Szukaj

Informacje o Toyota RAV4 IV MPV Facelifting

Lata produkcji: 2016 – 2018
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Debiutująca na rynku w roku 2013, czwarta generacja Toyoty RAV4 została wizualnie radykalnie odmieniona (z odwołaniami do nowego modelu Camry). Względem poprzedników, Toyota RAV4 czwartej generacji odróżnia się większymi rozmiarami – samochód jest o 20,5 cm dłuższy, o 3 cm szerszy, ma o 10 cm większy rozstaw osi, jest też przy tym niższy o 2,5 cm. Inną zmianą jest to, że model czwartej generacji nie jest dostępny w wariancie 7-osobowym. Toyota RAV4 IV powstała na platformie podłogowej Toyota „T”, podobnie jak m.in. model Avensis.
czytaj więcej
Powagosław
RAV4 dowodzi jednego, na szczęście: że Toyota wreszcie poważnie podchodzi do produkowania samochodów, które są w stanie ekscytować swoją aparycją. Jeśli ten model jest zapowiedzią zmian w gamie marki, to obranego kierunku należy pogratulować i życzyć trzymania się kursu. ~Powagosław
Luzacjusz
Nie do końca podzielam masowe zachwyty nad nową RAV4. To znaczy: auto prezentuje się dobrze, nawet bardzo dobrze (szczególnie patrząc na ostatnie designerskie wyczyny Toyoty), choć ten model nigdy nie kłuł w oczy taką masywnością zarezerwowaną dla większych SUV-ów. Trochę mało RAV4 w tym RAV4. ~Luzacjusz

Toyota RAV4 IV MPV Facelifting – wybierz silnik

Pokaż silniki:

Dane techniczne Toyota RAV4 IV MPV Facelifting

Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 10,6 m
Promień skrętu 5,3 m
Długość 4605 mm
Szerokość 1845 mm
Wysokość 1675 mm
Rozstaw osi 2660 mm
Rozstaw kół - przód 1560 mm
Rozstaw kół - tył 1560 mm
Zwis przedni 930 mm
Zwis tylny 1015 mm
Prześwit 177 mm
Całkowita długość wnętrza kabiny 1935 mm
Całkowita szerokość wnętrza kabiny 1505 mm
Całkowita wysokość wnętrza kabiny 1220 mm
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 547 l
Kąt natarcia 19 stopnie
Kąt rampowy 15,5 stopnie
Kąt zejścia 23 stopnie
Maksymalna ładowność 605 kg

Oceny Toyota RAV4 IV MPV Facelifting

Liczba ocen: 29
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(72%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Wentylacja i ogrzewanie + Koszty utrzymania

Wady

- Wyciszenie - Ergonomia - Stosunek jakość/cena

Wybrane oceny

4,4
~Marek
MPV Facelifting 2.5 Hybrid 197KM 145kW
Toyota RAV4 IV
Był to świadomy i przeanalizowany wybór. Jeżdżę nim niecały rok zrobiłem 30 tyś więc coś mogę powiedzieć (o usterkach chyba jeszcze za wcześnie, moim zdaniem tu możemy odnieść się po 5 latach eksploatacji). Auto ogólnie przestronne miejsca w środku w zupełności wystarcza, zdumiewająco cicho wewnątrz (jedynie podczas mocniejszego naciśnięcia pedału gazu silnik pracuje jak kosiarka, ale tylko do osiągnięcia żądanej prędkości). Przycisk otwierania bagażnika umieszczony niefortunnie i moim zdaniem to należy poprawić. Mnie osobiście czasami denerwuje aktywny tempomat, hamuje zbyt wcześnie, ale lepiej tak jak za późno. Bagażnik spory, ale trochę miejsca zabierają akumulatory i schowek (jest tam delikatny uskok, mogliby pomyśleć i zrobić całkowicie płaska podłogę). Spalanie - już chyba nikt nie patrzy na katalogi. U mnie to wygląda tak (tu należy przede wszystkim wziąć styl jazdy bo to ma kolosalny wpływ, ja nie jeżdżę jak typową hybrydą, raczej jak zwykłym autem): Miasto lato/zima - 7l/ 8,5l.; Autostrada przy 140km/h - 10l i nie ma zmiłuj, im szybciej tym więcej. Trasa mieszana trochę terenu zabudowanego, trochę zwykłej drogi, na której raczej nie przekraczamy 90km/h poniżej 7l. W mieście najniżej zszedłem do 5,6l , ale strasznie się męczyłem jazdą, tak się nie da jeździć. Uważam ,że na te gabaryty 7-8l na 100 to całkiem dobry wynik. Będąc na Litwie gdzie z wielką starannością przestrzegałem przepisów auto spaliło mi 6,3 l/100, jeśli ktoś jeździ zgodnie z przepisami to auto będzie naprawdę wdzięczne.
4,1
~Altair
MPV Facelifting 2.5 Hybrid 197KM 145kW
Toyota RAV4 IV
Mam ją od 2017 r . Zrobiłem nią 30 tys km po Polsce i Europie ( Niemcy, Austria ,Szwajcaria, Słowenia, Italia czyli Alpy ) Zużycie paliwa w mieście 4,8 do 6,0 , ale średnio 5,2-5,4 . Na urlopach w Alpach zużycie średnie 6,8 -7,2 ( przy prędkości do 130 km/h ). Trzeba nauczyć się nią jeździć i tyle. Czy to jest auto do wyścigów ? na pewno nie , czy to jest auto do orki w polu ? na pewno nie . Od tego są ciągniki rolnicze . Na akumulatorach przejechałem max 10,6 km ( trzeba się tego nauczyć ) rano do pracy po przejechaniu 9 km mam zużycie 5,8 l . W korku na Brennero miałem 3,6 l , ale to był korek. Auto dla tych którzy chcą wygodnie , komfortowo , bezpiecznie i tanio przemieszczać się z punktu A do punktu B . W Alpach na serpentynach rewelacyjne . Hamulce ? b/u , zawieszenie ? b/u . Podsumowanie ? jedni chcą mieć auto , a inni popisy i wrażenia . Każdy wybiera to co chce.
2,6
~Straszne to było
MPV Facelifting 2.5 Hybrid 197KM 145kW
Toyota RAV4 IV
Dużo poniżej oczekiwań. Samochodem jeździłem pół roku czekając na docelow służbówkę. Układ hybrydowy miał być oszczędny, a faktycznie niskie zużycie było tylko przy jednostajnej jeździe ok. 50 km/h. W samym trybie EV daje się przejechać kawałek niewystarczający na dojazd do sklepu w większej wsi. Do tego, jak na 'papierową' moc, samochód jest dość mułowaty. Za to skrzynia biegów chętnie wpuszcza silnik na obroty, jednak poza nieprzyjemnym warkotem niewiele z tego wynkka. A na dokładkę mocniejsze naduszenie gazu w korku (np. żeby przeskoczyć z pasa na pas) powoduje odpalenie silnika benzynowego i oszczędność idzie w krzaki. Przyznam, że przy przepisowej miejskiej spokojnej jeździe auto niezbyt głośne jak na swoją klasę, jednak odgłos silnika pracującego w funkcji prądnicy przy hamowaniu jest dość specyficzny (mnie się kojarzył z tramwajami z Konstalu. Fotele straszne. Regulacji praktycznie żadnej (o odcinku lędźwiowym zapomnijcie), siedzi się jak na taborecie. Systemy elektroniczne słabe (automatyczne światła nie włączały mijania nawet w ulewę; wykrywanie znaków drogowych nie rozumie, że ograniczenie jest tylko do skrzyżowania). Kamera cofania zamontowana w takim miejscu, że się wiecznie brudzi. Jedyny plus, że jak dotąd to był jedyny samochód, w któtym można było odpisywać na sms-y 'z palca', a nie predefiniowanymi szablonami. Ok, tylko w czasie postoju, ale zawsze. Tylko to jednak nie jedt podstawowa funkcjonalność samochodu. Elektrycznie otwierana klapa bagażnika była dziwna - nigdy nie wiedziałem czy zadziała, czy mnie zignoruje - lepiej wziąć ręczną. No i na koniec zawieszenie majstersztyk - łączy perfekcyjnie tłuczenie twardego sportowego samochodu z bujaniem miękkiej limuzyny nie dając ani komfortu, ani precyzyjnego prowadzenia. Porażka na całej linii. Samochód po przejechaniu ok. 5000km od nowości z nienacka wyświetlił komunikat o poważnej usterce i konieczności natychmiastowego zatrzymania i odholowania do warsztatu. Okazało się, że spadła jakaś obejma i brał powietrze bokiem. Ogólnie, byem bardzo zadowolong oddając samochód, że mogę się go już pozbyć.

Raporty spalania Toyota RAV4 IV MPV Facelifting

Liczba raportów: 46
Średnie spalanie dla Toyota RAV4 IV MPV Facelifting
7,4 – 9,0
l/100 km
6,1
l/100 km
9,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,7
Liczba komentarzy: 1
MPV Facelifting 2.5 Hybrid 197KM 145kW
Toyota RAV4 IV
Biorąc pod uwagę masę samochodu, która rośnie do ponad 2 ton przy kilku osobach z bagażami, uważam że możliwości tego samochodu są niesamowite. Podczas jazdy z 3 osobami, 2 psami, lodówką i dwutygodniowym bagażem oraz dwoma rowerami na haku spalanie na drogach podmiejskich (do 100kmh) spalanie wynosiło niecałe 6 litrów przy obiektywnke dość szybkiej jeździe. W drodze z Karpacza do autostrady jadąc szybko lecz nie dynamicznie, z prędkością do 110 kmh, średnie spalanie wynosiło 4.4 l/100 z rowerem na haku i dwomma osobami na pokładzie. Często zdarza się że przy spokojnej jeździe w mieście spalanie spada do około3.5 l, lecz przy cięższej stopie wyniesie ono 7-8 a zimą 8-9 litrów. Na autostradzir spalanie to dramat. Przy prędkościach rzędu 130-150 kmh nie da rady poniżej 10l, a przy szybkiej autostradowej kezdzie zdarzało się 15litrów. Dla niedowiarków zapraszam do skontaktowania się ze mną :)
6,8
MPV Facelifting 2.5 Hybrid 197KM 145kW
Toyota RAV4 IV
Im dłużej tym autem jeżdżę tym bardziej jestem zachwycony spalaniem tego auta. Jest to całkiem spore auto z napędem na 4 koła a pali mniej niż seicento mojego brata. Po pierwsze trzeba zmienić trochę styl jazdy im bardziej płynna jazda tym lepsze nam to daje wyniki. Sporo delikatnych hamowań ładuje szybko baterię, która potem wspomaga silnik spalinowy kiedy tylko może. Na autostradzie przy 150km/h spalanie w okolicy 9l (z włączoną klimatyzacją) uważam za świetny wynik. W mieście zależnie od pory roku spalanie między 6-8l. W trasie delikatna jazda (ale nie powolona) można uzyskać wyniki na poziomie 5,5l (z włąconą klimatyzacją)
7,3
MPV Facelifting 2.5 Hybrid 197KM 145kW
Toyota RAV4 IV
Jest nieźle w porównaniu z innymi benzynami. miasto w górach spalanie zależy od kierunku jazdy :-) można na ok. 5-6 km odcinku przejechać na 3-4 ltr ale w drugą stronę wyjdzie 8 ltr więc tak czy siak jest ok. Średnia już po ok. 20 tys km to 7,8 ltr/100km co uważam za pozytywny wynik. Jazda dynamiczna w mieście średnio ok. 7 ltr , spokojne miasto 5-6 ltr, spokojna trasa od 6,8 - 7,2 dynamiczna autostrada do 140 ok. 8,5-9 Poprzednio jeździłem Capturem 0,9 Tce i średnia ogólna była na poziomie 8,5 ltr więc mały silnik nie idzie w parze z oszczędnością (przy tym samym stylu jazdy)
Toyota RAV4 IV MPV Facelifting