Szukaj

Ocena kierowcy - Volvo S80 I

daws@o2.pl, 15 lat temu
Silnik 2.5 i 20V 210KM 154kW
Rok produkcji 2005
Przebieg: 55 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Volvo S80 I 2.5 i 20V 210KM 154kW 2002-2006 - Oceń swoje auto
4,15
4% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Fajny dzwiek silnika, dobra elastycznośc 340 NM w szerokim zakresie obrotów, gdyby nie ospały automat byłoby jeszcze lepiej. Bardzo dobre hamulce i fajne diodowe stopy dzięki, którym jest mniejsza szansa że mi ktoś wjedzie w bagażnik.
5,0
Całokształt
Samochod jest ogólnie super, komfortowy, elegancki, bezpiecczny, dobrze sie w nim czuje ma wystarczaqjace przyspieszenie i swietne hamulce. Ma denerwujace drobiazgi, ale przywyklem do nich i slucham glosniej muzyki zeby nie slyszec pracy zawieszenia.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik ma ładny dżwięk, jest mocny, ale są momenty że troche za słabo ciągnie jak na taką moc.
3,0
Skrzynia biegów
Automat 5 stopniowy- wygodnie się z nim jezdzi, ale dziala ospale i znacznie zwieksza spalanie.
2,0
Układ jezdny
Uklad jezdny dostaje tylko 2p, poniewaz w aucie za 250 tyś zl nie może być słychać dudnienia, stukania z zawieszenia. Poza tym ma tendencje do nadsterowności w szybko pokonywanych zakrętach mimo niskoprofilowych opon. NA pocieszenie moge powiedzieć że komfort jazdy jest bardfzo dobry, ale trzeba suchć glośno muzyki żeby zaguszyc wspomniane stuki. Układ kierowniczy jest za mało bezpośredni, ale ujdzie. Bardzo duża średnica zawracania. Hamulce są super.
Komfort
5,0
Widoczność
Bardzo dobra widoczność we wszystkich kierunkach, duże szyby, wysoka(bezpieczna) pozycja za kierownicą.
4,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu, proste w użycu bez udziwnień, ale jakość konsoli środkowej mogłaby być lepsze(Przed face-liftem była jeszcze gorsza)
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Niech bedzie 5 bo wszystko działa szybko i sprawnie, ale AQS jest do bani bo zanim zadziała to w aucie już smierdzi spalinami itp.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bardzo dużo miejsca dla kierowcy i pasażerów, fotele najwygodniejsze na świecie(zwycięzca w amerykańskim konkursie na najlepsze fotele w aucie w 2007r.) Możliwość wszechstronnej regulacji kierownicy i fotela(jeszcze elektryczne pedały by mogły byc). Bagażnik spory i nawet można kanape złożyć, ale jeżeli ktoś chce wozić duże gabarytowo przedmioty to proponuje V70, albo tańsze Mondeo.
4,0
Wyciszenie
Silnik cichutko mruczy, odgłosów z zewnątrz nie słychać, ale to nieszczęsne zawieszenie i układ kierowniczy hałasują jakby miało coś zaraz odpaść.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Auto jest cięzkie ma sporą pojemnosć i automat więc swoje musi spalić. Pochwała dla volvo za realne dane w katalogu. Srednie spalanie w mieście wynosi w moim przypadku tak jak podali 14,5 l. Uważam ze jak na duże auto z automatem jezdzace po zakorkowanej Wawie 14l to dobry wynik. Dodam że jeżdze szybko, jak nie stoje w korkach.
4,0
Stosunek jakość/cena
Moze być. Tymbardziej ze mam wersje black edition, która była tańsza niż taka sama z tym wyposazeniem wcześniej.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Szyba piszczy uklad kierowniczy stuka jakas opaska stuka zawieszenie z przodu stuka zawieszenie z tylu stuka
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak. Jezeli się slucha glosno muzykli to nie slychac tych drobnych a powaznych nie ma. Silnik dziala bez zarzutow, powolna skrzynia tez, wiec wszystko ok.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.5 i 20V 210KM 154kW [l/100km]

Średnie zużycie
12,1
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
18,7
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Volvo S80 I 2.5 i 20V 210KM 154kW
Średni koszt przejechania 100 km
26,00 zł
10,9
l/100km
Zobacz dzienniki
Volvo S80 I