Szukaj

Ocena kierowcy - Subaru Outback IV Crossover

termens44, 7 miesięcy temu
Silnik 2.0 D 150KM 110kW
Rok produkcji 2012
Przebieg: 164 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Subaru Outback IV Crossover 2.0 D 150KM 110kW 2009-2013 - Oceń swoje auto
5,00
19% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
Super auto dla prawdziwych mężczyzn. Subaru Outback diesel to samochód niezawodny pod warunkiem że odpowiednio o niego zadbamy. Nie zgadzam się z opiniami innych że każde Subaru jest dobre tylko nie diesel. Może te pierwsze z lat 2008-2010 były wadliwe ale następne roczniki już nie. Warunkiem prawidłowej eksploatacji jest zadbanie przede wszystkim o wymianę sprzęgła i dwumasy na czas oraz wymian oleju silnikowego po maksymalnie 10 tyś kilometrów. Tak jak mówi ASO zestaw sprzęgła i dwumasy wymienić należy po 120 tyś kilometrów a na pewno nie będzie problemów z zużywającymi się panewkami. Niestety wielu kierowców to zaniedbuje a potem piszą bzdury że silnik im pada nie wiedząc od czego . Auto niesamowite pod względem prowadzenia i komfortu długich podróży. W terenie wręcz wzór dla innych. Jazda dieslem przypomina jazdę nerwowym koniem. Nie wiem czy drobna kobieta dałaby sobie radę. Samochód bardzo dynamiczny. Najtrudniej nauczyć się nim płynnie ruszać bo puszczanie sprzęgła wymaga trochę koncentracji. Biegi długie. Jeszcze na koniec dodam że aby utrzymać silnik w dobrej kondycji należy unikać jazdy przy obrotach 1500 na min Należy utrzymywać obroty silnika w zakresie 1800- 2500 a na pewno panewki długo pożyją.
Wrażenia
5,0
Silnik
Jest to inny diesel od innych marek. Pracuje twardo i czasami potrafi pobujać szczególnie podczas kalibracji wtrysków. Bardzo dynamiczny i bardzo oszczędny dokładnie 6,4 litrów na setkę jak podaje producent. Praca silnika w środku prawie niesłyszalna. Dbać tylko o wymianę oleju co 10 tyś kilometrów i utrzymywać należy obroty w zakresie 2000 min a na pewno długo posłuży. Silnik nie lubi jazdy na wolnych obrotach a na pewno nie lubią tego panewki. Dlatego zalecam zawsze jazdę z minimum 1800obr/min.
5,0
Skrzynia biegów
Tak jak pisałem auto raczej dla mężczyzn z powodu tego że biegi wchodzą raz bardzo płynnie a czasami lekko haczą nie wiem dlaczego. Bynajmniej zmiana biegów bardzo przyjemna ale nie jak w nowej renówce czy passacie. Raczej biegi chodzą jak w sportowym aucie. Precyzyjnie ale czasami wymagają siły tak jak i praca sprzęgła. Trzeba cały czas pilnować obrotów. W mieście nie jeździmy jak większość samochodów na czwartym biegu tylko maksymalnie na trójce. Jadąc 60km/h na trzecim biegu mamy 2000 obrotów . Jest coś co mnie zaskoczyło najbardziej w manualnej skrzyni subarynki a mianowicie bagnet do sprawdzenia poziomu oleju : ). Widziałem bagnety w automacie ale w manualu jeszcze nigdy a jeżdżę już ponad trzydzieści lat za kółkiem. Naprawdę bardzo ułatwia to sprawdzenie poziomu i stanu ogólnego oleju. Wielki plus
5,0
Układ jezdny
Tutaj to już tylko wzór dla innych marek. Miałem około dwudziestu aut ale żadnym nie jechało się tak super. Czuć że to nie Mercedes tylko Subaru. Układ bardzo precyzyjnie trzyma się drogi nie zależnie od warunków pogodowych i powiem strzeże że niezależnie na jakich jedziemy oponach. AWD symetrical robi robotę jakiej nie czułem w żadnym innym aucie 4x4 .
5,0
Karoseria
Wyjątkowa w szarej nudzie na ulicy. Nie prawdą jest że podatną jest na korozję. Subaru jeżeli zaczyna korodować to zawsze od podwozia nigdy od drzwi czy progów. Super piękny wlot powietrza na masce z daleka pokazuje że to nie zwykły szarak na ulicy tylko Subaru. Pełen prestiż . Wszyscy kierowcy Subaru pozdrawiają się na drodze tak jak motocykliści. Jeżeli miałbym pochwalić jeszcze jakiś element karoserii to oczywiście sposób zamykania się drzwi. Drzwi zamykają się wyjątkowo lekko i z klasą
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność dla mnie a mam 190 cm super. Mniejsze osoby tzn poniżej 170 cm też nie będą miały problemów z widokiem jeżeli podniosą sobie fotel kierowcy a ten ma szeroki wachlarz regulacji. Ogólnie jest to duży pojazd dla osób zdecydowanie dobrze kierujących. Lusterka ogromne które również poprawiają widoczność
5,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu. Bez zbędnej elektroniki ale wszystkie systemy które powinny być są. Bardzo intuicyjny panel klimatyzacji prosty i funkcjonalny. Schowków wystarczające ilość. Ogólnie wszystkie funkcje i sterowanie czy to lusterkami czy też fotelem kierowcy z opcją pamięci dziecinnie proste
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wzorowa. Ogrzewanie pomimo tego że to diesel nagrzewa się szybko ponieważ ma wspomaganie elektryczne. Jest w Subaru Outback coś czego jeszcze nie widziałem w żadnym innym aucie a mianowicie oprócz podgrzewanych lusterek szyba przednia w miejscu gdzie znajdują się pióra wycieraczki jest podgrzewana elektrycznie aby jak najszybciej podgrzać same pióro i unikać przyklejenia podczas wysokich mrozów. Klimatyzacja również szybko schładza
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Tak jak pisałem mam 190 cm i jest to pierwszy samochód osobowy gdzie nie muszę cofać na maksa fotela kierowcy. Miejsce mnóstwo jak w autobusie. Za mną może usiąść osoba o moim wzroście i jeszcze będzie miała dużo miejsca na nogi. To jest limuzyna najwyższej klasy jeżeli chodzi o miejsce dla wszystkich
5,0
Wyciszenie
Ja bynajmniej nie wiem przy wyższych prędkościach czy jadę dieslem czy benzyną. Nie jedna benzyna chodziła głośniej przy prędkości ponad 120. Wyciszenie jak w klasie premium. Zaznaczę że szósty bieg wrzucamy dopiero przy prędkości 110 km/godz aby nie jeździć z obrotami 1500. W sumie koło domu jeżdżę tylko na piątym biegu i jest bardzo cicho
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Musimy mieć świadomość że Subaru to nie Peugeot czy Passat. Części trochę droższe. Nie zapominajmy jednak że to made in Japan i awarie są bardzo rzadko. Ja jeżdżę na przykład ponad dwunastoletnim Subaru a jeszcze mam wszystkie oryginalne amortyzatory czy wahacze. One po prostu są mega trwałe
5,0
Stosunek jakość/cena
Jakość japońska co tu dalej pisać. Można mieć Mercedesa , BMW czy Audi ale to nie to samo co mieć Subaru. Nie bójcie się diesla Subaru. Te pierwsze może nieudane bo Subaru nie chciało produkować tych silników ale późniejsze tzn wszystkie od 2011 roku są poprawione. Inżynierowie Subaru zrobili sami diesla nie jak inne marki zapożyczyły silniki od innych marek pod oczekiwania klientów i idąc na łatwiznę. Dlatego dopracowanie ich trwalo dwa lata. Boxer diesel chodzi jak benzyna tzn bardzo dynamicznie
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Drobiazgi w porównaniu np do Peugeota czy Passata. Oczywiście diesel wymaga szczególnej dbałości o oleje , filtry , wtryski poprzez dodanie dodatków do paliwa Ja na przykład dolewam do oleju silnikowego ceramiczne uszlachetniacze , smaruje zawiasy i rygle. Dokonałem sam konserwacji podwozia chociaż nie było tam prawie rdzy. Powiem tak jak się dba tak się ma Jeżeli chcecie dowiedzieć się więcej o tym czy diesel jest awaryjny to wystarczy że wejdziecie na forum Subaru Polska. Jest tam taka statystyka wszystkich użytkowników tego silnika. Użytkownicy piszą które auta tzn z jakich roczników jeszcze jeżdżą a które już ,, padły " . Awaryjne były tylko roczniki 2008-2010 . Cała reszta jeździ i bardzo chwali sobie te jednostki
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak poważnych usterek przecież to japoński samochód . Jest to przysłowiowy wół roboczy jeżeli tylko o niego zadbamy. Zawsze sprawny zawsze gotowy do długiej czy krótkiej trasy. Jeżeli będziemy dbać o odpowiednią jakość paliwa i oleju i wszystkie przeglądy na czas na pewno zrozumiecie co znaczy Subaru made in Japan.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 D 150KM 110kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,1
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,4
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Subaru Outback IV Crossover

Skonfiguruj idealną ofertę z super finansowaniem

Zobacz więcej filmów