Szukaj

Ocena kierowcy - Volkswagen Passat B8 Variant

Grzegorz, 7 lat temu
Silnik 1.8 TSI BlueMotion Technology 180KM 132kW
Rok produkcji 2016
Przebieg: 8 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Volkswagen Passat B8 Variant 1.8 TSI BlueMotion Technology 180KM 132kW 2014-2018 - Oceń swoje auto
4,77
13% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : bardzo mocny silnik. Niby 1.8 tsi 180km a wydaje się mieć znacznie więcej (ja bym strzelał okolice 200)
5,0
Całokształt
Wrażenia
5,0
Silnik
5,0
Skrzynia biegów
4,0
Układ jezdny
Komfort
4,0
Widoczność
5,0
Ergonomia
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
5,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
bardzo delikatna jazda przy rozmowie i podziwianiu krajobrazu to 6,5. Najniższe trasa z Zakopanego do Lwa 5,8, ale to różnica poziomów i trasa jest bardzo jednostajna przez Czarny Dunajec (nie przez Zakopiankę). Samochód dotarty więc podaję moje spalanie z 8000km, wychodzi 8 do 8,2l. Jest to srednie spalanie więcej trasy, jednak równiez bardzo dużo miasta na zimnym czyli max 8km na zimnym silniku. Generalnie jazda dynamiczna (180 na blacie po niemieckiej autostradzie oczywiście + normalna trasa 80 do 120) Zawsze około 7,5 do 7,8. Wracając do zimnego silnika i miasta to zawsze pierwsze odpalenie okolice 11 do 12 litrów (Przy 9km na zimnym) Później już spada w dół bo oscyluje w okolicy 9,5 do 10 litrów. Zaznaczam,że mam dosyć ciężką noge, ale zauważyłem, że np dziadkowanie w trasie sie nie opłaca. W spalaniu różnica wyjdzie może 1 litr a dziadkowanie w nowych TSI jest męczace. Każdy nowy TSI od VAG wychodzi na hamowniach w okolicy 200km - sprawdzcie sami po forach itp. Strasznie mocny silnik. Mam bmw e93 280km tez benzyna a sprint do 100km/h to tylko 1 sekunda szybciej niż mój passat kombi 1.8 z niby 180km. Potęzny moment obrotowy 320Nm robi swoje (manulana skrzynia ma 320Nm - automat 250Nm). Przypominam bmw pali w trasie 9litrów a miasta do 17 litrów. Wynik passata uważam za bardzo dobry. Posiadałem passata b6 w dieslu 140km. Dramaty z dpf, wtryski przerabiałem i podziekowałem za diesla. Trzeba być totalnym głupcem, żeby w salonie dopłacić 10.000zł wiecej aby oszczedzać po 2 litry na 100km, słuchac rechotania (te nowe diesle też rechoczą) i martwić się o osprzet silnika. Przejechane 10.000km olej w normie, jak narazie picie oleju przez tsi to bujda. Bardzo polecam samochód. Przy 180km/h cisza - normalnie rozmawiasz w srodku. Najcichszy samochód jakim jeździłem.
5,0
Stosunek jakość/cena
Passat tak wydoroślał, że zestawiałem go z BMW serii 5, Audi A6 i bmw X1 (wiem to ostatnie suv) generalnie w wersji highline oczywiście samochód jest wykonany nawet lepiej niż ww konkurencja i nie smiac się ci którzy nie siedzieli w nowym pasku. BMW stara konstrukcja i materiały, A6 to samo. Być może Passat przegra zestawienie z nowymi wersjami ww samochodów, ale w obecnych generacjach połamał je dosłownie. Cena owszem wysoka - zakrawa już na klase premium ale i dostajemy to co w klasie premium, świetnej jakości audio fabryczne, świetna navi, genialny wyświetlacz zamiast zegarów, światła LED projekcyjne (za które de facto bmw krzyczy 11.000 zł). No generalnie rewelacja w stosunku cena do jakości.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
co ja moge po 8000 powiedziec, narazie nic. Zobaczymy po 100.000
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
jak narazie brak

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.8 TSI BlueMotion Technology 180KM 132kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Volkswagen Passat B8 Variant