Szukaj

Informacje o Toyota RAV4 IV MPV Facelifting

Lata produkcji: 2016 – 2018
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Debiutująca na rynku w roku 2013, czwarta generacja Toyoty RAV4 została wizualnie radykalnie odmieniona (z odwołaniami do nowego modelu Camry). Względem poprzedników, Toyota RAV4 czwartej generacji odróżnia się większymi rozmiarami – samochód jest o 20,5 cm dłuższy, o 3 cm szerszy, ma o 10 cm większy rozstaw osi, jest też przy tym niższy o 2,5 cm. Inną zmianą jest to, że model czwartej generacji nie jest dostępny w wariancie 7-osobowym. Toyota RAV4 IV powstała na platformie podłogowej Toyota „T”, podobnie jak m.in. model Avensis.
czytaj więcej
Powagosław
RAV4 dowodzi jednego, na szczęście: że Toyota wreszcie poważnie podchodzi do produkowania samochodów, które są w stanie ekscytować swoją aparycją. Jeśli ten model jest zapowiedzią zmian w gamie marki, to obranego kierunku należy pogratulować i życzyć trzymania się kursu. ~Powagosław
Luzacjusz
Nie do końca podzielam masowe zachwyty nad nową RAV4. To znaczy: auto prezentuje się dobrze, nawet bardzo dobrze (szczególnie patrząc na ostatnie designerskie wyczyny Toyoty), choć ten model nigdy nie kłuł w oczy taką masywnością zarezerwowaną dla większych SUV-ów. Trochę mało RAV4 w tym RAV4. ~Luzacjusz

Toyota RAV4 IV MPV Facelifting – wybierz silnik

Pokaż silniki:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 10,6 m
Promień skrętu 5,3 m
Długość 4605 mm
Szerokość 1845 mm
Wysokość 1675 mm
Rozstaw osi 2660 mm
Rozstaw kół - przód 1560 mm
Rozstaw kół - tył 1560 mm
Zwis przedni 930 mm
Zwis tylny 1015 mm
Prześwit 177 mm
Całkowita długość wnętrza kabiny 1935 mm
Całkowita szerokość wnętrza kabiny 1505 mm
Całkowita wysokość wnętrza kabiny 1220 mm
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 547 l
Kąt natarcia 19 stopnie
Kąt rampowy 15,5 stopnie
Kąt zejścia 23 stopnie
Maksymalna ładowność 605 kg
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(76%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Bezawaryjność (poważne usterki) + Silnik

Wady

- Wyciszenie - Ergonomia - Stosunek jakość/cena

Wybrane oceny

4,1
~Deywo
MPV Facelifting 2.5 Hybrid 197KM 145kW
Toyota RAV4 IV
witam, mam ravke od miesiaca i tak, z minusów. kiedy posypie sniegiem czujmiki szaleja piszcza alarmy jakies zeby skontaktowac sie z toyota, a to tylko snieg.... nie dziala wtedy radar i nawet dlugie swiatla nie da sie wtedy wlaczyc. kiedy jest malo plynu do spryskiwaczy tez pipka caly czas, ciagle trzeba kancelowac. funkcja czytania znakow nie bardzo dziala. nie ma tempomatu kiedy jest korek zeby sam podjechal, ponizej 40 sie wylacza. brak regulowanych zagłówków i czesci piersiowej fotela, pedaly sa wysoko przesuniete w strone kierowcy nie da sie ich ustawic nizej, generalnie nawigacja i polaczenie z telefonem to lata 90. lokiec po lewj boli, twarde drzwi. nie mozna tez ustawic poziomu wpokagania kiery, moj fiat funto 2000rok mial taka opcje. kiedy jedziemy z radarem to czesto dodaje gazu na zakrecie, system utrzymania toru jazdy kiedy sie wlaczy, to jedzie jak pijany od lewa do prawa. alarm sam nie rygluje drzwi po czasie jesli sie zapomni. kiedy ustawimy stala predkosc na autosradzie i jedziemy chwile za tirem to kiedy wyprzedzamy tempomat dodaje do konca gazu, nie mozna zmienic zeby przyspieszal delikatnie nawet w opcji eko. wlew do spryskiwaczy jest na takiem jednym platikowym ramieniu ciekawe kiedy peknie. baczek powinien byc troszke wiekszy. nie ma stopniowanego podgrzewania foteli, jaja sie gotuja : ) trudno wyczuc szerokosc auta. na zakretach fotele nie trzymaja ie mowie o sportowej jezdzie, do hamowania trzeba sie przyzwyczajic, kiedy zatrzymujemy auto od 10km na h jaby hamulec przestawal dzialac i jest uczucie przyspieszania. aplikacja moja toyota z play sklep, tez nic tam nie ma ciekawego, trudno nawet przeniesc wybierana trase do navi w aucie. kiedy wsadzimy zapas, normalny to podloga krzywa. kiedy chcemy wlaczyc tempomat to trzeba sie nmachac dzwignia, nie wlacza sie tak jak w mercu. nie ma podswietlanych przyciskow do szyb. zawieszenie twarde czuć kazda dziurę. wycieraczka po stronie kierowcy powinna byc dluzsza. z plusow to w miare fajen granie, komfort na autostradzie, automat jest ok, silnik nie wyje jakos duzo, jak sie wkreci juz na wysokie obroty to naprawde jest fajny dziek zwlaszcza na autostradzie przy 180km. swiatla sa fajne, spryskiwacze lamp, kamerka tylnia jest ok, ale szybko sie brudzi, jakos wykonania jest ok, duzo miejsca, fajny wyglad duze fele, spalanie miasto 7 trasa 130km 9 litrow jest calkiem wpozo. nie wiem czemu wszyscy pisza ze klapa sie dlugo otwiera, dla mnie calkiem ok, wszyscy sie gapia :) nawiew jest cool szyba przednia po paru minutach odlodzona. czytelne zegary. ogolnie calkiem wpozo auto
4,9
~darek666
MPV Facelifting 2.5 Hybrid 197KM 145kW
Toyota RAV4 IV
Mam to auto od jakiegoś czasu , kupiłem używane z przebiegiem 68tys. Dlaczego akurat Toyotę , bo poprzednią inną Toyotą ,przejechałem 180tys kilometrów bez żadnej najmniejszej awarii. Mimo że ma 4 lata ,nadal dobrze wygląda, zarówno na zewnątrz jak i w środku. Materiały mimo, że udają skórę ,bardzo miłe w dotyku, bardzo dobrze się wsiada i wysiada , a przewożeni pasażerowie z tyłu zachwyceni miejscem na nogi. Dlaczego akurat hybrydę , bo szukałem automatu , a w Rav-ce z benzyną , i CVT brakuje mocy. Dla tych co zawsze kupują auto i ważne jest zużycie paliwa, trasa poza autostradami 7l/100km, autostrada szybkość jazdy 140-150, średni 9,3l/100km, miasto 7,7 l/100km Jedynym minusem Ravki , jaki na razie zauważyłem , słaba jakość radia i głośników zamontowanych w Toyocie. Reszta jak dla mnie super. Zanim zdecydowałem się na zakup suwa , konkretnie Toyoty , czytałem opinie na Autocentrum. Trochę mnie dziwi , marudzenie użytkowników Rav-ki , na mały bagażnik , ,,hałasujący,, automat , mały zbiornik paliwa. Jak kupowali auta , nie otwierali tylnej klapy i nie widzieli jak wygląda bagażnik??? Przed zakupem , nie sprawdzili że auto ma taki ,a nie inny zbiornik paliwa??? Tym bardziej że stacje paliwowe są co parę , paręnaście kilometrów od siebie. Automat E-CVT , jest słyszalny , nie taki cichy jak DSG , ale wolę Toyotoski w Hybrydzie bezawaryjny , niż bezszelestny i usterkowe DSG ,
4,1
~Jacek
MPV Facelifting 2.5 Hybrid 197KM 145kW
Toyota RAV4 IV
Najwiekszym atutem tego auta jest zdecydowanie naped. Uklad hybrydowy swietnie sie sprawdza, a spalanie moze pozytywnie zaskoczyc. Przy normalnej jezdzie bez 'zylowania' wyniku mozna smialo zejsc ponizej 6 w miescie. Moja zona jest rekordzistka, na dojazdach do pracy (ok. 40km, Warszawa) potrafi zejsc nawet do 4,4. W trasie wyglada juz troche inaczej. Srednia 8.6 w trasie oklo 400km drogami krajowymi/ekspersowka. Tempomat na ekspresowce zapiety 140. Tragedii nie ma, biorac pod uwage ze auto uzytkuje najczesciej w miescie i na krotkich trasach. Przesiadlem sie z malego auta (Ford Focus) wiec roznic jest mnostwo. Samochod nijako wymusza sty jazdy, oczywiscie jest wiekszy, ciezszy, bardziej sie buja wiec musimy sie dostosowac. Dobrze trzyma sie drogi chociaz trzeba uwazac na zakretach szczegolnie przy szybkiej jezdzie, lubi bujnac. Nie jest to na pewno auto do jazdy bardzo szybkiej czy wyczynowej. Od dluzszego czasu jezdze automatami wiec z przesiadka na CVT poczatkowo bylo dziwnie. Szybko mozna sie przyzwyczaic do charakterystycznego 'wycia' szczegolnie jak dajemy duuuzo gazu. Teraz z kolei jak jezdze konwencjonalnymi automatami to czuje sie dziwnie, bo jednak zawsze czy to mercedes czy bmw czujesz moment zmiany biegu. W srodku mamy duzo miejsca zarowno z przodu jak i z tylu. Autoklima dziala dobrze. Multimedia oczywiscie wychodza slabo na tle innych, ekran jest toporny, ale laczenie z telefonami i system glosnmowiacy lapie dobrze i szybko. Nawigacja to chyba relkit poprzednich generacji. W srodku nic nie trzeszczy (narazie), troche glosno powyzej 120, a jak wieje to w ogole szum. Auto jest oczywiscie spore, wiec z parkowaniem niektorzy moga byc problemy. Co prawda jak sie wjezdza tylem to jest duzo prosciej, wszystko ladnie widac na kamerce i w duzych lusterkach bocznych. Szkoda tylko ze czujniki nie pokazuja odleglosci w cm. Bagaznik wydaje sie duzy jednak tutaj troche jestem zawiedziony. Chodzi oczywiscie o baterie ktore skutecznie zabieraja nam przestrzen i mozliwosci ulozenia ladunku. Mam relingi na dachu wiec i tak wszystko co dlugie laduje tam. Rodzina 2+1 z cala dziecieca wyprawka miesci sie na luzie. Zobaczymy za pol roku jak dojdzie +1 :p. Najwieksza rzecza ktora mnie mega irytuje jest... zbiornik paliwa. Mianowice producent delaruje pojemnosc baku na 55/56l. Przy zasiegu 60km zapala sie rezerwa. Zasieg 20km jestem na stacji, leje max 44l. Okolo 12l zostaje w bance (to jest prawie 200km zasiegu!). ASO mowi ze to zabezpiecznie zeby pompa paliwa sie nie zatarla. Mi sie wydaje ze to przez ksztalt zbiornika ktory nie pozwala na wybranie calosci paliwa, prawdopodobnie baterie zajmuja miejsce.
Średnie spalanie dla Toyota RAV4 IV MPV Facelifting
7,7 – 8,7
l/100 km
6,0
l/100 km
9,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,7
Liczba komentarzy: 2
MPV Facelifting 2.5 Hybrid 197KM 145kW
Toyota RAV4 IV
Biorąc pod uwagę masę samochodu, która rośnie do ponad 2 ton przy kilku osobach z bagażami, uważam że możliwości tego samochodu są niesamowite. Podczas jazdy z 3 osobami, 2 psami, lodówką i dwutygodniowym bagażem oraz dwoma rowerami na haku spalanie na drogach podmiejskich (do 100kmh) spalanie wynosiło niecałe 6 litrów przy obiektywnke dość szybkiej jeździe. W drodze z Karpacza do autostrady jadąc szybko lecz nie dynamicznie, z prędkością do 110 kmh, średnie spalanie wynosiło 4.4 l/100 z rowerem na haku i dwomma osobami na pokładzie. Często zdarza się że przy spokojnej jeździe w mieście spalanie spada do około3.5 l, lecz przy cięższej stopie wyniesie ono 7-8 a zimą 8-9 litrów. Na autostradzir spalanie to dramat. Przy prędkościach rzędu 130-150 kmh nie da rady poniżej 10l, a przy szybkiej autostradowej kezdzie zdarzało się 15litrów. Dla niedowiarków zapraszam do skontaktowania się ze mną :)
6,8
MPV Facelifting 2.5 Hybrid 197KM 145kW
Toyota RAV4 IV
Im dłużej tym autem jeżdżę tym bardziej jestem zachwycony spalaniem tego auta. Jest to całkiem spore auto z napędem na 4 koła a pali mniej niż seicento mojego brata. Po pierwsze trzeba zmienić trochę styl jazdy im bardziej płynna jazda tym lepsze nam to daje wyniki. Sporo delikatnych hamowań ładuje szybko baterię, która potem wspomaga silnik spalinowy kiedy tylko może. Na autostradzie przy 150km/h spalanie w okolicy 9l (z włączoną klimatyzacją) uważam za świetny wynik. W mieście zależnie od pory roku spalanie między 6-8l. W trasie delikatna jazda (ale nie powolona) można uzyskać wyniki na poziomie 5,5l (z włąconą klimatyzacją)
7,3
MPV Facelifting 2.5 Hybrid 197KM 145kW
Toyota RAV4 IV
Jest nieźle w porównaniu z innymi benzynami. miasto w górach spalanie zależy od kierunku jazdy :-) można na ok. 5-6 km odcinku przejechać na 3-4 ltr ale w drugą stronę wyjdzie 8 ltr więc tak czy siak jest ok. Średnia już po ok. 20 tys km to 7,8 ltr/100km co uważam za pozytywny wynik. Jazda dynamiczna w mieście średnio ok. 7 ltr , spokojne miasto 5-6 ltr, spokojna trasa od 6,8 - 7,2 dynamiczna autostrada do 140 ok. 8,5-9 Poprzednio jeździłem Capturem 0,9 Tce i średnia ogólna była na poziomie 8,5 ltr więc mały silnik nie idzie w parze z oszczędnością (przy tym samym stylu jazdy)
Toyota RAV4 IV MPV Facelifting