Szukaj

Lista ocen Toyota Corolla IX (E12) Kombi 1.6 i 16V 110KM 81kW 2001-2009 (34) - Silnik

Na liście zabraknie 13 opinii, w których wybrana kategoria jest pusta
Pokaż filtry
4,0
~tedi
Toyota Corolla IX (E12)
Kombi 1.6 i 16V 110KM 81kW
Jak na tę moc i wagę auta nie robi piorunującego wrażenia - Skoda Felicia z 1997r. (która jest drugim autem w rodzinie) ma silnik o tej samej pojemności jednak o mocy wyraźnie niższej (75KM) - mimo to jest wyraźnie żwawsza w niskim zakresie obrotów. Węszę tutaj macki organizacji proekologicznych i wymagania co do emisji spalin (tym bardziej, że Clio III, z którym miałem do czynienia, z taką samą pojemnością skokową cierpi na tą samą...
5,0
~mamin
Toyota Corolla IX (E12)
Kombi 1.6 i 16V 110KM 81kW
Silnik 1.6 jest ok. Auto ładnie przyspiesza, zarówno w sedanie jak kombi.Nie polecam natomiast wersji hatchback z silnikiem 1.4. Jest zbyt słaby i w trasie jeździ się tym bardzo nieciekawie. Niezależnie jednak od wersji nadwozia przy 120km/h ma się wrażenie że ten samochód nie był stworzony do takich prędkości. Oczywiście silnik dalej ładnie ciągnie ale robi się zbyt głośno a samochód robi się niestabilny.
4,0
~Marek
Toyota Corolla IX (E12)
Kombi 1.6 i 16V 110KM 81kW
Silnik zdecydowanie ożywa powyżej 3000 obrotów. Do tego momentu nadaje się do jazdy rekreacyjnej. Ma to też swoje zalety. W mieście przyspieszenie i elastyczność jest wystarczająca, a ponadto do 3000 obrotów silnik jest cichy. W trasie przy 100 mph jest dokładnie 3000 obrotów. Można wyprzedzać na 5. Przy redukcji na 4 lub na 3 wyprzedzanie trwa chwilę - przyspiesza całkiem żwawo.
2,0
~cubikon
Toyota Corolla IX (E12)
Kombi 1.6 i 16V 110KM 81kW
Niestety wszelkie obecnie montowane silnikiToyoty to straszne muły. Mój 1.6 VVTi ma wystarczającą moc (niezależnie czy jedzie się w 1 osobę czy w 4 jedzie tak samo) ale moment obrotowy to porażka. By skutecznie wyprzedzać to przy 80-90km/h obowiązkowa redukcja do 3 biegu i kręcenie do 4500-5000obr/min, wtedy damy radę. Miejscy rajdowcy niech w ogóle tego silniczka pod uwagę nie biorą.
5,0
~Konrad
Toyota Corolla IX (E12)
Kombi 1.6 i 16V 110KM 81kW
Pancerny, regularne zmiany oleju na "lekki" a5/b5 5w30 i zero problemów. Świetnie sprawdza się chociażby tani Elf. Przy prędkościach rzędu 80-90km/h można zejść do ok 5l/100km, powyżej 140km/h zaczyna sporo pić, ale to z powodu braku 6 biegu. Silnik jest zaskakująco dynamiczny, ale to również dlatego, że auto jest bardzo lekkie, chyba najlżejszy kombiak w swojej klasie.
4,0
~morpheus
Toyota Corolla IX (E12)
Kombi 1.6 i 16V 110KM 81kW
Nie jest zły. W miarę dobrze radzi sobie z tym kombi. Jak to w japończyku - trzeba go wysoko kręcić jeśli chce się jechać dynamicznie (coś się zaczyna dziać dopiero od ok. 3500 obr/min). Plus jest taki, że spokojny kierowca, przy emeryckiej jeździe jest w stanie zejść ze spalaniem dość nisko. Jak na razie bez wycieków i poważnych usterek.
4,0
~Michał
Toyota Corolla IX (E12)
Kombi 1.6 i 16V 110KM 81kW
Jeździ mi się Corollą bardzo dobrze, w zasadzie jadąc na 5-tym biegu 90km/h nie muszę redukować biegu, aby szybko wyprzedzić ciężarówkę, nawet pod górkę. Uważam, że silnik jest bardzo elastyczny, choć przyznaję, że nie jeździłem wcześniej VVT-i i nie mam porównania.
4,0
~P
Toyota Corolla IX (E12)
Kombi 1.6 i 16V 110KM 81kW
Silnik to jedna z głównych zalet samochodu. Kultura pracy na dobrym poziomie, jedynie wyciszenie mogłoby być nieco lepsze. Wg mnie przyspieszenie jest bardzo dobre jak na motor 1,6, elastyczność również jest wystarczająca, nawet na 5-ce.
5,0
~PiotrJ
Toyota Corolla IX (E12)
Kombi 1.6 i 16V 110KM 81kW
Silnik 1.6 110KM jest bardzo elastyczny jak dla mnie. Wyprzedzanie od 80-120km/h to czysta przyjemność nie trzeba wcale przeciągać na biegach żeby dość żwawo wyprzedzić inne auto. W porównaniu z tą sama toyotą tylko z silnikiem 1.4 to nieba a ziemia.
4,0
~Mario
Toyota Corolla IX (E12)
Kombi 1.6 i 16V 110KM 81kW
Silnik 110 KM, jednak to Japończyk, wiec ładnie przyspiesza dopiero powyżej 3,5 tys. obr. Należy się do tego przyzwyczaić. Choć w porównaniu do poprzedniej generacji silników, jest mimo wszystko dużo lepiej - VVTI w tym trochę pomaga.
Toyota Corolla IX (E12) Kombi