Szukaj

Ocena kierowcy - Volkswagen Golf II

adamss3003, 12 lat temu
Silnik 1.6 TD 80KM 59kW
Rok produkcji 1989
Przebieg: 560 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Volkswagen Golf II 1.6 TD 80KM 59kW 1989-1991 - Oceń swoje auto
4,77
17% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Bardzo udana konstrukcja. Bezawaryjna i oszczędna a przy tym dynamiczna.
5,0
Całokształt
Audo idealne. Jedynie brakuje ocynkowanej karoseri. Trzeba o niego dbać żeby nie zaczał gnić. Moim zdaniem powinni zrobić reedycję modelu. Po zdrobieniu kilku poprawek byłby to absolutnie światowy hit.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik elastyczny mimo, że turbo nie ma zmiennej geometrii. Jest to stary diesel więc jedzie tez na obrotach na których turbo jeszcze nie dmucha. W nowych autach bywa już z tym różnie :) Co do kultury pracy to takie silniki trzeba poprostu lubić. Klekocze dość głośno, szczególnie kiedy jest zimny. Ogólnie bardzo udana konstrukcja, silnik absolutnie bezawaryjny, mega oszczedny i bardzo dynamiczny (nie jeden na światłach sie zdziwi) Zaletą jest też możliwość bardzo łatwej regulacji dawki paliwa i ciśnienia doładowania. Wystarczy śrubokręt klucz imbusowy i klucze 10 i 13 i można w 15 min zrobić tak, że autko robi setke poniżej 10sek. Oczywiście kosztem większego spalania.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia na w zimie pracuje dość cięzko (szczególnie 2 bieg) ale problem znika po pierwszym kilometrze jazdy. Zestopniowanie bardzo dobre, brakuje tylko 6 biegu, lub jakiegoś elektrycznie włączanego nadbiegu (jakie były w tamtych czasach w bmw i volvo) Autko ma na tyle mocy, że ten 6 bieg naprawde by się przydał, i nie chodzi tu o rozwijanie zawrotnych prędkości ale napewno zmniejszyło by to spalanie, i zaoszczędziło troche silnik bo na 5 biegu przy prędkości 90km/h ma już 2500 obr/min.
5,0
Układ jezdny
Prowadzi sie bardzo dobrze jak na autko w takim wieku. Mam wersje GTD więc w serii jest troche niższa i twardsza. Nie odbija się to zbytnio na komforcie. Wspomaganie nie jest powalające. Kierownica mogła by chodzić lżej. Wszystkie minusy przyćmiewa trwałość zawieszenia i ewentualne koszty napraw :) rewelacja
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność super. Nie jest to Scenic, siedzi sie dość nisko ale i tak jest naprawde dobrze.
4,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu. Brakuje jedynie uchwytów na napoje ;) i wewnetrzne klamki w drzwiach to jakaś masakra. Nie wiem kto je tak umieścił. Jak wioze kogoś kto pierwszy raz jedzie tym autem i jest ciemno to nigdy nie może znaleść klamki. Polecam na randke :P
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jest ok. Nic nie paruje a jak już paruje to szybko można się tego pozbyć. Ogrzewania zaczyna w zimie działać bardzo szybko ale nie jest wybitnie wydajne.. Przy wolnej jeździe wieje najwyżej letnim powietrzem.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bardzo dużo miejsca zarówno z przodu jak i z tyłu. Bagażnik również wystarczający jak na tego typu auto.
5,0
Wyciszenie
Wyciszenie bardzo dobre. Tzn cieżko wyciszyć starego diesla ale i tak jest nieźle
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
To zdecydowanie najmocniejsza strona tego samochodu. Absolutna rewelacja. (szkoda ze nie da sie dać 6 gwiazdek :) ) Auto spalało mi w zimie w jeździe \"raczej miejskiej\" ale bez korków dokładnie 5,8l . Żadko dochodziło do 6l (choc nie mówie że sie nie zdaczyło) Wszystko przy oszczędnej jeździe ale bez zamulania. Po takich wynikach w mieście spodziewałem sie że w trasie uda sie zrobić niskie 4l. Jest to możliwe ale tylko przy prędkościach 70- 90kmh. Przy takiej jeździe udało mi sie zejść do 4,1 l. Przy normalnej jeździe 110 -120 weźmie już 5,5 czyli podobnie jak w mieście. Nie wiem dlaczego tak jest, może przez małą turbine w silniku SB która daje spore ciśnienie już przy 1800 obr. Po modyfikacjach przy pompi i zabawie z ciśnieniem doładowania owszem setka była poniżej 10sek ale spalanie w mieście wynosiło ok 7,5l, dlatego wróciłem do ustawień fabrycznych :) Części śmiesznie tanie i nie trzeba ich zbyt często kupować bo auto sie nie psuje:)
5,0
Stosunek jakość/cena
Za śmieszne pieniądze ( ja za swojego dałem 3,5tys) można kupić auto które naprawde jedzie ( nie tak jak niektóre autka z gazem) jest bezawaryjne i meeega oszczedne. Polecam!
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Zrobiłem nim 15 tyś km ( auto ma aktualnie najechane 550tyś) i nie miałem żadnej awarii prócz spalonej lampki w schowku.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Z poważniejszych usterek wymieniłem szczotki w rozruszniku ( 20zł) ale to dlatego że było słychać ze nie działa już tak jak powinien. Auto nigdy mnie nie zawiodło. Wg innych uzytkowników jesli ma cos sie zepsuć zawsze autko da nam znac wczesniej (nipokojacymi dzwiekami itp) ja tak miałem z rozrusznikiem .

On - zużycie paliwa dla silnika 1.6 TD 80KM 59kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,3
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,2
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,1
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Volkswagen Golf II