Szukaj

Ocena kierowcy - Volkswagen Passat B3 Sedan

EaserVW, 18 lat temu
Silnik 1.9 TD 75KM 55kW
Rok produkcji 1993
Przebieg: 166 tys. km
Volkswagen Passat B3 Sedan 1.9 TD 75KM 55kW 1991-1993 - Oceń swoje auto
4,38
4% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
to nie moje pierwsze auto, takze nie pierwszy passat. Co tu dużo mówić : sam fakt, ze przejściówka różni sie od niego tylko intercoolerem ( sic !:) ) i faceliftingiem świadczą o tym, ze to dobra, udana konstrukcja. Ekonomiczna, dość ładna , żwawa i niezawdona maszyna dla kogoś , kto lubi dobre wynalazki . nie jestem fanatykiem ale faktycznie : VW - wiem, co mam ;)
Wrażenia
5,0
Silnik
Jak na 10 letnią jednostkę wciaż pozostaje ekonomiczny, elastyczny i cichy. Dobrze serwisowany napradę cieszy niskim spalaniem i wysoką kulturą pracy. Nie poci się, jest naprawdę ok. Turbina wiele mu pomaga. to dobra, solidna, oszczędna i nadal potrafiaca narobić nowym samochodom wstydu konstrukcja.
4,0
Skrzynia biegów
Przyjemna po miescie, niezbyt precyzyjna, ale sympatyczna. Ogólnie da sie przyzwyczaić, chociaż irytuje zbyt krótka dwójka i niezbyt długa piątka. Więcej uwagi należałoby poświęcić dość słabemu sprzęgłu niz porządnej skrzyni.
5,0
Układ jezdny
Wiele passatów- z czego zdaję sobie sprawę - jest wyeksploatowanych i technicznie niesprawnych. Mój passat przed wymiana zawieszenia zachowywał się na drodze niepewnie, niestabilnie, kołysał sie i przy wiekszych prędkosciach zwyczajnie był niebezpieczny. Po wymianie amortyzatorów(komplet), wahaczy, łożysk, silentblocków i innych prowadzi sie znakomicie, "szarpanki " pozwoliły wyeliminowac wszystkie błędy w układzie jezdnym. Jako konstrukcja , 100% sprawny jest świetny, prowadzi sie go pewnie nawet powyzej 170. Jedynym minusem są dość kiepskie hamulce , które na firmowych rozmiarów tarczach nie zapewniaja maksimum przyjemności a nawet i bezpieczeństwa. ( przód tarcze, tył -bębny )
Komfort
5,0
Widoczność
Na boki i do przodu jest świetna, co prawda nie widać przodu auta, ale to kwestia napradę dnia, by przywyknąć. słupki nie ograniczaja widocznosci, szyby są duze i wszystko elegancko widać. lusterka są wystarczajacej widoczności, jedynie wewnętrzne podczas gwałtownego przyspieszania powyżej 4000tys obr/min wpada w wibrację i nie ma po co w nie patrzeć . Co do tylnej szyby : jest ok, zagłówki nie przeszkadzają, ale jak to w varincie (mam varianta ) - trzeba sie nauczyć. wiele widać, szyba nie brudzi się mocno, nie jest pionowa. wycieraczka ze spryskiwaczem dają sobie rade. Jest naprawde nieźle
3,0
Ergonomia
Jest z grubsza w porządku, chociaż irytują niektóre rozwiązania na desce rozdzielczej. Jednym z nich jest przygłupie umieszczenie "za" kierownicą przycisku świateł awaryjnych. Kto często wyprzedza i dziękuje za ułatwianie tego manewru wie, jak to potrzebne... Nieudanych rzeczy nie ma zbyt wiele. Co wiecej- nalezy je rozpatrywać indywidualnie. Rażących niedociagnięć nie ma.Zdecydowanie:)
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja : nawiewy rozmiwszczone są reczej inteligentnie, tam, gdzie trzeba. Cieszy nawiew dla pasażerów siedzących z tyłu, to znacznie poprawia temperaturę pojazdu w zimie. Słabym punktem jest natomiast sama dmuchawa, 4 biegowa, w której w wielu autach działają tylko biegi 2 i 4. Jest wybitnie słabej jakosci, a gwodźiem do trumny okazuje sie wiecznie zapchany filtr przeciwpyłkowy, który umieszczono w niewystarczajaco zabezpieczonym miejscu pod maską. Zapchany skutecznie uniemożliwia odparowywanie szyb w zimie i korzystanie z nawiewów w lecie. Cieszy jednak , gdy ciepło - solidny, elektryczny , firmowy szyberdach. Zapewnia dobrą wentylacje wnętrza , nie cieknie, jest cichy i przyjemny.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Krótko : miejsca jest bardzo, bardzo dużo. I dla kierowcy, i pasażerów. Co prawda kolumny kierownicy ruszyć sie nie da, ale miejca do wygodnej podróży dla 5 osób jest sporo. bagażnik przy tym pozostaje zadziwiajaco pakowny. Jest napradę przywoicie
4,0
Wyciszenie
W dieslu do 2500obr/min jest spokój i napradę przyzwoicie, jak na tą klasę i wiek samochodu. Powyżej 140km/h juz słychac silnik, ale to powietrze robi 3/4 odgłosów. ogólnie nie jest źle
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
W zasadzie wszystko, co wymieniłem , jeszcze długo mogłoby popracować. Ceny dyktowane są przez producentów części, i to od nas zależy,jakie chcemy mieć w swoim passacie. Stawiam na orginały i firmy dobre.Tym ceny napraw i przeglądów mozna znacznie zmieniać ..
5,0
Stosunek jakość/cena
zdecydowanie korzystny. nawet wziawszy pod uwagę koszty eksploatacji pozostaje dobry
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jest kilka "passatowych" dolegliwosci, typowych dla danego modelu. To między innymi zacinające sie , urywające takze klamki drzwi, czy puchnące gumowe uszczelki przy szybach drzwi zarówno przednich, jak i tylnych. pojawiaja się też niekiedy problemy z zamkami drzwi w mroźne dni i hece z centralnym zamkiem w zimie. Wkurza zatykajaca sie czasem dysza spryskiwacza i wspomniana juz dmuchawa . . Mogą pojawiac sie problemy z kosmetyczną w modyfikacjach geometrią zawieszenia i zbierznością. Problemy te jednak pojawiaja sie rzadko i nigdy na raz, a nich usuwanie nie jest czaso , praco i pieniędzochłonne, a wiec nic szczególnego. ogólnie jest naprawde przyzwoicie. Gdyby sie dało , dałbym 5-
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nic z tych rzeczy...Każda, jesli juz poważna rzecz , da sie wykryc dużo wcześniej, i auto nigdy nie stanie w pół drogi.

On - zużycie paliwa dla silnika 1.9 TD 75KM 55kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,7
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,7
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,3
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Volkswagen Passat B3 Sedan