Szukaj

Ocena kierowcy - Toyota Corolla XII TS Kombi

Corolla-Man, 4 lata temu
Silnik 1.2 Turbo D-4T 116KM 85kW
Rok produkcji 2019
Przebieg: 1 000 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Toyota Corolla XII TS Kombi 1.2 Turbo D-4T 116KM 85kW 2019-2022 - Oceń swoje auto
4,79
17% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Przeniesienie napędu
5,0
Całokształt
Mocny konkurent w segmencie C za rozsądne pieniądze. To mój 4 samochód, jeździłem też Golfem VII przez tydzień i testowałem Kię Ceed, ostatecznie padło na Toyotę. Silnik 1,2 jako jeden z niewielu w tym segmencie ma 4 cylindry, Wersja kombi ma największy rozstaw osi, 2700mm, niemal 60-70mm więcej niż konkurencja. Wykończenie jest w porządku, nie odstaje od konkurencji (duży postęp wobec Aurisa).
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik pracuje bardzo kulturalnie, oczywiście nie jest to demon mocy. Rozrząd na łańcuchu, turbodziura nie odczuwalna. Wcześniej miałem 2.0 150km w dieslu i nie czuję jakiegoś spadku komfortu jazdy. Na pewno jeździ mi się lepiej niż 1.0 TSI w Golfie.
5,0
Skrzynia biegów
Tu bez zarzutów, do tego układ iMT. Skok skrzyni mógłby być trochę krótszy, ale przyjemnie się pracuje:)
5,0
Układ jezdny
Chyba najmocniejsza strona, wielowachacz z tyłu, świetnie zbiera nierówności z drogi, z resztą każdy zachwala od tej strony
5,0
Karoseria
Trudno coś napisać po kilku miesiącach...
Komfort
5,0
Widoczność
Dla mnie OK, lusterka nie są największe (zewnętrzne)
4,0
Ergonomia
Dużo przemyślanych rzeczy, jak dwustronna klapa bagażnika. Trochę mało schowków, np. brak schowka na okulary. Do tabletu można się przyzwyczaić.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Mały silnik szybko się rozgrzewa, klima bardzo sprawna
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z tyłu 2 metrowca nie posadzicie. Z przodu na chlopa 195 jest wygodnie. Raczej nie dla grubasów:P kabina nie jest bardzo szeroka.
4,0
Wyciszenie
Dla mnie 4 gwiazdki. Spodziewałem się jakiegoś dramatu. Troszkę gorzej niż w Golfie VII, ale tylko troszeczkę.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Mało pali, części będą tanie, bo to najpopularniejszy obecnie samochód. Przeglądy, AC/OC nie wydrenują portfela. Spalanie na autostradzie (140, tempomat, klima) koło 7. W trasie poniżej 6,5. W mieście zależy od korków. Średnio mam 7,1. Raczej szybko jeżdżę.
5,0
Stosunek jakość/cena
Kupione za 75k w wersji Active+business. Koniecznie zmienić koła stalowe na alu, bo trochę wstyd. Jak ktoś chce więcej bajerów, to oczywiście można wydać ponad 100k. Osobiście za 100k kupiłbym Civic 1.5 182km, a za 120k już jest Proceed 1.6 200km. Natomiast w okolicy 75k do wyboru jest Golf/Leon poprzedniej generacji, Ceed/i30. Francuzy do mnie nie mówią. Opel ma już tylko 3 cylindry, Focus podobnie. Dla mnie to wada.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Trochę na przyszłość, ale Toyota jakoś tą swoją renomę zbudowała.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Wróżymy z fusów. Pewnie kiedyś turbina padnie. Silnik 1.2 już trochę jeździ w CH-R i ostatnich Aurisach, ponoć serwisanci nie mają dużo roboty.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.2 Turbo D-4T 116KM 85kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,7
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,4
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Toyota Corolla XII TS Kombi 1.2 Turbo D-4T 116KM 85kW
Średni koszt przejechania 100 km
41,00 zł
6,8
l/100km
Zobacz dzienniki
Toyota Corolla XII TS Kombi