Szukaj

Ocena kierowcy - Volvo S80 I

falcon, 19 lat temu
Silnik 2.5 i 20V 210KM 154kW
Rok produkcji 2003
Przebieg: 40 tys. km
Volvo S80 I 2.5 i 20V 210KM 154kW 2002-2006 - Oceń swoje auto
2,46
43% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
1,0
Całokształt
Wielki zawód. Jeździłem różnymi luksusowymi samochodami i nie spodziewałem się że za takie pieniądze można otrzymać tak niską jakość, tym bardziej od Volvo. Jakość Forda zaczyna zbyt szybko przenikać do tej marki i pokazuje, że nie ma uzasadnienia dla takich wydatków. Zresztą moje doświadczenie nie bardzo powszechne co nie wskazuje na zblazowanego użytkownika.
Wrażenia
5,0
Silnik
Nawet bez tuningu który zwiększył moc z 210KM do 255KM oraz moment z 310 do 380Nm silnik jest jedynym atutem samochodu. Duzy moment w całym przedziale obrotów.
1,0
Skrzynia biegów
Fatalna. Spóźnione zmiany biegów. Uczenie się skrzyni nawyków kierowcy zupełnie się nie sprawdza. Duże straty dynamiki szczególnie w sytuacji redukcji o 2 biegi. Całkowite nieporozumienie. Gdybym miał powtórzyć to przy silniku turbo rekomendowałbym manual.
2,0
Układ jezdny
Świetne trzymanie szosy. Błędy konstrukcyjne w zawieszeniu oraz jego wyciszeniu powodujące przenikanie odgłosów pracy zawieszenia do wnętrza kabiny pod postacię męczących i nieakceptowalnych (nawert przy niższej klasie samochodu) zdudnień
Komfort
4,0
Widoczność
3,0
Ergonomia
Szwedzka prostota i funkcjonalność o przyjemniejszej estetyce niż we wcześniejszych modelach. Podstawowe błedy przy lokalizacji pokręteł i przełączników oraz sposób obsługi niektórych z nich.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Szybko zapychający się układ automatycznej kontroli AQS, który w dodatku przy niższych temperaturach tak zwalnia swoje działanie, że nie jest w stanie zatrzymać wlotu spalin przed którymi ma chronić automatycznie.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Za mały bagażnik jak na tę klasę samochodu (440 litrów)
1,0
Wyciszenie
Fatalne wyciszenie, szczególnie zawieszenia i przenikania dźwięków (denerwujących i nieprzyjemnych zdudnień) do kabiny kierowcy od kół tylnych. Duże szumy przy prędkościach powyżej 120km a szczególnie przy odsuniętej osłonie szyberdachu) - przy zamkniętym szyberdachu
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Trochę za duże spalania w mieście (15 litrów przed tuningiem) i akceptowalne po tuningu (ok 16) choć stanowczo za duże w porównaniu z innymi samochodami tej klasy - szczególnie, że wymaga paliwa 98oktanowego. V-Power 99+ powoduje jeszcze większe zużycie paliwa ponieważ komputer silnika zapobiega stukom zbyt bogatej mieszanki i się gubi.
1,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
w naprawie ciągle od 1.5 roku. Nieszczelne kierunkowskazy, trzy lusterka kolejne do wymiany, wymiany i regulacje filtrów, regulacji drzwi (niezamykanie się od nowości), trudność w zamocowaniu koła zapasowego itp
1,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Potrzeby wyciszania samochodu (wożę worek koszulek w bagażniku), wymiana układu kierowniczego, niesprawny układ kierowniczy z blokującą się przy skręcie kierownicą (nota bene Volvo stwierdziło, że to normalne i występuje we wszystkich modelach) i dopiero po interwencji i przedstawieniu opinii Rzeczoznawcy PZMOT uznali wadę.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.5 i 20V 210KM 154kW [l/100km]

Średnie zużycie
12,6
Minimalne średnie zużycie paliwa
10,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
17,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
9,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Volvo S80 I 2.5 i 20V 210KM 154kW
Średni koszt przejechania 100 km
26,00 zł
10,9
l/100km
Zobacz dzienniki
Volvo S80 I