Szukaj

Ocena kierowcy - Volkswagen Passat B5 Kombi

ErGie, 5 lat temu
Silnik 1.8 20V 125KM 92kW
Rok produkcji 1998
Przebieg: 400 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Volkswagen Passat B5 Kombi 1.8 20V 125KM 92kW 1997-2000 - Oceń swoje auto
4,14
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Świetnie działająca klima, spory bagażnik, pewne prowadzenie, dobre wyposażenie
4,0
Całokształt
Praktyczne, pakowne auto, idealne dla rodziny bądź osoby, która lubi większe zabawki. Nudna linia nadwozia, to nie to samo co Volvo czy Mercedes, ale to już kwestia gustu. Przez zaniedbanie poprzedniego właściciela oraz zatajenie faktycznego przebiegu daje niskie noty, zadbany zasłużył by pewnie na więcej gwiazdek. Optymalny wybór pomiędzy ceną, trwałością a wygodą. Być może wybrałbym drugi raz.
Wrażenia
3,0
Silnik
Trzy gwiazdki daję ze względu na przebieg ( i tak go ktoś cofnął) oraz zaniedbania poprzedniego właściciela. Mocno zużyty, w granicach 400 000km. Przepuszczające uszczelnienie zaworów, wycieki. Prosty to on już nie jest, dwa wałki rozrządu oraz 20 zaworów. Przy remoncie trochę zabawy i kosztów będzie. Na auto ważące prawie 1400 kg daje radę, nawet dynamiczny, przyjemnie buczy/mruczy przy wyższych obrotach. Przy włączonej klimie odczuwalnie traci potencjał. Zadbany ponoć jest niezawodny i trwały, trafiłem na zarżnięty egzemplarz, pewnie ocena byłaby wyższa i dałbym 4.
5,0
Skrzynia biegów
Bez zastrzeżeń , mimo sporego przebiegu, nie wiem czy była remontowana, pewnie nie. Biegi wchodzą płynnie, nic nie szarpie, przy 100 km/h jest 2800 obr/min. Stosunkowa krótka skrzynia, ale nie wyje, nie sprawia problemów.
5,0
Układ jezdny
Wszystko ok, kogoś może przerazić zawieszenie wielowahaczowe z przodu. W zależności od dróg i ceny części wytrzymuje kilka lat, a zdarzają się też egzemplarze bez wymiany tych części. Komfort jazdy jest, trzyma się pewnie drogi, nie przechyla, średnio twarde zawieszenie. Drogie i ciężkie w naprawie to było kiedyś.
5,0
Karoseria
Kilka rysek, brak rdzy, nawet na błotnikach i klapie z tyłu czysto. Widać metalizowanie nawet bez użycia wody. Lakier twardy, ciężko go zarysować. Solidnie zabezpieczone nadwozie. Mocna strona niewątpliwie.
Komfort
4,0
Widoczność
Bardzo dobra we wszystkich kierunkach, deska rozdzielcza, słupki czy siedzenia nie zasłaniają widoku. Problemem jest dostrzec coś w tylnych bocznych szybach, odległość kierowcy do nich jest już znaczna, ale to kombi, taki jego urok. Przy cofaniu trzeba uważać, żeby się za mocno nie wysunąć. Prawe lusterko jakoś dziwne małe na tak duże auto... Długa i szeroka komora silnika, trzeba też uważać na przód przy manewrowaniu.
5,0
Ergonomia
Widać niemiecka konstrukcja, wszystko na swoim miejscu, przejrzyście, oświetlone nawet pokrętła nawiewów. Podłokietnik, zarówno po prawej jak i lewej dopasowany idealnie. Siedzenia z przodu regulowane we wszystkich płaszczyznach, wygodne, kierownica regulowana w dwóch. Wystarczająca liczba schowków. Całkiem praktycznie i wygodnie.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wszystko w najlepszym porządku. W chłodniejszym okresie środek nagrzewa się bardzo szybko, w lato climatronic spisuję się idealnie, rozdziela idealnie zimne powietrze, trzyma się blisko ustalonej temperatury. Szyby z tyłu samochodu ciężko oczyścić z kondensatu.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Pakowne auto dla kilku nawet rosłych osób. Dużo przestrzeni dla pasażerów, na tylnej kanapie mogą zasiąść nawet wysokie osoby. Nie ma problemu z podróżowaniem w piątkę, chociaż zawsze lepiej w czwórkę. Z przodu i z tyłu można bardziej wyciągnąć nogi, na kanapie przy rozłożonym podłokietniku można się na prawdę wygodnie rozsiąść.
5,0
Wyciszenie
Z perspektywy przesiadki ze skody felicii jest znakomicie. Auto nie wibruje, nie trzęsie, przy 140 km/h zaczyna dopiero się robić się głośno. Nie słychać specjalnie szumu opon.
Ekonomiczność
2,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Tutaj fatalnie, zarówno od strony odwiedzania stacji benzynowej, jak i części. Co do tego pierwszego pali jak smok, nawet po diagnostyce i braku błędów (ponoć wysłużone VW lubią więcej chlapnąć). Wyczynem jest zmieścić się poniżej 10L benzyny. Ceny części wysokie, zarówno zamienników jak i oryginałów. Ale cóż koszty rosną, gdy się kupuje zajechany egzemplarz. Są auta podobnej klasy, która jeżdżą lepiej i palą mniej.
4,0
Stosunek jakość/cena
Jak najbardziej adekwatnie, lecz lepiej kupić podobne w klasie cenowej volvo v40 , lancię lybrę czy bmw. Cena praktycznie ta sama, a jakość wykonania znacznie lepsza, jeszcze lepsze wyposażenie, trwałość i wygląd.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Ciężko się wypowiedzieć po 4 miesiącach użytkowania. Z drobnych usterek nic, nic się nie sypnęło.
1,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Wina zajechanego egzemplarza. Przepuszczające uszczelniacze zaworowe, tłukący jeden z wałków rozrządu, wycieki z głowicy, padający napinacz. Gdybym lepiej trafił, to i ocena byłaby wyższa. Można dolewać oleju co chwilę lub zrujnować remontem budżet, ale czy to ma sens?

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.8 20V 125KM 92kW [l/100km]

Średnie zużycie
12,1
Minimalne średnie zużycie paliwa
12,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
14,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
9,7
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Volkswagen Passat B5 Kombi 1.8 20V 125KM 92kW
Średni koszt przejechania 100 km
47,50 zł
10,7
l/100km
11,3
l/100km
Zobacz dzienniki
Volkswagen Passat B5 Kombi