Szukaj

Ocena kierowcy - Suzuki Swift VI Hatchback

Hamerling, 3 lata temu
Silnik 1.2 DualJet 90KM 66kW
Rok produkcji 2018
Przebieg: 65 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Suzuki Swift VI Hatchback 1.2 DualJet 90KM 66kW 2017-2020 - Oceń swoje auto
4,71
18% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Nie spodziewałem się tak przyjemnego w codziennej eksploatacji układu napędowego.
Inne : Komfort jazdy i fotele. Tanie auto, nieprestiżowy producent, a jest znakomicie.
5,0
Całokształt
Znakomity mały samochód. Typowo japoński - nie da się poszpanować jakością wnętrza, ale jest bardzo dopracowany tam, gdzie to ważne.
Wrażenia
5,0
Silnik
Dinozaur. Wolnossący 1.2, 4 cylindry, 90 KM. Do pełni osiągów trzeba mocno kręcić, ale już przy 2-3 tysiącach jest przyzwoicie. Bardzo cichy, gładko pracujący, w zasadzie bezszelestny do 3500 obrotów, dopiero powyżej go słychać. Bardzo przyjemny dźwięk.
4,0
Skrzynia biegów
Krótki skok lewarka, lekko pracuje, niby precyzyjna, ale dla mnie nieco gumowata. Wrażenie może być jednak spowodowane tym, że moim drugim autem jest Honda Accord, w której skrzynia jest po prostu ideałem.
5,0
Układ jezdny
Prowadzenie - mistrzostwo świata. Auto spokojnie mogłoby mieć 200-250 KM, zawieszenie dałoby radę bez problemu. Co ciekawe - nie jest wcale twarde, ani sztywne. Przyjemnie sprężyste, rzadko dobija na dziurach. Rewelacja.
4,0
Karoseria
Nienajlepszy lakier, łatwo się rysuje i zbiera odpryski. Poza tym nie ma siędo czego przyczepić. Dobrze spasowane elementy, tak po japońsku.
Komfort
5,0
Widoczność
Do przodu bardzo dobrze, czasami trzeba się poschylać, żeby spojrzeć na sygnalizator wiszący nad jezdnią - niska krawędź przedniej szyby. Do tyłu słabo, co jest domeną wszystkich współczesnych samochodów. Kamera cofania ratuje sprawę - ma bardzo dobrą jakość jak na tę klasę cenową i segment auta.
5,0
Ergonomia
Wzór do naśladowania w dobie panującej obecnie ekranozy. Tablet na środku służy do sterowania multimediami i nawigacją. Całą resztę obsługuje się tradycyjnie pokrętłami, przyciskami i manetkami. Klimatyzacja, kierunki nawiewu, tempomat, głośność radia, polecenia głosowe, światła, wycieraczki itp. Tak powinno być wszędzie, a nie macanie na ślepo po ekranie z każdą pierdołą.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Błyskawicznie się nagrzewa w zimie, błyskawicznie się schładza w lecie. Trudno sobie wyobrazić coś lepszego. Trzeba tylko pamiętać, żeby ustawić klimatyzację na tryb Comfort, a nie Eco. W trybie Eco działa akceptowalnie, ale bez szału.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu rewelacja, nawet dwumetrowy dryblas będzie miał mnóstwo miejsca i na nogi i nad głową (wiozłem, to wiem), z tyłu przyzwoicie. Cztery przeciętne osoby się zmieszczą całkiem wygodnie, w piątkę będzie trochę ciasno. Ale dramatu nie ma. Pamiętać należy, że to małe autko, a nie Skoda Superb.
3,0
Wyciszenie
Słaby punkt auta, jak każdego Japończyka. Tak do 100-120 jest OK, od 140 robi się bardzo głośno. Szczególnie głośno słychać szum dobiegający z tylnej części auta. Powietrze opływające nadwozie z przodu i silnik nawet nie tak bardzo.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Przeglądy w ASO w normalnej cenie, po gwarancji zupełnie robi się śmiesznie, bo części kosztują grosze. Filtry, klocki, itp. w cenach jak do Poloneza. Silnik wymaga dziwnego oleju 0W16), ale nie ma problemu z laniem 5W30. Nic poważnego się jeszcze nie zepsuło, tylko standardowe wymiany eksploatacyjne.
5,0
Stosunek jakość/cena
Moim najlepszy samochód segmentu B w tym przedziale cenowym. Konkurencja może i czasem ma lepszej jakości plastiki, ale poza tym wypada po prostu słabo. Jeździłem prawie wszystkim, co jest na rynku przed kupnem.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Zero usterek, jedna akcja serwisowa związana z klamkami z tyłu. Dostałem wezwanie, pojechałem, 20 minut czekania, gotowe. To wszystko.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak jakichkolwiek usterek. To japończyk produkowany w Japonii, więc zdziwiłbym się, jakby coś w nim zaszwankowało.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.2 DualJet 90KM 66kW [l/100km]

Średnie zużycie
4,6
Minimalne średnie zużycie paliwa
4,6
Maksymalne średnie zużycie paliwa
5,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
3,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Suzuki Swift VI Hatchback 1.2 DualJet 90KM 66kW
Średni koszt przejechania 100 km
31,00 zł
6,0
l/100km
Zobacz dzienniki
Suzuki Swift VI Hatchback