Szukaj

Ocena kierowcy - Volvo XC60 II Crossover

Andrzej, 3 lata temu
Silnik 2.0 B4 Diesel Mild Hybrid 211KM 155kW
Rok produkcji 2020
Przebieg: 40 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Volvo XC60 II Crossover 2.0 B4 Diesel Mild Hybrid 211KM 155kW 2019-2021 - Oceń swoje auto
2,86
33% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne
2,0
Całokształt
Samochód dziwny, bardzo sprawny silnik i ładnie wykończony ale posiada trochę niedoróbek i mega wkurzających detali. Drogi jak na to co oferuje. Dla osoby lubiącej motoryzację niestety nie dający przyjemności z użytkowania.
Wrażenia
4,0
Silnik
Świetne osiągi, szybka reakcja na gaz, efekt psuje wkurzający warczący dźwięk pracy słyszalny przede wszystkim przy niższych prędkościach (miasto). Na zimno bardzo mocno (też wewnątrz - wentylacja zaciąga) śmierdzi spalinami. Mały zbiornik ad blue.
3,0
Skrzynia biegów
Czasem się gubi, przy średnim przyspieszaniu zupełnie niepotrzebnie redukuje, sama np przy zjazdach z góry nie hamuje silnikiem (nie redukuje) co dziwne jak na dość nową konstrukcję.
4,0
Układ jezdny
Pewne zachowanie, sprawiające wrażenie bezpiecznego. Zawieszenie bywa dość głośne i niestety czuć bardzo dobrze nawet małe dziury na drodze. Trochę za mocne wspomaganie kierownicy przy szybszej jeździe.
4,0
Karoseria
Ładnie wykonany samochód. Trochę dziwny jest brak odkręcanego korka wlewu paliwa - pod klapką jest od razu otwór. Mam spore obawy czy brud albo woda się tam nie dostanie... Również dolewając ad blue może nam chlapnąć.
Komfort
3,0
Widoczność
Kamera cofania bardzo szybko się brudzi i staje się mało użyteczna. Dość duże lusterka zewnętrzne ograniczające widoczność. Nie najlepsze wyczucie przodu samochodu. Niezłe światła. A i jeszcze - słabe wycieraczki. Z przodu spryskiwacz przy piórkach słabo się sprawdza. Dość duże pole nie wycierane. Z tył spryskiwacz umiejscowiony z boku przez co mało płynu trafia na szybę a większość sobie spływa / marnuje się. W samochodzie za prawie 300 tys pln brak automatycznych wycieraczek...
1,0
Ergonomia
Wygodnie i sporo miejsca. Wygodne fotele z wentylacją i masażem. Ilość schowków nie powala. Fatalna roleta bagażnika. Jak ma się zapakowany bagażnik do pełna to na np hopce rzeczy w bagażniku potrafią lekko podskoczyć dotknąć rolety i wtedy się ona odsuwa skutecznie całkowicie zasłaniając tylną szybę. Trzeba się wtedy zatrzymać i zasuwać roletę od nowa. Za taki sposób otwierania rolety to należą się dożywotnie kamieniołomy dla projektanta. Koszmarna obsługa ekranu dotykowego. Tu kamieniołomy nie wystarczą.... To główny powód niechęci do tego auta. Wydaje się że łatwo powinno się poprawić wiele błędów oprogramowaniem, ale jakby na złość tego nie robią. Obsługa trudna, nieintuicyjna, nielogiczna, wymagająca wielu kliknięć i poświęcenia dużo uwagi obsłudze ekranu. Do tego dość często zawieszający się system - w najróżniejszy sposób np zastygający ekran i nie można nic zrobić, brak możliwości rozłączenia połączenia telefonicznego, zawieszająca nawigacja, niewłączająca się kamera cofania itd itd. Nawigacja dość słaba w porównaniu z innymi autami (plus za informacje o radarach). Fatalne sterowanie radiem - np zmieniając stację z listy ekran się nie przesuwa i nie widzimy na jaką stację zmieniamy. Mega wkurzające. Ogólnie kiepskie sterowanie wszystkimi funkcjami na ekranie. Brak możliwości podłączenia jednocześnie dwóch lub więcej telefonów. Wyświetlacz przy kierownicy (zegary) czytelny, plus za możliwość wyświetlania nawigacji - zwykle to wystarcza i nie potrzeba nawigacji na głównym ekranie. Mało wygodne sterowanie i wyświetlanie danych o zużyciu paliwa, km, średniej prędkości, czasie podróży itd. Brak kontrolki świateł mijania - tzn niezależnie czy ma się światła postojowe, mijania czy automatyczne to świeci się taka sama kontrolka (jak świateł postojowych w innych autach). Szczególnie to przeszkadza jak jest słabsza widoczność np lekka mgła albo deszcz/śnieg i jadąc na światłach automatycznych nie wiemy czy jedziemy na światłach mijania czy dziennych (tylko z przodu się świecą światła a z tyłu ciemno) - dopiero jak jest już zdecydowanie ciemno to mamy pewność że światła mijania się włączyły i wtedy da się to zauważyć. Oświetlenie wnętrza czasem gasnące bardzo szybko mimo otwartych drzwi. Niewygodny kluczyk - przyciski małe, na jednym boku i bardzo trudne do używania. Za każdym razem trzeba się przyjrzeć kluczykowi żeby znaleźć odpowiedni guzik np do zamknięcia czy otwarcia auta. Zupełnie niedziałajacy system On Call. Niestety możnaby tu jeszcze powymieniać więcej przeszkadzających drobiazgów...
1,0
Wentylacja i ogrzewanie
To jedna z najbardziej przeszkadzających rzeczy. Słaba obsługa na ekranie - w czasie jazdy np trudno trafić i zmienić temperaturę tak jak by się chciało. Brak guzika dedykowanego do zamknięcia obiegu powietrza - trzeba klikać co rozprasza. Tryb automatyczny bardzo dziwnie działający. Efektywność wentylacji bardzo niska. Reakcje na zmiany ustawień czasem po kilku minutach! Często wentylacja robi zupełnie co chce. Jak się samochód zatrzyma i działa stop and start to wentylacja przeważnie przestaje działać co przy wyższych temperaturach lub w zimie jest mega denerwujące. Obieg zamknięty tragicznie działa, jest praktycznie bezużyteczny - momentalnie parują szyby co w polskich zimowych smogowych warunkach powoduje że trzeba cały czas wdychać smród. Stosunkowo głośne nawiewy w słupkach dla tylnej kanapy - siedząc za kierownicą cały czas się je słyszy, co sprawia wrażenia jak by było uchylone okno z tyłu.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dość dużo miejsca na na nogi w tylnym rzędzie. Wygodnie z przodu i z tyłu.
3,0
Wyciszenie
Dość dobrze, ale bez rewelacji. Przy niższych prędkościach/miasto wkurzający warkot silnika. Przy wyższych prędkościach lepiej, nie słychać tego. Dość głośne zawieszenie na gorszej nawierzchni. Wkurzający hałas nawiewów dla tylnego rzędu w słupkach - słyszalny dla kierowcy.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Nie za bardzo wiem. Na razie brak awarii. Zużycie paliwa w porządku.
1,0
Stosunek jakość/cena
Tu bardzo słabo. Samochód drogi jak na to co oferuje i porównując z konkurencją. Samochodami tańszymi o ok 100 tys pln przyjemniej się jeździ.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Kilka drobiazgów do dość łatwego naprawienia podczas przeglądu.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Tu niestety trzeba zaliczyć fatalne działanie ekranu dotykowego, zawieszanie się i inne problemy. Niestety to bardziej cecha tego auta niż awaria do naprawienia...

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 B4 Diesel Mild Hybrid 211KM 155kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Volvo XC60 II Crossover