Szukaj

Lista ocen Volkswagen Golf III Hatchback 1.9 TD 75KM 55kW 1991-1997 (83) - Silnik

Na liście zabraknie 59 opinii, w których wybrana kategoria jest pusta
Pokaż filtry
5,0
~HM
Volkswagen Golf III
Hatchback 1.9 TD 75KM 55kW
Silnik bez zastrzeżeń. Auto ma 18 lat i 260 (lub więcej) tys. km przebiegu i w -20 stopni odpala bez większego problemu. Nie kopci, zwłaszcza po usunięciu katalizatora, dodatkowo po tej operacji silnik jest bardziej elastyczny. Właściwie w samym silniku nic się nie psuje, jedynie drobne wycieki oleju, które da się łatwo i tanio naprawić. poza tym tylko eksploatacja olej filtry itp. Z awarii osprzętu silnika: padła pompa wspomagania (zaczęła...
4,0
~LF
Volkswagen Golf III
Hatchback 1.9 TD 75KM 55kW
Jeśli chodzi o bezawaryjność i ekonomię - perfekcja. Jeśli chodzi o dynamikę - dno. Przez 5 lat jeżdżenia tym samochodem i prawie 100.000 przejechanych kilometrów ANI RAZU mnie zawiódł. Nie miałem ŻADNEJ usterki, która by mnie unieruchomiła. Zimą po 5 dniach stania przy temperaturze w nocy w granicach -15 odpalał na dotyk. Co prawda z czasem zaczął spalać trochę płynu chłodzącego, co mogło budzić obawy w kontekście uszczelki pod głowicą, ale...
3,0
~użytkownik25
Volkswagen Golf III
Hatchback 1.9 TD 75KM 55kW
mimo, ze silnik ma juz spory przebieg i wiek - nie kopci. nowoczesne silniki TDI CRD i inne potrafia mocniej dymić. w miare elastyczny ( TYLKO 75 km). awaria silnika w sensie stricto nigdy się nei zdarzyła. Co dziwne nawet w takim wieku nie bierze oleju prawie wcale. Natomiast mankamentem jest usterka występująca seryjnie w tym silniku (kod silnika AAZ) mianowicie krzywo pracujące kółko napędzające pasek klinowy i co gorsza pasek rozrządu....
5,0
~Dominik posiadacz Golfa III
Volkswagen Golf III
Hatchback 1.9 TD 75KM 55kW
Silnik o mocy 75KM bez rewelacji, ale za to ekonomiczny, średnie spalanie na poziomie 5-6 litra przy spokojnej jeździe i standardowych oponach (moje \"205\" biorą koło 6-7 litra). W TD-ku można podnieść moc z głową do ok 100KM i taki zabieg mam zamiar zastosować mając na uwadze że będzie więcej palił w końcu to cena za większą \"radość\" z jazdy. Oczywiście silnik ten posłuży długo jeśli był jest i będzie eksploatowany i serwisowany na...
5,0
~David Mike
Volkswagen Golf III
Hatchback 1.9 TD 75KM 55kW
Tani, niezawodny i bezawaryjny silnik AAZ, brak elektryki i pośrednie wtryski sprawiają, że nie ma się tam co zepsuć. Pełna kontrola prędkości i rewelacyjne hamowanie silnikiem. Turbina na śrubie i wypukła pompa wtryskowa w wymienialnym pinem umożliwiają ręczną regulację dawki paliwa i ciśnienia. Osobiście poprawiłem tak moc o ok. 20 KM. Przy niewielkim wzroście spalania stwarza to wiele bezpieczniejsze warunki do wyprzedzania. Jedynym minusem...
5,0
~adamus75
Volkswagen Golf III
Hatchback 1.9 TD 75KM 55kW
Ten silnik jest bezproblemowy, wymieniasz tylko olej na czas i jeździsz, ale jazda autem to nie tylko silnik ale też cały osprzęt(pompa wody, alternator, rozrząd, koło pasowe itd) a wtedy zaczynają się wydatki, bo lepiej wstawić dobrą część i mieć spokój, ale to już trochę kosztuje. I wcale nie jest to takie tanie auto jak się wydaje. Po 300tyś plus przewijany licznik silnik nie pożera oleju ani nie kopci. Bardzo trwała jednostka.
4,0
~opinia golf
Volkswagen Golf III
Hatchback 1.9 TD 75KM 55kW
Kultura pracy (diesel) i elastyczność z tą mocą 75KM pozostawiają wiele do życzenia. Nowe diesle bez porównania lepiej pracują. Jednak jego wytrzymałość i niezawodność to największy plus. Bez problemu na tym silniku można zrobić 600.000 km. Należy zwracać uwagę na temperaturę - duże przegrzanie = wymiana uszczelki pod głowicą. Turbo jest małe i go nie słychać - a jeśli słychać to znaczy że jest jakaś lipa.
4,0
~kaczak, gg10944122
Volkswagen Golf III
Hatchback 1.9 TD 75KM 55kW
silnik typowy klekot z tych wiecznych mułów roboczych ma jedna zajebista wadę fabryczną a mianowicie gibajace się koło pasowe na rozrządzie, zaniedbanie tego powoduje zjechanie czopa wału a w najgorszym wypadku urwanie sie śróby mocujacej kółko i w efekcie cała głowica idzie do góry czyli szlag ja trafia ale przy wymianie kółka wraz z wymiana paska rozrządu silnik jest bezawaryjny
4,0
~dżony
Volkswagen Golf III
Hatchback 1.9 TD 75KM 55kW
klekot na zewnątrz, w miare cicho w środku. Silnik ogólnie dobry, mało pali ok 5-6,5 roby,odpala bez "chmurki". Do wymiany mam uszczelkę pod głowicą (najlepiej metalowa), sprzęgło. Przy tym dieslu można troche podłubać bo mułem to on jest - wyciąć kata, podkręcić na turbinie 1,2-1,5bara, podkręcić na pompie , wstawić intercooler. Po tych przeróbkach to nawet TDI będzie wąchać spaliny
5,0
~eldorado
Volkswagen Golf III
Hatchback 1.9 TD 75KM 55kW
Seryjne (dokładnie) 74,1 kucy (hamownia), po moich warsztatowych "tuningach" 86,2 kucy: wycięty katalizator, podkręcony na pompie, magnetyzer Dynamic fuel Reference, filtr powietrza Bosha, olej castrol, świece jakieś "ala tuning" - od wuja z niemiec, odciążony, wymienione wtryski jakieś wydajniejsze. lepsze przyspieszenie o ok 1,8sek, spalanie większe o 1,4litra (od seri) a w pszyszłości intercooler
Volkswagen Golf III Hatchback