Szukaj

Ocena kierowcy - Volkswagen Passat B6 Sedan

elek, 13 lat temu
Silnik 2.0 TDI-CR DPF 140KM 103kW
Rok produkcji 2009
Przebieg: 15 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Volkswagen Passat B6 Sedan 2.0 TDI-CR DPF 140KM 103kW 2009-2010 - Oceń swoje auto
4,85
15% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Jest zadziwiająco zrywny (dla przykładu Mazda 6 z tą samą mocą ma o 2sek gorszy czas do 100 km/h) i dość mało pali.
5,0
Całokształt
Samochód jest dobrym wyborem w tej klasie, ale tylko i wyłącznie z silnikiem TDI-CR gdyż jest wolny od wad, które dręczyły wcześniejsze wersje tego silnika. Samochód daje poczucie bezpieczeństwa, prowadzi się doskonale, podróże tym autem są przyjemne.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik jest cichy, nawet przy dużych prędkościach słychać bardziej szum opon niż silnika. Zaskakująco dobrze wkręca się na obroty i nie wykazuje turbo dziury co dla niektórych jest wadą a dla niektórych zaletą. Moc 140KM nie jest oszałamiająca ale w zwykłym przemieszczaniu się zarówno na trasie(powyżej 150km/h odczuwalny spadek przyśpieszenia)jak i w mieście.
5,0
Skrzynia biegów
Biegi wchodzą perfekcyjnie, żadnych haczeń czy czegoś podobnego. Lewarek chodzi lekko. Biegi są zestopniowane w prawidłowy sposób.
4,0
Układ jezdny
Samochód jest bardzo sprężysty i pewny w prowadzeniu jednak jest także sztywny co czasem czuć. Co do przedniego zawieszenia nie mam uwag ale do tylniego już tak, jego praca na nierównej nawierzchni jest głośna. Samochód zaskakująco dobrze trzyma tor jazdy na wprost, nie przeszkadzają mu nawet w tym nasze polskie koleiny przez które podczas wyprzedzania również przechodzi bez stresu.
Komfort
5,0
Widoczność
Jak na samochód typu sedan widoczność jest bardzo dobra. Wiadomo do tyłu w tego typu samochodach nie ma rewelacji ale nie jest źle, w parkowaniu pomagają czujniki parkowania. Na boki i do przodu widoczność doskonała, przyczyną tego może być także dość wysoko zamocowany fotel. Lusterka nie są zbyt duże tak jak to ma miejsce w japońskich samochodach ale jest dobrze.
5,0
Ergonomia
Pod tym względem samochód jest idealny. Wszystko na swoim miejscu. Niczego nie trzeba szukać, a obsługa radia z dotykowym wyświetlaczem jest naprawdę łatwa. Również obsługa komputera pokładowego z kierownicy nie nastręcza problemów. Jedyną wadą może być brak języka polskiego w menu. Jednak nie dla każdego jest to istotną wadą.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Pomimo braku podgrzewania silnika kabina w zimę szybko się nagrzewa. Klimatyzacja działa bardzo dobrze nawet w upalne dni. Schodzenie samochodu w którym jest więcej niż 40 stopnie zajmuję naprawdę mało czasu.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
W tej kategorii lepszą może być tylko Skoda Superb. Miejsca na nogi zarówno z przodu jak i z tyłu jest naprawdę dużo. Miejsca na głowę nie zabraknie nawet wysokim kierowcą oraz pasażerą. Bagażnik jest duży i ustawny a otwór bagażowy sporych rozmiarów.
4,0
Wyciszenie
Tutaj nie jest już tak doskonale. Silnik jest bardzo dobrze wyciszony ale nadkola już nie. Słychać szum opon przy dużych prędkościach oraz przy wjeździe w kałuże odgłos nie jest dosyć wygłuszony. Z przedniego zawieszenia nie dochodzą prawie żadne odgłosy zaś z tylniego słychać dość głośno na nierównościach. Winę za to ponosi pewnie dość sztywno zestrojone tylnie zawieszenie.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Z początku nie było rewelacji jednak już po 5tyś kilometrów samochód zaczął coraz mniej palić. Średnie spalanie na trasie przy szybkiej jeździe (140-160 km/h) ale nie agresywnej wynosi 5,2l. Przy bardzo delikatnym operowaniu gazem i jeździe na tempomacie udało się zejść do 4,5l na trasie. W mieście waha się w granicach 8,5 l. Jednak nawet przy agresywnej jeździe po mieście trudno jest przekroczyć 10-11 l. Dla porównania silnik benzynowy przy agresywnej jeździe spala w granicach 15l przy tej samej mocy.
5,0
Stosunek jakość/cena
Nowy w wersji Comfortline z 140KM CR-TDI z reflektorami Biksenonowymi, czyjnikami parkowania z przodu i z tyłu, zmieniarką, telefonem, dotykowym radiem oraz z pakietem stylistycznym Individual i wiele innych w cenie 94tyś. Uważam, że jest to dobra cena ale niektórzy konkurenci są nieco tańsi ale także gorzej wykonani.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Bez żadnych problemów. Samochód działa wyśmienicie, nawet silnik nie bierze ani grama oleju przez 15 tyś nie dolałem ani kropli a na bagnecie było 4/5 stanu.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Również bez żadnych usterek. Wszystko działa jak należy.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 TDI-CR DPF 140KM 103kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,8
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,3
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Volkswagen Passat B6 Sedan