Szukaj

Informacje o Volkswagen Golf VI Variant

Lata produkcji: 2008 – 2016
Segment: Niższa klasa średnia
Zaprezentowana po raz pierwszy na wystawie w Paryżu w 2008 r. szósta generacja Volkswagena Golfa produkowana była w latach 2008-2012. Pierwotnie debiut Golfa szóstej generacji planowano na 2010 rok, jednakże przesunięto go ze względu na kiepskie wyniki sprzedaży poprzednika. Nowy model miał z nim kilka elementów wspólnych, m.in. platformę podłogową (VW Group A5 PQ35). Najistotniejsze zmiany dotknęły jednak sylwetkę auta, którą gruntownie przeprojektowano. Głównym projektantem Golfa VI był Walter de Silva. Na rynku północnoamerykańskim przywrócono modelowi nazwę Golf. Samochód zdobył szereg nagród – triumfował m.in. w plebiscycie World Car of the Year 2009. Poza hatchbackiem w ofercie modelu były także odmiany kombi, Plus, sedan (Jetta) oraz kabriolet.
czytaj więcej
Powagosław
Golf kroczy drogą powolnej, przemyślanej ewolucji, która opiera się chwilowym modom. W pewnym sensie nowy model wygląda tak, jak tego oczekiwaliśmy. Z dużymi kołami zawsze będzie wyglądał dobrze. ~Powagosław
Luzacjusz
O tym samochodzie napisano już wszystko. Wszystko razy sześć, a nawet siedem. Wszystko zawiera się w jednym słowie: Golf. To po prostu Golf. Niech będzie. ~Luzacjusz
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Åšrednica zawracania 10,9 m
Długość 4534 mm
Długość z hakiem holowniczym 4631 mm
Szerokość 1781 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 2003 mm
Szerokość przy otwartych drzwiach z przodu 3640 mm
Szerokość przy otwartych drzwiach z tyłu 3409 mm
Wysokość 1504 mm
Wysokość przy otwartej klapie bagażnika 2061 mm
Wysokość przy otwartej pokrywie silnika 1715 mm
Rozstaw osi 2578 mm
Rozstaw kół - przód 1535 mm
Rozstaw kół - tył 1508 mm
Prześwit 141 mm
Odległość oparcia przedniego od komory silnika 1046 mm
Odległość od siedziska przedniego do dachu 972 mm
Odległość pomiędzy siedzeniami przednimi i tylnymi 898 mm
Odległość od siedziska tylnego do dachu 969 mm
Szerokość nad podłokietnikami z przodu 1446 mm
Szerokość nad podłokietnikami z tyłu 1437 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 1495 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 505 l
Wysokość bagażnika 483 mm
Długość do oparcia tylnej kanapy 1072 mm
Długość ze złożoną tylną kanapą 1700 mm
KÄ…t natarcia 13,3 stopnie
KÄ…t rampowy 8,8 stopnie
Kąt zejścia 11,9 stopnie
Dopuszczalne obciążenie dachu 75 kg
Ogólna ocena
4,3 /5 Åšrednia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(78%)

Zalety

+ Układ jezdny + Ergonomia + Widoczność

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Stosunek jakość/cena - Karoseria

Wybrane oceny

3,6
~Jaroslau
Volkswagen Golf VI
Variant 1.6 TDI-CR DPF 105KM 77kW
Bardzo dobry samochód z kilkoma uciążliwymi wadami. Zalety: genialna ergonomia wnętrza, możliwość zajęcia bardzo wygodnej pozycji za kierownicą, niskie spalanie, wystarczająca dynamika, ogromny bagażnik, świetne prowadzenie. Wady: auto niskie - trudno się wsiada a szczególnie wysiada, ze względu na DPF auto nie bardzo nadaje się do miasta. Już wyjaśniam. Mam parę latek i kręgosłup już nie ten. W ostatnich latach jezdziłem głównie vanami i suvami. Tam nie było problemu z wysiadaniem. W Golfie mam wrażenie, że wpadam do jakiejś dziury z której potem trudno się wygrzebać. Jak już w nim siedzę to pozycja za kierownicą jest znakomita, można jechać wiele kilometrów. Prowadzi się bez porównania lepiej od każdego suva jakim jechałem. Niestety, DPF w tym aucie daje znać o sobie. Przynajmniej raz w tygodniu trzeba go trochę przegonić po dwupasmówce 140-150km/h, bo zaczyna zamulać, śmierdzi spalinami i włącza się wypalanie filtra w najmniej odpowiednich momentach, np.po dojechaniu do pracy. Auto jest z Niemiec, nie wiem jak było eksploatowane ale ewidentnie jazda miejska to nie jest jego żywioł.
3,9
~Adam
Volkswagen Golf VI
Variant 1.4 TSI 122KM 90kW
Udany zakup. Lubię ten samochód za przewidywalność na drodze, ergonomiczność i niskie (póki co) koszty. Jednak by ocena była bardziej użyteczna kilka słów na temat zużycia paliwa. Samochód ma założona instalację gazową LPG. Jednak w przypadku silników w wtryskiem bezpośrednim benzyny stosowane instalacje gazowe nie mogą całkowicie wyłączyć zużycia benzyny. Zatem mój pojazd zużywa ok.1,8l benzyny plus 4l LPG na trasie przy prędkości 90km/h przy wlączonym tempomacie. Średnia w typowym przypadku "przy dystrybutorze" wychodzi ok, 2,5l benzyny (3l w okresie zimowym) plus 5l LPG. Jak się jeździ na trasie z większymi prędkościami - ok. 120km/h to rośnie zużycie LPG do ok.6l pozostawiając zużycie benzyny na poziomie 2,5l. Niestety, ale strona nie przewiduje okienek w których można to właściwie wpisać.
4,9
~Lala
Volkswagen Golf VI
Variant 1.6 TDI-CR DPF 105KM 77kW
Auto użytkowała ponad rok moja żona, która przez ten okres zrobiła ok. 30 tyś km. Auto było kupione z pewnego źródła, z w sumie nie dużym przebiegiem (potwierdzony przebieg w ASO), serwisowane (cały czas jest) i ogólnie w naprawdę przyzwoitym stanie - miało przebieg 93 tyś km (i nie całe 4 lata) - teraz ma 125 000 km. Aktualnie sam je użytkuje i stwierdzam, że to naprawdę dobre auto. Przez ponad 30 tyś km (ja już kilka tyś mu dołożyłem) nie zepsuło się NIC (biorąc pod uwagę że to VW to dla mnie szok) powtarzam jeszcze raz absolutnie NIC. Wymiana olejów, filtrów i auto jedzie. Pod tym względem jest naprawdę ok (i trzeba brać poprawkę że przez prawie 30 tys moja żonka go katowała). Wcześniej miałem Passata B6 w związku z tym jest to dla mnie miła niespodzianka ze strony VW (chociaż mój B6 był i tak super w porównaniu do innych które znam lub o których słyszałem). Polecam jak najbardziej z tym że z pewnego źródła i z potwierdzonym niedużym przebiegiem.
Åšrednie spalanie dla Volkswagen Golf VI Variant
5,7 – 8,5
l/100 km
5,3 – 5,9
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,2
Volkswagen Golf VI
Variant 1.6 TDI-CR DPF 105KM 77kW
Dane po przejechanych 2tyś km. Przebieg auta 110 tyś km. Minimalne spalanie dokładnie 3,0 l na trasie o długości około 130 km w większości z użyciem manualnej klimy. Średnia prędkość około 70 km/h, realnie utrzymywana 85-90 km/h. Na pokładzie ja, żona, dziecko, dużo bagażu. Po drodze wioski i miasto 20 tyś mieszkańców. Można? Można. Gdyby nie klima i załadowanie byłby piękny wynik z dwójką z przodu. Miasto w normalnym tempie ze światłami i zimnym rozruchem do 6 litrów. Jak korki więcej, ale nie sposób tego porównać. Ogólnie do prędkości około 110 km/h spalanie powinno oscylować wokół 4 l. Szybciej lepiej nie jechać bo różnica w spalaniu robi się niewspółmierna do oszczędności czasowych. Szósty bieg bardzo by się przydał. Po mojej uszkodzonej w dachowaniu X3 z 3.0d spala tyle co nic. A teraz łyżka dziegciu - przy obecnych kosztach ON i LPG koszt przejechania 100km jest niestety podobny do BMW X3 3.0i benzyna (LPG) I po co się tak starać?
5,6
Volkswagen Golf VI
Variant 1.6 TDI-CR DPF BlueMotion 105KM 77kW
Autem jeżdżę od 5 lat. W tej chwili ma już 250 000 km z czego ja zrobiłem 100 000. Auto ostatnio zaczęło więcej palić, straciło dynamikę, silnik się męczył przyspieszając. Pomogło płukanie DPF. W tej chwili jazda nie przekraczając 110 km/h poniżej 4,5 l/100 choć wtryskiwacze już nieśmiało proszą o wymianę delikatnie postukując podczas przyspieszania. W sumie nie żałuję. Auto godne polecenia ale nie na krótkie dystanse
5,4
Volkswagen Golf VI
Variant 1.6 TDI-CR DPF BlueMotion 105KM 77kW
Spalanie zalezy od nogi. Trasa Lublin - Olsztyn na ekspresowkach jechalem 140km/h a na pozostalych drogach raczej przepisowo i spalanie wyszlo 5,6l. Na trasie Olsztyn - Grudziadz gdzie max predkosc 110km/h i jazda przepisowa spalanie wyszlo 4,7. W miescie jezdze bardzo malo tym samochodem bo mam drugie. Miesiecznie w miescie jezdze okolo 50km a w trasie okolo 2000km i srednie spalanie z 10 tys km wynosi 5,2l.

Usterki Volkswagen Golf VI

Liczba wpisów: 19
Wahania temperatury cieczy chlodzÄ…cej
  • Volkswagen Golf VI Variant 2.0 TDI 140KM 103kW 2008
  • silnik
  • 150 tys. km
Odkąd temperatury spadły w okolice 0 silnik dłużej się rozgrzewa, co jest ok. Dziwi mnie fakt, że temperatura cieczy chłodzącej mimo iż osiągnie 90 stopni, to np. po zatrzymaniu się na światłach, czy 5 minutowym korku potrafi znacząco spadać np. do 70. temperatura w aucie na 20 stopni, 3 bieg wentylatorów. Czasem dając ustawienia klimatyzacji na "AUTO" silnik podnosi obroty jakby potrzebował się dogrzać? olej po osięganięciu temp. 75/80 stopni raczej ją trzyma. Czy jest to normalne zachowanie dla tego silnika? czy powinienem szukać winy w termostacie? albo czymś innym
Problem rozwiÄ…zany
3 komentarze
Przeniesienie napędu
  • Volkswagen Golf VI Variant 1.6 TDI-CR DPF 105KM 77kW 2009-2013
  • ukÅ‚ad napÄ™dowy
Silnik 1,6 TDI DSG 7 Gdy puszczam hamulec nie rusza płynnie- trochę ruszy i się zatrzymuje. A czasami w ogóle nie rusza, dopiero jak się doda gazu trochę. Podczas szybszego ruszania szarpie delikatnie. Kiedy podjeżdżam pod górkę na niskich obrotach słychać takie pukanie- im większe obciążenie silnika (niskie obroty, niska prędkość) tym głośniej i częściej puka. Podczas wyprzedzania na wysokich obrotach zamiast przyśpieszać obroty falują- tak jakby ślizga się sprzęgło. Druga sprawa- przy wysokich obrotach silnika z jego wnętrza wydobywa się dźwięk jak z grzechotki- taki klekot. Słyszałem że te silniki tak mają. Niedawno kupiłem auto- poza tym wszystko jest bez zastrzeżeń.
Problem rozwiÄ…zany
2 komentarze
swieci na stale kontrolka silnika. Czasami po paru dniach gasnie.
  • Volkswagen Golf VI Variant 1.4 TSI 122KM 90kW 2009-2013
  • silnik
W logu komputera pojawia sie komunikat typu "System too Rich at Idle" Fault Priority: 0, Fault Frequency: 9 Mileage: 36206 km, Time Indication: 0 Date: 2027.14.06, Time: 06:59:09 RPM: 756 /min, Load: 20.0 % Speed: 11.0 km/h Temperature: 87.0°C Temperature: 23.0°C Absolute Pres.: 1000.0 mbar Voltage: 14.351 V W serwisie stwierdzili, ze to nic powaznego. Chwilowo zbyt bogata mieszanka w jednym z cylindrow. Po korekcie ustawien przez pol roku bylo OK, teraz usterka pojawia sie znowu. Czy ktos mial podobne problemy?
Oczekuje na rozwiÄ…zanie
6 komentarzy
Volkswagen Golf VI Variant