Szukaj

Ocena kierowcy - Volkswagen Golf VI Variant

picu, 12 lat temu
Silnik 1.4 TSI 122KM 90kW
Rok produkcji 2011
Przebieg: 1 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Volkswagen Golf VI Variant 1.4 TSI 122KM 90kW 2009-2013 - Oceń swoje auto
4,69
15% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Jakość wykonania wszystkich elementów (zwłaszcza wnętrze), takie detale jak opony - ja dostałem samochód z oponami PIRELLI P7, rewelacja. Moja ocena wynika po przejechaniu około 1000 km (więc na razie niewiele i jeszcze jestem podekscytowany nowym nabytkiem;-)) Jak zrobię więcej, opiszę wrażenia Minusy - długi czas oczekiwania na samochód jeśli kupujecie konfigurowany pod siebie. Producent potrafi zmienić wyposażenie w danym standardzie bez informowania - dowiadujemy się o tym przy odbiorze auta - trochę to dziwne..... U mnie były inne felgi aluminiowe (akurat lepsze) oraz relingi na dachu (gorsze)
5,0
Całokształt
Jestem bardzo zadowolony. Samochód spełnia moje oczekiwania - uwazam że dokonałem dobrego wyboru. Jedyne co osobiście bym zmienił, to wybrał mocniejszy silnik (ale to już jest zależne od tego, kto jak lubi jeździeć - w końcu kombi to nie samochód sportowy;-))
Wrażenia
4,0
Silnik
To jest jedyna rzecz, po której spodziewałem się więcej. Kultura pracy jest bardzo dobra, elastycznosć ok, 6 bieg pozwala na ekonomiczną jazdę. Ja natomiast więcej sobie obiecywałem po mocy i turbinie tego silnika. Jest ok, podobnie do małych dieseli, ale jakiegoś wielkiego szału nie ma. Silnik zdecydowanie wystarczający do napędzania tego smaochodu, ale..... Ponieważ jestem zwolennikiem silników benzynowych, teraz wiem, ze wybrałbym mocniejszą wersję 160 KM (w tym modelu nie ma innej alternatywy).
5,0
Skrzynia biegów
Działa bez zarzutu, chodzi z lekkim oporem (mi to bardzo odpowiada), biegi wchodza płynnie na swoje miejsce. Nie zdażyło mi się jesszcze abym wbił inny bieg niż zamierzałem (niby proste, ale w innych samochodach np. mondeo, megane to mi się zdarzało;-)
5,0
Układ jezdny
Jedna z lepszych cech tego smaochodu - idzie jak po sznurku, nawet przy gwałtowniejszych manewrach. Nie słychać żadnych stuków z tej części samochodu. Nerówności wybiera sprężyście (nie jest tak komfortowy jak samochody francuskie,które bujają się na polskich dziurach), jeździ się dobrze ale bardziej w sposób sportowy niż kanapowy.
Komfort
4,0
Widoczność
Nie mam zastrzeżeń do widoczności do przodu i do tyłu. Jedynie lekki problem mam z moim ustawieniem fotela. Akurat w położeniu które jest dla mnie komfortowe, patrząc w lewo widze głównie środkowy słupek - musze się lekko wychylić aby być pewnym sytuacji na drodze. Dodatkowo plusem są czujniki parkowania z przodu i z tyłu, które tym co chcieliby narzekać że w kombi widoczność do tyłu jest kiepska, powinny zamknąc usta;-)
5,0
Ergonomia
W moim odczuciu bardzo dobrze - ja mam bardziej konserwatywne podejście do wnętrza samochodu, więc odpowiada mi ono bardzo (wiem że dla niektórych volkswageny to nuda)- wszystko na swoim miejscu, bez przeładowania przyciskami, w których ciężko byłoby się połapać. Dodatkowo wszystko bardzo dobrej jakości. Jedyne do czego ja muszę się przyzwyczaić to tempomat - dosyć dziwne usytuowanie (a w zasadzie nie usytuowanie a włączanie) - moim zdaniem powoduje ze traci się lekko koncentrację z drogi - na obsługę przycisków i na to co trzeba włączyc - bardziej podoba mi się rozwiązanie z nowego megane lub laguny, gdzie włączanie tempomatu jest na konsoli środkowej pod podłokietnikiem. Regulacja foteli, składania siedzeń itp - ok, trzyma standard klasy.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Daję doskonale, ale na razie miałem okazję wypróbowac tylko chłodzenie wnętrza - z tym climatronic nie ma żadnego problemu. Szybko, sprawnie i bez problemu. Prawdziwy test przejdzie dopiero zimą, gdy będzie musiał nagrzać wnętrze
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Standard w klasie. Na siedzeniach z przodu bardzo wygodnie (jak na swoją klasę, do wielkości wnętrza mondeo nie ma co się równać;-)). Z tyłu dwie osoby jadą komfortowo, trzy to już raczej na krótszych odcinkach. Ja przed zakupem testowałem kilka samochodów, w golfie czułem sie najlepiej (jako kierowca - wszystko jest na swoim miejscu i dostepne intuicyjnie) Przestrzeń podobna do skody octavia (tylko jakość wykonania zdecydowanie lepsza - piszę to z całą odpowiedzialnością, ponieważ to własnie jakość wnętrza przeważyła z wyborem finalnym między tymi dwoma modelami). Co dziwne moje subiektywne odczucie jest takie, ze z tyłu na nogi jest więcej miejsca niż w nowym oplu astrze (przy wyregulowaniu fotela przedniego pode mnie jako kiewrowcę) - pisze dziwne, bo na papierze astra ma większy rozstaw osi.
5,0
Wyciszenie
Wzór dla innych. Jeśli już słyszeliście o tym, jakie to super wyciszenie ma golf to..... tak jest;-) W sumie to sam nie spodziewałem się czegoś takiego, mówiąc szczerze na początku powoduje to pewien niepokój bo nie jesteś pewien czy silnik nadal pracuje, jak stoisz np na światłach (dodam, że ja nie mam systemu start/stop). Przy większych prędkościach jest też ok, silnik oczywiście zaczyna byc słyszalny, ale przy prędkośc 130 km, da się normalnie rozmawiać;-) a szum opon nie powoduje bólu głowy
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Na razie przy tak niewielkim przebiegu mogę się tylko odnieść do spalania paliwa. Silnik potrafi być ekonomiczny (na 6 biegu przy prędkości 70 km/h i spokojnej jeździe spalanie na poziomie 4,9 - 6,0) Przy \"normalej\" jeździe po Warszawie, srednie spalanie 8,5 - 9,0.
5,0
Stosunek jakość/cena
Wiem, że samochody VW mają opinię drogich. Uważam że to jakaś zaszłość - przed zakupem porównywałem finalnie trzy samochody - opel astra, skoda octavia i własnie golf variant. Golf w takim wyposażeniu jakie chciałem miec (Highline) był o około 10 tysięcy tańszy niż opel i skoda. Byłem zdziwiony, zwłaszcza ceną skody (choć uważam że opel tez ceni sie za wysoko). Te różnice, które opisałem dotyczą oficjalnych cenników, przy negocjowaniu ceny ta rozbieżność była... jeszcze większa. Generalnie samochody w tej klasie w najwyższym wyposażeniu najtańsze nie są, ale jeśli ktokolwiek bieże pod uwagę zakup volkswagena - nie wierzcie w obiegowe opinie tylko sprawdzajcie. Ja byłem bardzo pozytywnie zaskoczony.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nie miałem żadnych problemów
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie miałem żadnych problemów

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 TSI 122KM 90kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,2
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Volkswagen Golf VI Variant