Szukaj

Ocena kierowcy - Toyota RAV4 IV MPV Facelifting

Paweł, 6 lat temu
Silnik 2.5 Hybrid 197KM 145kW
Rok produkcji 2017
Przebieg: 2 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Toyota RAV4 IV MPV Facelifting 2.5 Hybrid 197KM 145kW 2016-2018 - Oceń swoje auto
4,46
5% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Przeniesienie napędu : Dynamika auta. Prawdziwa petarda.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : Pękające poszycie przednich foteli
Inne : Bardzo łatwo zarysować plastikowe elementy.
4,0
Całokształt
Auto użytkuję od sierpnia 2017. Przejechałem nim dopiero 2100 km. Głównie sam i raczej w trasie po autostradzie. Ogólnie chyba jestem zadowolony z auta mimo rozczarowania, jakim są poszycia foteli w wersji Elegance Deep Black. Pękają na przeszyciach. W obu fotelach przednich z tyłu pojawiają się pęknięcia w miejscach wbicia igły. Syntetyczna skóra jest porażką w tym wydaniu. Reklamuję poszycia w serwisie. Żeby nie ten przykry mankament to chyba mógłbym się cieszyć z tego zakupu. Jakość wykończenia moim zdaniem jeszcze do poprawy. Brakuje nawiewów dla tylnego rzędu, brak światełka w schowku, podświetlenia ustawienia lusterek. Przykro, że w Polskiej wersji wyposażenia nie można wybrać szyberdachu, nie ma pamięci dla ustawień foteli i lusterek, brak czujnika w zderzaku dla otwierania bagażnika. Jakoś plastików jest też kiepska. Łatwo je zarysować. Poza tymi mankamentami auto sprawuje się bardzo dobrze na razie. Jest bardzo dynamiczne. Układ kierowniczy i jezdny też jak na razie oceniam pozytywnie. Jeździ się bardzo przyjemnie. Jazda tym autem to prawdziwa frajda. Duży plus to kamera 360. To duże ułatwienie. Przednie fotele są wygodne. Z tyłu jeszcze nie jechałem na dłuższej trasie. Trochę mały bagażnik. Dużym plusem w bagażniku jest zastosowanie siatki. To duży plus. W moim przekonaniu auto raczej użytkowe. Szkoda że jakość wykończenia psuje całokształt.
Wrażenia
5,0
Silnik
Z silnika i jego osiągów jestem bardzo zadowolony. W sumie nie ma się do czego przyczepić. Na razie nie mam zastrzeżeń do jego pracy ale przejechałem dopiero 2100 km, więc za dużo nie mam z nim doświadczenia. Dynamika jest bardzo zadowalająca. Dynamika tej jednostki to duży plus.
5,0
Skrzynia biegów
Jak dla mnie wszystko ok. Jej głośna praca w ogóle mi nie przeszkadza przy dynamicznej jeździe. Przy wolnej jeździe nie ma się do czego przyczepić.
5,0
Układ jezdny
Tu też nie mam na razie zastrzeżeń. Raczej oceniam na duży plus na chwilę obecną. Komfort jest akceptowalny. Na dużych dołach przy wolnej jeździe potrafi mocno bujać. Wyłapuje nierówności bardzo dobrze.
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność z przodu jest bardzo dobra. Do tyłu raczej ograniczona ale wszystko rekompensuje kamera 360. Z kamerką jest dużo łatwiej manewrować. Bardzo duży plus to lusterka.
4,0
Ergonomia
Co do ergonomii to jest raczej ok. Bardziej przeszkadzają mi brak podświetlenia dla np. ustawienia lusterek. Brak pamięci dla fotela elektrycznego. Przyciski w dolnej konsoli są w zasięgu ręki ale trzeba się ciut przygiąć ale nie jest to aż taki duży dyskomfort. Bardziej przeszkadza mi brak podświetlenia w schowku.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Posiadam pakiet Winter, w którym jest podgrzewana przednia szyba. To dużo usprawnia korzystanie z auta zaraz po jego uruchomieniu, gdy auto jest zimne, zaszronione i zaparowane. Dużym minusem moim zdaniem jest brak nawiewów dla tylnego rzędu siedzeń. Klimatyzacja w lecie działa bardzo sprawnie. Nagrzewanie jak na obecną pogodę jest ok. Zobaczymy jak sobie poradzi w zimie.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca jest pod dostatkiem. Mam 190 cm wzrostu i mogę spokojnie usiąść za sobą z tyłu bez żadnego dyskomfortu. Przestronność nowej Rav'ki to duży plus tego auta.
4,0
Wyciszenie
Bardzo dobre wyciszenie przy niskich prędkościach. Jest naprawdę bardzo cicho. Przy prędkościach autostradowych mogło by być ciszej ale jest naprawdę przyzwoicie. Wydaje mi się, że jedynym mankamentem wyciszenia jest dach. Przy dużych opadach deszczu bardzo słychać przez dach jak w niego "dudni". Wydaje mi się, że mogło by być to ciszej.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Na razie w porównaniu do innego SUV'a jest chyba na plus. Myślałem, że bardziej ekonomiczne będzie to auto jeśli chodzi o spalanie. Za mało mam doświadczenia jeśli chodzi o inne aspekty.
3,0
Stosunek jakość/cena
Tu jestem trochę zawiedziony. Kupując nowe auto za 188 tysięcy spodziewałem się lepszej jakości. Bardzo źle oceniam wykończenie foteli w wersji Elegance Deep Black. Wydaje mi się, że jeśli chodzi o wykończenie można by było dużo poprawić. Przeszkadza mi, też, że w Polsce nie można wybrać np. szyber dachu, pamięci foteli czy czujnika w zderzaku do otwierania pokrywy bagażnika. Niektóre elementy wykończenia mogłyby być lepiej wykonane. Bardzo słabo oceniam plastiki. Można je zarysować samym patrzeniem. Bardzo łatwo je zarysować. Jeśli chodzi o walory użytkowe to nie ma się do czego przyczepić.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jak na razie jest bardzo ok. Ale też nie mogę za dużo powiedzieć bo i za krótko mam to auto.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak jak na razie jakichkolwiek usterek poza pękającymi szwami poszycia foteli.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.5 Hybrid 197KM 145kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,7
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,7
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Toyota RAV4 IV MPV Facelifting 2.5 Hybrid 197KM 145kW
Średni koszt przejechania 100 km
41,00 zł
7,5
l/100km
Zobacz dzienniki
Toyota RAV4 IV MPV Facelifting