Szukaj

Ocena kierowcy - Volvo S80 II Sedan Facelifting

Żak, 5 lat temu
Silnik 2.0 D4 DRIVE-E 181KM 133kW
Rok produkcji 2014
Przebieg: 80 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Volvo S80 II Sedan Facelifting 2.0 D4 DRIVE-E 181KM 133kW od 2013 - Oceń swoje auto
4,36
Podobnie do średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Daje radę. Naprawdę, ma moc. Tylko co z tego, skoro skrzynia psuje absolutnie wszystko.
4,0
Całokształt
Całkowicie bezpłciowy samochód, dobry dla kogoś kto chce słuchając muzyki klasycznej przemierzać świat autostradami. Bezawaryjny, wygodny, bezpieczny. Z beznadziejnym układem kierowniczym i 8 biegową automatyczną skrzynią biegów. Z mocnym i nowoczesnym silnikiem. Z grubą blachą i masą poduszek.
Wrażenia
5,0
Silnik
Daje rade. 181KM, 400Nm. Bezawaryjny, bezproblemowy. Jedynie wymieniona chlodniczka EGR w ramach gwarancji. Rzekomo da się uzyskać z niego 560Nm (samym programem).
1,0
Skrzynia biegów
Definitywnie najgorszy element auta. Skrzynia, 8 biegowy Geartronic jest po prostu dramatyczna. Gubi się, przy nawet lekkim muśnięciu gazu redukuje biegi (nie o jeden!). Jest to zrozumiałe przy wciśnięciu gazu w podłogę, ale.. no ludzie, jadąc normalnie, chcąc delikatnie przyśpieszyć (dosłownie 10% ruchu gazu) skrzynia najpierw myśli, potem redukuje. Nie mówiąc już o tym, że gdy auto stoi (w trybie D, o Sport zaraz), i chcemy nagle błyskawicznie ruszyć spod świateł (gaz w podłogę) to.. tak samo - skrzynia myśli! W trybie Sport jest lekko lepiej. Tryb ręcznej zmiany biegów to pomyłka. Po wciśnięciu gałki celem zmiany biegu skrzynia znowu - myśli. Nie wymagam szybkości działania rodem ze skrzyń dwusprzęgłowych, ale tutaj działa to jak w 20 letnim aucie. A moje auto ma 80kkm nalotu, i jestem jego I wł.
1,0
Układ jezdny
Całkowicie nieprzewidywalny samochód. Ten zakręt, który innym autem (ten sam segment, jeden z bardziej znanych niemieckich producentów) pokonuję przy (dajmy na to) - 90km/h, tutaj jest strach pokonać przy 60km/h Kierownica W OGÓLE nie oddaje tego co się dzieje z kołami - czy koła się kleją, czy może gubią trakcję. Czy ucieka mi przód, czy jednak nie. Moim zdaniem jest to samochód niebezpieczny przez to. Po prostu kierownica w tym aucie daje gorsze odczucia (feedback z niej płynący) niż.. kierownica za 1000zł podłączona pod PlayStation
5,0
Karoseria
Tutaj nie ma się do czego przyczepić. Bardzo ładny samochód. Blacha gruba, solidna. Lakier gruby. ZERO śladów rdzy - ale, w końcu to Volvo. Jak chodzi o karoserię i jej jakość - to auto nie będzie miało rdzy jeszcze za następne 30 lat!
Komfort
5,0
Widoczność
Bez uwag.
5,0
Ergonomia
Także bez uwag.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Cóż, jak to 2 litrowy diesel - długo się rozgrzewa. Ale nie licząc tego - wentylacja jest świetna
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca nie brakuje.
5,0
Wyciszenie
Tutaj (porównując do innych aut z tego segmentu) jest naprawdę świetnie.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zerowe. Nic się nie psuje. Tylko przeglądy w ASO, wymiany oleju co 10-15kkm, filtry, i tym podobne sprawy.
5,0
Stosunek jakość/cena
5/5 Jak pisałem - bezawaryjny, wygodny, bezpieczny. Niestety, ze sporą ilością wad, o których wyżej pisałem.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Brak
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jedyna awaria była objęta akcją serwisową w ASO

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 D4 DRIVE-E 181KM 133kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
12,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Volvo S80 II Sedan Facelifting