Szukaj

Ocena kierowcy - Volkswagen Golf VI Variant

Jaroslau, 26 dni temu
Silnik 1.6 TDI-CR DPF 105KM 77kW
Rok produkcji 2011
Przebieg: 215 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Volkswagen Golf VI Variant 1.6 TDI-CR DPF 105KM 77kW 2009-2013 - Oceń swoje auto
3,64
11% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Bardzo dobry stan wnętrza. Poprzedni miał fatalne plastiki.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : DPF się zamula
3,0
Całokształt
Bardzo dobry samochód z kilkoma uciążliwymi wadami. Zalety: genialna ergonomia wnętrza, możliwość zajęcia bardzo wygodnej pozycji za kierownicą, niskie spalanie, wystarczająca dynamika, ogromny bagażnik, świetne prowadzenie. Wady: auto niskie - trudno się wsiada a szczególnie wysiada, ze względu na DPF auto nie bardzo nadaje się do miasta. Już wyjaśniam. Mam parę latek i kręgosłup już nie ten. W ostatnich latach jezdziłem głównie vanami i suvami. Tam nie było problemu z wysiadaniem. W Golfie mam wrażenie, że wpadam do jakiejś dziury z której potem trudno się wygrzebać. Jak już w nim siedzę to pozycja za kierownicą jest znakomita, można jechać wiele kilometrów. Prowadzi się bez porównania lepiej od każdego suva jakim jechałem. Niestety, DPF w tym aucie daje znać o sobie. Przynajmniej raz w tygodniu trzeba go trochę przegonić po dwupasmówce 140-150km/h, bo zaczyna zamulać, śmierdzi spalinami i włącza się wypalanie filtra w najmniej odpowiednich momentach, np.po dojechaniu do pracy. Auto jest z Niemiec, nie wiem jak było eksploatowane ale ewidentnie jazda miejska to nie jest jego żywioł.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik fajny, mógłby być mocniejszy.
3,0
Skrzynia biegów
Skrzynia mało precyzyjna, powinna mieć 6 biegów.
5,0
Układ jezdny
Prowadzi się świetnie.
4,0
Karoseria
Jak to w Golfie, słabym punktem jest tylna klapa.
Komfort
4,0
Widoczność
Dość dobrze jak na współczesny samochód.
5,0
Ergonomia
Świetnie. Wszystko jest tam, gdzie ma być. Mimo, że dużo jeżdżę też bardzo fajnymi francuzami, w VW zawsze czuję się jak w domu.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Najlepsza klima ze wszystkich znanych mi marek.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Znakomicie z przodu. Kierowca o dowolnych wymiarach znajdzie dobrą pozycję. Z tyłu jak to w kompaktach. Dobrze dla dwojga, słabo dla trojga.
3,0
Wyciszenie
Diesel. Słychać i czuć.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
3,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Trudno powiedzieć, mam go za krótko. Poprzednio miałem jakiś czas czwartą generację. Tam się co chwilę coś sypało.
1,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Niestety, grozi rychła awaria DPF.

On - zużycie paliwa dla silnika 1.6 TDI-CR DPF 105KM 77kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Volkswagen Golf VI Variant 1.6 TDI-CR DPF 105KM 77kW
Średni koszt przejechania 100 km
31,00 zł
6,0
l/100km
Zobacz dzienniki
Volkswagen Golf VI Variant