Szukaj

Informacje o Volkswagen Golf III Hatchback 1.9 TD 75KM 55kW 1991-1997

Lata produkcji: 1991 – 1997
Segment: Niższa klasa średnia
W roku 1991 ruszyła sprzedaż trzeciej generacji Volkswagena Golfa. Samochód pod względem wizualnym całkowicie odmieniły owalne lampy, oraz nowocześniejsza, opływowa sylwetka. Pierwszy raz model dostępny był także w odmianie kombi (Variant), natomiast odmianie sedan nadano nazwę Vento (w Stanach Zjednoczonych zachowano nazwę Jetta). Względem poprzednich modeli, Volkswagen Golf trzeciej generacji nie cieszył się tak dużą popularnością – do 1997 roku sprzedano „zaledwie” 4,8 miliona aut. W tymże roku samochód został zastąpiony przez model czwartej generacji.
czytaj więcej
Powagosław
Golf kroczy drogą powolnej, przemyślanej ewolucji, która opiera się chwilowym modom. W pewnym sensie nowy model wygląda tak, jak tego oczekiwaliśmy. Z dużymi kołami zawsze będzie wyglądał dobrze. ~Powagosław
Luzacjusz
O tym samochodzie napisano już wszystko. Wszystko razy sześć, a nawet siedem. Wszystko zawiera się w jednym słowie: Golf. To po prostu Golf. Niech będzie. ~Luzacjusz
Produkowany od 1991 do 1997 roku
Pojemność skokowa 1896 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 75 KM (55 kW) przy 4400 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 150 Nm przy 2400 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 23,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 79,5 x 95,5 mm
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(70%)

Zalety

+ Widoczność + Ergonomia + Bezawaryjność (poważne usterki)

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Stosunek jakość/cena - Wyciszenie

Wybrane oceny

5,0
~pancerna trwałośc i dobre osiągi
Volkswagen Golf III
Hatchback 1.9 TD 75KM 55kW
Mam Golfa Trójkę 1.9 TD,GTD 75KM z 1991 przebieg 500 000 kupiłem rok temu wymieniłem wszystkie filtry itp,auto przez rok woogule się nie popsuło,pali mi 4.9L/100Km.Elektryka,skrzynia biegów działa idealnie,nic nie skrzypi i nie puka.Dałem 2 tysiące i nie żałuję.Silnik chodzi jak zegarek,nie bierze woogule oleju.Blacha bardzo dobra autko stoi od roku pod chmurką bez garażowania i nic zero korozji jak w nowym aucie.Wyposazenie super podgrzewane fotele,czujnik desczu.Wiele osób odradzało mi,ale teraz szczeny im opadły bo Golfik nie ma zamiaru się popsuć.To naprawdę dobre solidne auto,a silnik nie do zajechania!!No i przyciąga uwagę dziewczyn na ulicyTo idealnye auto,mój ojciec ma citroena z 2002 roku to mu gnije,a mój Golf wcale.Największa zaleta Golfa 3 to blacha i silnik.Polecam na pierwsze autko.
4,0
~milko
Volkswagen Golf III
Hatchback 1.9 TD 75KM 55kW
Golfem jeżdżę już kilka lat, jest to bardzo ekonomiczny samochodzik, ale już bardzo stary. Kupując takie auto nikt nie powinien patrzeć na rok czy przebieg tylko na stan auta!!!!!!!!!!!! Ciężko znaleźć diesla z niskim przebiegiem a nie bitego to już cud. Mój był delikatnie stuknięty z przodu ale przy zakupie miał 170tyś przebiegu czego jestem prawie pewien. Zgubiłem już 2 razy zaślepkę tylnego zderzaka holując auta kolegów:) mieszkam 40km od pracy wiec głownie trasa E4 do Krakowa dziennie ok 100km, nie boje się mrozu, deszczu czy upału!!! Podstawa filtry i olej, nie katować na zimnym i nie gasić na gorącym silniku! Będzie wtedy służył przez lata. Tankuje na każdej stacji od BIO na bliskiej po orlena i statoila pojedzie na wszystkim!!!!!!
4,5
~opinia golf
Volkswagen Golf III
Hatchback 1.9 TD 75KM 55kW
Ogólnie dobre auto pod warunkiem że uda nam się kupić model w przyzwoitym stanie a o to jest b.trudno a wręcz graniczy z cudem. Jeśli ktoś kupuje grata z Niemiec za 3000zł to nic dziwnego że później musi więcej włożyć niż zapłacił za niego. Golf jest tani w eksploatacji oczywiście pod warunkiem, że ktoś go regularnie serwisuje. Jak się wymienia olej raz na dwa lata czy też nie sprawdza oleju w skrzyni biegów to nie dziwota ze skrzynia do wywalenia tak jak u kolegi. Największy wróg golfa to korozja, ale z reguły jest tak że auto był kilka razy bite, naprawiane przez blacharza, szpachlowane i taki efekt słabej roboty. Mało pali 5-7litrów/100km i bez problemu radzi sobie z polską ropą. Dużo miejsca z przodu, mało z tyłu. Środek według mnie ładny. Nigdy mnie nie zawiódł. Większość usterek są to typowe dla tego modelu i łatwo je usunąć. Jeśli jest serwisowany odpowiednio praktycznie brak poważnych usterek. Niestety lubiany przez złodziei - nie w całości ale częściami tak więc dla osób parkujących pod chmurką nie polecam bogatszych wersji - szybko pozbędą się halogenów, listw ozdobnych, el.lusterek, radia, poduszek powietrznych itd. DOSKONAŁA WIDOCZNOŚĆ!!! Przejechałem nim ok 85000km przez 3 lata, na początku musiałem trochę włożyć, ale później był spokój. Super jako pierwsze auto - tanie w utrzymaniu i w miarę wygląda jeszcze. Polecam to auto, ale tylko z pewnego źródła - handlarzy i komisy omijać z daleka. Aha i jeszcze jedno znalazłem w innych opiniach, że czyjś golf palił 15l/100km - chyba jak ciągnął pod góre zepsutą beemke. Mój rekord spalania to 8,5l cały czas noga w podłodze na autostradzie ile się da.
Średnie spalanie dla Volkswagen Golf III Hatchback 1.9 TD 75KM 55kW 1991-1997
6,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,7
Volkswagen Golf III
Hatchback 1.9 TD 75KM 55kW
Nie wiem jak inni to robią ale u mnie spalanie golfa to od 6,5-9 l/ 100km. Ze spalania nie jestem zadowolony, nie mam ciężkiej nogi, ale niestety w cyklu mieszanym, dzieci do szkoły i powrót na dom(11+11km) to ok. 7,5l/100km. Nie udało mi się zejść poniżej 6l/100km nawet na trasie Lublin-Warszawa. Ogólnie na auto nie ma co nażekać bo się nie psuje tylko są koszty eksploatacyjne typu rozrząd, oleje, klocki hamulcowe, filtry czy łożyska. Wymieniałem w nim tylko to co się zużywało. Zawieszenie to duży plus. Pracowałem jako listonosz i codziennie się tłukłem po wsiach polnymi drogami i zawieszenie naprawiałem tylko 1 raz przez 3 lata, dla porównania jeździłem również fordem escortem 1,8D i zawieszenie wymieniałem co pół roku. Samochód raczej bezawaryjny bez elektroniki, palił w każdą zimę- aby akumulator przekręcił i auto odpalało od strzała nawet przy -25^C. Środek raczej wygodny, ale to wszystko wewnątrz to takie toporne i bezmyślnie zaprojektowane-tak jak by 2 różne osoby projektowały wnętrze. Części raczej tanie i wiele rzeczy można zrobić samemu aby mieś tylko czas i porządne klucze. Co do minusów to niestety korozja tylnej wielka bolączka golfa, oprucz tego to jeszcze progi i przednie błotniki szybko korodują-niestety trzeba w porę naprawiać bo później nie ma już do czego części przyspawać, również często przednie drzwi rdza zjada. Auto dość wysokie i ciężkie więc w zimię wszystkie zaspy można pokonać jak ktoś nie przeceni swoich możliwości. Bolączką jest również elektryka, często kostki stacyjki padają, czy 4 stopniowy włącznik wentylatora, czy sam wentylator nawiewu, a jak ktoś ma z elektrycznymi szybami to pożal się Boże- tak się opuszczają i podnoszą jak by chciały a nie mogły. Sylwetka auta zgrabna. Ja swoim dojeździłem do 370 000km i go sprzedałęm gdyż uznałem że trzeba w niego już zbyt dużo zainwestować aby dalej jeździć i zakupiłem Opla Corsę 1,7D- jak dłużej pojeżdżę to dodam opinie ale póki co to miło mnie zaskoczyła ze spalaniem, ale to w innym dziale swego czasu napiszę.
5,4
Volkswagen Golf III
Hatchback 1.9 TD 75KM 55kW
Przy jeździe na trasie do 90km pali około 4,5 litra, dwa razy większa prędkość i łyknie 10 litrów :)ale taka prędkość jest do osiągnięcia tylko na autostradzie dla tego auta inaczej nie ma się gdzie rozbujać. Średnie spalanie przy bardzo oszczędnej jeździe to około 5,2 litra(35%miasto-65%trasa), spalanie około 7 litrów samo miasto i trzeba delikatnie deptać. Jazda w samych skarpetkach obniży spalanie o 5-10%(stara metoda kierowców z długich tras, wtedy jest lepsze wyczucie) :) Mam popsuty termostat ale nie zawyża to mocno spalania jak niektórzy sądzą.
5,9
Volkswagen Golf III
Hatchback 1.9 TD 75KM 55kW
Golfik w tej wersji jest najlepszy dla osób nie śpieszących się i ceniących oszczędnosc... Twierdzę tak, bo na dłuższej trasie z predkosciami rzędu 80-100km/h utrzymując w miarę jednostajnie...potrafi zejsc nawet poniżej 5 litrow, ok 4.5... Do najszybszych on nie należy, ale ja jako kierowca lubiący szybką jazdę, wydusiłem z mojego AAZ-ta aż 180km/h i wierzę że koło 190 poszedłby... ale i widac było jak z baku ubywa paliwa ;)) . Bardzo Dobry do miasta... jeżdżąc po Gdańsku na światłach... zawsze byłem pierwszy... Mały, zwinny... i te 75 koni śmiało mu wystarcza... Więc stwierdzenie "jak kto dba, tak ma" :) Jest zgodne... Ja wymieniam filtry, oleje na bieżąco... Jeżdżę na Dobrym paliwie, chociaż ten TaDek pojedzie na wszytkim i nie mam żadnych problemów... Pozdrawiam Wszystkich....

Usterki Volkswagen Golf III

Liczba wpisów: 154
Przy wysokich temperaturach gaśnie w korku i później nie odpala
  • Volkswagen Golf III Hatchback 1.4 55KM 40kW 1991-1997
  • instalacja elektryczna
W upalne dni kiedy silnik się już nagrzeje (temperatura odpowiednia 90 stopni i nie rośnie) jeśli stoję w korku auto gaśnie i później nie chce już odpalić. Rozrusznik kręci, ale nie chce odpalić. Jeśli jednak zdarzy mu się odpalić to pochodzi minutę do 2 i znów gaśnie. Również po krótkim postoju np. na parkingu pod sklepem później nie chce odpalić. W trakcie pracy silnika gaśnie tylko w korkach kiedy stoję, nigdy w trakcie jazdy. Po ok 3 godzinach kiedy całkiem ostygnie odpala bez problemu.Wydaje mi się, że coś się przegrzewa, tylko co? Kilka miesięcy temu wymieniana była cewka zapłonowa.
Oczekuje na rozwiązanie
3 komentarze
Rano odpala za X razem, gaśnie
  • Volkswagen Golf III Hatchback 1.4 60KM 44kW 1991-1997
  • silnik
Mam problem z odpaleniem RANO samochodu i czasami jak postoi z godzinkę na powietrzu. Od razu zapala, ale i po sek. gaśnie. Drugi razem jak zapalam, to trzymam lekko nogę na gazie, i utrzymuje obroty okolicy 1000, tak z minutkę. Puszczę gaz i obroty spadają do 300/400, silnik czasami zgaśnie, a czasami pochodzi na tak niskich obrotach, aż w końcu złapie te upragnione 1000. Zdarza się też, że za drugim razem jak go palę to obroty są od razu normalne - ale to jest 1 strzał na 10. Tak jak by nie miał ssania. Jak przejadę jakieś 3km i silnik się nagrzeje wtedy obroty są ok. Jak go zgaszę i zapalę to też są ok. Myślę, że problem jest tylko wtedy jak silnik jest zimny – u mnie poniżej 70stopni. Dodatkowo zwiększyło się spalanie o jakieś 2l na 100km, oraz z wydechu pluł (nie dopalonym)paliwem. Tak więc postanowiłem pojechać na szrot i nabyć PRZEPUSTNICĘ do mojego golfika. Po wymianie pali od strzała i nie ma już większych problemów z obrotami. Tak więc winny był nastawnik przepustnicy (TPS). Zabiegi które nic nie pomogły: Wymiana kopułki z palcem, Adaptacja przepustnicy, Reset ECU, wymiana silnika krokowego; a wystarczyło kupić przepustnicę za 120zł. A i najważniejsze, nie polecam nikomu wymieniać tylko potencjometru (TPS`u), ja tak zrobiłem i bawiłem się z 1,5 roku z obrotami, a trzeba było od razu wymienić cały monowtrysk. Spróbujcie przed zapaleniem zimnego silnika, odpiąć wtyczkę od TPS`u. Później zapalić silnik z odpiętą wtyczką, obroty będą niskie. Trzymajcie nogę na gazie tak z 10s. Zgaście silnik. Podłączcie wtyczkę od TPS`u i spróbujcie normalnie odpalić. Jeśli zapali za pierwszym razem to na 99% winny jest TPS.
Problem rozwiązany
1 komentarz
Długosc orginalnych sprezyn
  • Volkswagen Golf III Hatchback 1.8 90KM 66kW 1991-1997
  • zawieszenie
Jaka jest orginalna długosc sprezyn z przodu i tyłu przy golfie 3 rok 1992 bo chce załozyc kółka 195/70/R 14 teraz mam załozone 175/60/R14 i jest prawie równo z błotnikiem wiem ze sprezyny sa siadniete z starosci tylko iz poprzedni własciciel wymienił tylko amortyzatory a sprezyny stare załozył. Dodam tylko ze przewaznie jezdze w 5 dorosłych i auto jest mocno siadniete co skutkuje złym prowadzeniem a nie jezdze po autostradzie tylko wiekszosc na wsi.Dlatego chce załozyc takie sprezyny aby auto stało wyzej przy tych nowych oponach. Co mi poradzicie??? Bardzo prosze o pomoc co mam zrobic ....
Oczekuje na rozwiązanie
Volkswagen Golf III Hatchback