Szukaj

Informacje o Suzuki Swift VI Hatchback

Lata produkcji: 2017 – teraz
Segment: Auta małe

Debiutująca na rynku w roku 2017, szósta generacja Suzuki Swifta stylistycznie jest następnym szczeblem ewolucji względem poprzedników, zastosowane zmiany są bowiem relatywnie niewielkie. Auto powstało na nowej platformie podłogowej Heartect Platform, podobnie jak m.in. modele Baleno oraz Ignis. Suzuki Swift VI jest nieco krótszy i o 15 mm niższy od Swifta piątej generacji, lecz także jest od niego szerszy o 4 cm i dysponuje większym rozstawem osi. Ciężar auta zredukowano o 120 kg.

 

Przód nowego Swifta  kształtem nawiązuje do poprzedników. Światła zachowały skierowany ku tyłowi auta kształt, nowocześniej prezentuje się wnętrze klosza, poszatkowane wieloma krawędziami.

Nowy Swift ma w sobie DNA poprzednich generacji, prezentując jednocześnie zupełnie nowy styl, lekką konstrukcję i zaawansowane technologie bezpieczeństwa. Otrzymał opracowaną w Europie stylistykę nadwozia, współgrającą z funkcjonalnym wnętrzem o sportowym charakterze oraz zwinność i pewność prowadzenia.

Nowy Swift jest o 10 mm krótszy od modelu oferowanego dotychczas, ale rozstaw osi powiększono o 20 mm. Pozwala to na więcej swobody w zagospodarowywaniu wnętrza. Bagażnik ma pojemność 265 l, czyli o 54 l więcej niż poprzednik. Auto jest też o 15 mm niższe i o 40 mm szersze, co przyczyniło się do obniżenia jego środka ciężkości.

W prezentowanym modelu inżynierowie Suzuki po raz pierwszy zastosowali tak zaawansowane systemy zapobiegania i wykrywania zagrożeń. Swift może być wyposażony w system autonomicznego hamowania awaryjnego, układ ostrzegający przed zjechaniem z pasa oraz asystenta świateł drogowych.

czytaj więcej
Powagosław

Nie jest to najbardziej stylowy maluch na rynku, ale oferuje całkiem udany i sprawdzony jak na Suzuki koncept nadwozia, niezłą markę i uczciwą cenę za to wszystko. Wygląda jak face-lifting poprzedniej generacji, ale lepiej tak niż psuć coś, co działa.

~Powagosław
Luzacjusz

Kogo właściwie obchodzi to jak ten samochód wygląda? Raczej mało kogo, a skoro jestem w mniejszości, z czystym sumieniem powiem, że Swifta zobaczyłem i o nim nie śniłem. Może dlatego mało kogo obchodzi jak ten samochód wygląda.

~Luzacjusz

Suzuki Swift VI Hatchback – wybierz silnik

Pokaż silniki:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Nowy Suzuki Swift

Cena od: 56 900 PLN
Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 9,6 m
Promień skrętu 4,8 m
Długość 3840 mm
Szerokość 1735 mm
Wysokość 1495 mm
Rozstaw osi 2450 mm
Rozstaw kół - przód 1530 mm
Rozstaw kół - tył 1530 mm
Prześwit 120 mm
Prześwit 4x4 145 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 947 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 265 l
Dopuszczalne obciążenie dachu 70 kg
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(94%)

Zalety

+ Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Silnik

Wady

- Widoczność - Karoseria - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,6
~kzwtyrolu
Hatchback 1.2 DualJet SHVS 90KM 66kW
Suzuki Swift VI
Miałem straszne obawy związane z zakupem auta, które inni postrzegali jako małe i mało funkcjonalne. Niewielki faktycznie jest bagażnik (realnie 3 walizki kabinowe) + trochę luzu od góry. Zaskoczenie in plus to pełne ledy, które powodują, że zmienia się komfort podróży nocą. Zdecydowałem się na wersję hybrid z silnikiem 1.2 bowiem poprzednio użytkowałem jeden z modeli Nissana (kupiony w salonie w 2015 r. silnik z turbiną) i teraz mam komfort psychiczny, że posiadając czterocylnidrowy, niedoładowany silnik nie spotkam często panów serwisantów. Przesiadając się z małego SUV-a miałem wątpliwości co do wygody. Ale nie jest tak źle jak myślałem.Teraz stwierdzam, że SUV-y to moda i nic więcej. Rozważałem KIA Stonic, HKona, czy Toyotę Yaris ale konfiguracja wyposażenia jak w SWIFT pokazywała ponad 80K. Jest to nasze 6 auto kupione w salonie ale tak wyposażone (łącznie z czujnikiem laserowym) mamy po raz pierwszy. Różnicę w cenie (realnie 20k) przeznaczę na wycieczkę do Japonii.
4,9
~Maniek_
Hatchback 1.2 DualJet 90KM 66kW
Suzuki Swift VI
Auto zostało kupione jako nowe dla żony. Decyzja o zakupie akurat Suzuki Swifta podjęta została po przetestowaniu aut konkurencyjnych marek w tym segmencie. Pozostałe auta albo miały silniki trzy cylindrowe jak Peugeot 208 czy Citroen C 3 albo było wyjątkowo mało dynamiczne jak Clio 1.2 lub Hyundai i 20 1.2 i paliły przy tym ok 7 litrów na 100 km. Suzuki wygrało stosunkiem ceny do tego, co otrzymujemy w zamian. 3 lata gwarancji, 4 cylindry w silniku, nowoczesny wygląd z zewnątrz i wewnątrz . bogate wyposażenie m.in duży ekran dotykowy android, kamera cofania, podgrzewane fotele, kierownica skórzana, auto jest bardzo dynamiczne już w podstawie ma silnik 1.2 i 90 koni, co jest rzadko spotykane u konkurencji. Autem się bardzo miło jeździ, jest żwawe, dobrze trzyma się drogi - talki mały gokart, ma precyzyjny układ kierowniczy i przede wszystkim mało pali. W cyklu mieszanym oscyluje w granicach 4.8 litra benzyny na 100 kilometrów przy normalnej jeździe. Auto bardzo przestronne wewnątrz. Ten niepozorny maluch w środku ma bardzo dużo miejsca i 4 dorosłe osoby mogą podróżować bez większego problemu. Do prędkości 110 km/h nie słychać w kabinie żadnych odgłosów, dopiero powyżej słychać szumy powietrza i dźwięk sinika. Auto bez większego problemu osiąga prędkości 140 km/h 160 km/h a przy 100 km/h ma jedynie ok 2500 obrotów na minutę. Auto jest bardzo lekkie i ma sztywne zawieszenie, dlatego podczas jazdy po poprzecznych nierównościach z zawieszenia dochodzą pewne odgłosy tłumienia, do których trzeba się przyzwyczaić - szczególnie jak ktoś wcześniej jeździł autem wyższej klasy. Swift to naprawdę bardzo fajny samochodzik i miłe zaskoczenie. Przy wymianie opon trzeba jednak pamiętać, że w felgach umieszczone są czujniki ciśnienia opon, które mogą ulec uszkodzeniu podczas nieudolnej wymiany opony. Koszt takiego czujnika to 400 zł sztuka. Wobec czego najlepiej mieć drugi komplet kół na zimę. Auto polecam Mariusz.
4,8
~Carlos
Hatchback 1.2 DualJet 90KM 66kW
Suzuki Swift VI
Chciałbym na początku zaznaczyć ze chociaż jestem samochodziarzem od ,,małego'' to właściwie auta typu miejskiego, małe, nigdy mnie nie interesowały. Na codzień użytkuję auta klasy wyższej premium, lub średniej.Tym bardziej gdy podjeliśmy z żoną decyzję o zakupie dla niej nowego samochodu było to dla mnie jak wyzwanie.Nie chciałem dla niej auta, jak większość ,,paniusiek'' by chciała typu suv. Tylko jakiegoś oryginalnego, małego, do użytkowania właściwie tylko w mieście.Przetestowałem parę modeli aut miejskich które wybrała żona i ja [ ze względów technicznych] i jakie było moje zdumienie gdy obydwoje postawiliśmy na Swifta.Przede wszystkim to auto ma ''to coś'' czego brakuje konkurencji, charakter.Nie sposób pomylić je z żadnym innym, mówi się że to japońskie mini i coś w tym jest.
Średnie spalanie dla Suzuki Swift VI Hatchback
4,9 – 5,4
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,3
Hatchback 1.2 DualJet 90KM 66kW
Suzuki Swift VI
Auto od nowości. Raport ze spalania do 2000km. Właśnie odbyłem trasę Wrocław-Krawków, Oświęcim wadowice, Bielsko Biała. Razem 750km na jednym baku. Sapalnie wyszło 5,1. Koszt tankowania 150zł. Jestem bardzo zadowolony. Ten panel multimedialny po podłączeniu auto maps od googla zdaje egzamin. Jedyne wady to przy takiej trasie brak oparcia na łokcie po prawej a i po lewej nie idzie się oprzeć. Ale jeżeli chodzi o jazdę w mieście, jest super. Ostatnim mankementem jest niski dach przez co często muszę się schylać, żeby widzieć światła. Pozatym polecam wszystkim, którzy szukają komapktowego auto w dobrej cenie, z niskim spalaniem i wyposarzonym w podstawowe gadżety. Głosniki ok. Dobrze się trzyma drogi i jak trzeba to redukcja i nawet też można pokusić się o wyprzedzanie. W tej cenie z takim wyglądem polegam. Kupującym polecam rozważyć opcję z automatyczną skrzynią biegów
5,3
Hatchback 1.2 DualJet SHVS 90KM 66kW
Suzuki Swift VI
1500km w te wakacje (trasa Kraków-Trójmiasto, Trójmiasto-Kraków) + jazda po trójmieście. Średnia z dystrybutora 5,0. Przy jeździe 100% po Krakowie średnia z komputera 5.4-5.9. Komputer niestety zawyża gdzieś o 0,5l. Przy bardzo dynamicznej jeździe po mieście ciężko przekroczyć 6.2-6.3.
4,5
Hatchback 1.2 DualJet 90KM 66kW
Suzuki Swift VI
Minimalne spalanie 4,0l na trasie 100 km, zrobiłem w terenie wiejskim i pokonałem z trzema osobami na pokładzie i bagażnikiem wypełnionym drewnem. W mieście, nawet w szczycie, spalanie nie przekracza 5l. Wszystkim serdecznie polecam Swifta, bo nie wiem jak Suzuki to zrobiło
Suzuki Swift VI Hatchback