bardzo dobry czas reakcji i charakterystyka silnika w pełni satysfakcjonująca by wystrzelić to kombi jak rakieta - robi sie bardzo szybkie autko:)
4,0
~docur
Subaru Legacy IV
Kombi 2.0 i 16V 150KM 110kW
Fajnie zestopniowana, długie biegi. W kombi jest też reduktor - bardzo przydatny w górach, można dobrać optymalne obroty silnika niezależnie od prędkości. Minusy: ciężko wchodzi wsteczny (ten typ tak ma), i brak 6-go biegu. Finalnie ocena "4".
4,0
~mateusz_szymański
Subaru Legacy IV
Kombi 2.0 i 16V 165KM 121kW
Bardzo dobrze się wrzuca biegi, czasem nawet jeśli robi się to bez agresji można wrzucać bieg z łatwością jednym palcem, natomiast problematyczne jest wrzucanie 1(prawdopodobnie to wina mojego egzemplarza), natomiast bardzo na plus!
Subaru Legacy IV Kombi