Szukaj

Opel Astra H Hatchback 5d 1.6 Twinport ECOTEC 105KM 77kW 2004-2008

Informacje o Opel Astra H Hatchback 5d 1.6 Twinport ECOTEC 105KM 77kW 2004-2008

Lata produkcji: 2004 – 2008
Segment: Niższa klasa średnia
Silników jest mnóstwo – podstawowa jednostka benzynowa ma 1.4l i 90KM. Niby nie tak źle, ale szczególnie przy obłożeniu pasażerami ten silnik męczy i siebie i kierowcę. Jeszcze jak włączycie klimatyzację i zechcecie wyprzedzać, to prawie pewne, że wszyscy zaczną odmawiać modlitwę. Nie zmienia to jednak faktu, że do miasta lub dla bardzo spokojnego kierowcy wystarczy. Jeden z rozsądniejszych wyborów to 1.6l 115KM – typowy, rodzinny motor. Niedrogi, nie ma się w nim co psuć, bo nie jest skomplikowany, dość mało pali, a jego dynamika jest znośna. Ambitniejsi powinni sięgnąć po doładowane jednostki 2.0l o mocach 170 lub 200KM. W tak lekkim aucie czynią cuda, a jak jeszcze do pracy wkroczy turbosprężarka, to w nocy nie zaśniecie. Oferta diesli też jest szeroka, ale najmniejszy 1.3l o mocy 90KM generuje podobne odczucia do benzynowego 1.4l. Najlepiej wziąć wysokoprężne CDTI o pojemności 1.9l i mocy 120KM, bo też nie pali dużo, cieszy zapasem momentu obrotowego i poradzi sobie z autem załadowanym na wakacyjny wyjazd.
czytaj więcej
Powagosław
Opel podąża za niemiecką filozofią w projektowaniu samochodów, która głosi, że jeśli coś nie jest zepsute, to nie ma potrzeby tego naprawiać. Astrę jedynie stylistycznie podrasowano, co, biorąc pod uwagę bardzo udany projekt modelu „J”, przynajmniej dziś wydaje się słusznym krokiem. ~Powagosław
Luzacjusz
Auto owszem zgrabne jak modelki Victoria’s Secret, ale… To nowa generacja czy facelifting? I druga sprawa – słyszę, że Astra puka do segmentu premium. No jasny gwint, z całym szacunkiem, ale jak tak dalej pójdzie to niedługo nawet Dacia ogłosi, że już nie robi tanich, popularnych aut, tylko gadżety dla indywidualistów. ~Luzacjusz
Produkowany od 2004 do 2008 roku
Pojemność skokowa 1598 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 105 KM (77 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 150 Nm przy 3900 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 79 x 81,5 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 5
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(71%)

Zalety

+ Układ jezdny + Karoseria + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wady

- Skrzynia biegów - Wyciszenie - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,1
~Mohikanin
Opel Astra H
Hatchback 5d 1.6 Twinport ECOTEC 105KM 77kW
Jeżdżę samochodem od sierpnia 2017 (piszę opinię w lutym 2025). Jestem pierwszym właścicielem w Polsce i drugim w historii tego egzemplarza. Kupując go miał zrobione 143 tyś km obecnie jest prawie 275 tyś. Za całokształt oceniam samochód pozytywnie, 3 razy musiałem w tym czasie skorzystać z lawety ale to chyba normalne jak zrobiłem ponadto 130 tyś km. Zdarzały się droższe naprawy, czyli okolice 1000 PLN, lub w przypadku klimatyzacji 2500, wymiana klocków z tarczami też coś koło 2000 PLN, katalizator ponad 2000. Już dawno miałem chrapkę na zmianę samochodu, jednak ubezpieczenie OC plus AC to ok 1000 PLN. Koszty eksploatacji są na pewno plusem, mnóstwo zamienników w częściach ale i tak wolę oryginalne które nie są wcale o wiele droższe. Minusem spalanie mieście, 10 litrów zimą to standard. Ten silnik przy tej wadze samochodu to najlepiej podróżując maksymalnie we 2 gdzieś dalej. Podróż we 4, załadowany bagażami i włączona klimatyzacją odradzam ze względu na zbyt małą moc silnika. Lepsze wyposażenie standardowe niż Audi lub VW z tego okresu, szczególnie jeśli chodzi o wyposażenie w poduszki powietrzne, Astra ma boczne i kurtyny boczne, dodatkowo aktywne zagłówki przednie. Tempomat, duża przestrzeń bagażowa, dobre zawieszenie na polskie drogi.
Dodane 10 miesięcy temu
2,1
~Tomek
Opel Astra H
Hatchback 5d 1.6 Twinport ECOTEC 105KM 77kW
Auta pozbyłem sie pół roku temu(dzięki bogu). Po czterech latach i 130 tyś km mogę szczerze napisać, że jest to straszne auto. Auto zakupione w Niemczech i tam użytkowane. Punktualnie jak to u niemców, co kwartał coś dużego leciało w aucie i nie mówie tylko o oleju... który ten cudowny silniczek pił namiętnie, 5 litrów na 10 tyś km i to juz od przebiegu 105 tyś km (wycieków brak) ! (przebieg oryginalny). Wbrew temu co pisze wiele osób części nie są tańsze niż u konkurencji (części kupowane w PL), a ilość małych usterek jest spora i po czasie zaczyna po ludzku drażnić, a przez ilość napraw robi się w skali roku drożej niż np VW!!!... leci wszystko, zbiorniczki wyrównawcze płynu chłodniczego, węże chłodnicze, kompresor klimatyzacji, silniczki el. szyb, zamek centralny, wentulator chłodnicy(baaaaaardzo drogi a zamienniki żyją krótko) i ogólnie elektronika ma dużo małych ale irytujących usterek jak np wyłączający się tempomat na autostradzie po przyciśnięci hamulca :). Większość tych przygów auto miało w wieku 12-13 lat, wiem że auta się zużywają ale bez przesady... Największym problemem jest jednak BRAK mechaników którzy naprawdę znają się na Oplach, a nie tylko tak gadają... szczerze nie polecam osobom które robią większe przebiegi tak jak ja czyli rocznie 30 tyś +(jak kupowałem nie planowałem takich przebiegów na benzynie), do miasta do 15 tyś myślę, że może być tylko ok. Po przygodach z Oplem przesiadłem się na Toyotę Auris 2009 ignorując "dobre rady" z rodziny i od "dobrych mechaników" żebym kupił coś z grupy VW i cóż, zero problemów, zero usterek a i spalanie mimo większej mocy o wiele niższe! A no i nie pobiera oleju! Ergonomia to po prostu przepaść na korzyść Toyoty. Uważam że Astra h nie jest warta swojej ceny, serio... zastanów się kilka razy, do VW masz przynajmniej mnóstwo mechaników i tanich zamienników. Moja opinia to nie jechanie po Oplu a moje doświadczenia z tym autem i tą marką. Podsumowując JA, podkreślam JA, kupuję auto żeby jeździć z punktu A do B wygodnie i z możliwie minimalną ilością usterek bo przecież każde auto je ma. Natomiast to czego doświadczyłem z tą marką wyleczyło mnie z Opli i generalnie modnych, tanich czy popularnych aut. W sumie jest jeden pozytyw z zakupu tego auta, zrozumiałem SWOJE Priorytety podczas zakupu auta, a są to Wygoda i BEZAWARYJNOŚĆ dlatego teraz jest nudny japończyk, który pali na mityczny "dotyk" i nie prześladuje mnie kontrolką "Check Engine", za to ma korozję xD no i dziękuję no i cześć.
Dodane 4 lata temu
2,0
~Pablo
Opel Astra H
Hatchback 5d 1.6 Twinport ECOTEC 105KM 77kW
Odradzam. Silnik to porażka. Poprzedni silnik pobierał olej w ilości 1 litr na 400 km i głośno pracował. Mechanik stwierdził, że naprawa ekonomicznie nie opłacalna. Zmieniłem silnik. Sytuacja się powtarza, tyle , że ten pobiera 1 litr na 1500 km... Silniki mega nie dopracowane. Sprzęgło kompletne do tej wersji silnikowej kosztuje 900 zł... Na blacharce jedna wielka korozja.... Nie kupujcie tego badziewia. Ciągle same problemy. To ubywający płyn chłodnicy, to skrzeczące amortyzatory, dziwne błędy na desce rozdzielczej. Jedyny plus to w miarę przyzwoite wyciszenie auta.
Dodane 6 lat temu
Średnie spalanie dla Opel Astra H Hatchback 5d 1.6 Twinport ECOTEC 105KM 77kW 2004-2008
7,6
l/100 km
8,6
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,1
Opel Astra H
Hatchback 5d 1.6 Twinport ECOTEC 105KM 77kW
Auto użytkuje od pięciu lat kupione z przebiegiem 86 000 obecnie 120 000 nigdy nie wzięło grama oleju więcej niż wlałem a wlewałem cztery i pół litra żadnych poważnych usterek przez 5 lat jedynie padła cewka zapłonowa przy przebiegu 99 000 ale to ponoć standard koło 100 000 można ją kupić za 400 zł wydatki na auto w ciągu 5 lat jeżeli chodzi o dodatkowe części i zawieszenie 1000 zł drugiego takiego nie znajdziesz... Obecnie za stówę robię 220 km chyba że jadę oszczędnie to można zrobić nawet 250 km
Dodane 7 miesięcy temu
7,5
Opel Astra H
Hatchback 5d 1.6 Twinport ECOTEC 105KM 77kW
Przez rok zrobiłem 13tkm, głównie po 3mieście. Garażowany pod chmurką. Spalanie miasto: od 8 (bardzo delikatne obchodzenie się z gazem) do 9,5 litra przy płynnej ale dynamicznej jeździe (zazwyczaj ok. 9 litrów mi wychodzi). Czy to z klimą czy bez, latem czy zimą nie ma większego znaczenia. Trasa (kilka razy w okolice Warszawy i z powrotem). Jadąc samemu (w dwie osoby) z prędkościami: 100-120 spali między 6 a 6,5, 120-140 ok 6,5-7. W 4 osoby i nieco bagażu to już ok 7,5. Na autostradzie przy 140-160 ok 7,5-8. I podobnie jak w mieście nie ma znaczenia czy z klimą czy bez. Utrzymując przez chwilę 185-190km/h komputer pokazywał mi chwilowe między 14,5 a 15, ale ile spalał realnie to nie wiem bo nigdy na dłużej niż 5min nie rozpędzałem tego auta do takich prędkości.
Dodane 6 lat temu
8,5
Opel Astra H
Hatchback 5d 1.6 Twinport ECOTEC 105KM 77kW
Co to kosztów mechaniki nie można się przyczepić. Wszelkie usterki czy naprawy są łatwe do usunięcia. Poza tym auto nie psuje się praktycznie w ogóle(odpukać) więc koszty utrzymania są w tej kwestii niskie. Spalanie... tu mogę z czystym sumieniem stwierdzić, iż to auto nie nadaje się w ogóle do miasta. Pali niczym smok wawelski. Spalanie w mieście przy normalnej(nie sportowej czy ekstremalnej) jeździe wynosi nadal 10-11 litrów. Natomiast w trasie spalanie jest do zaakceptowania około 5,5-6,5 litrów na 100 km. Jedynym mankamentem jest spalanie w mieście. Lepiej chodzić na piechotę lub skorzystać z autobusu.
Dodane 9 lat temu

Usterki Opel Astra H

Liczba wpisów: 135
Tryb Awaryjny
  • Opel Astra H Kombi 1.9 CDTI ECOTEC 120KM 88kW 2004-2013
  • silnik
  • 441 tys. km
Cześć. Zmagam się od 2 miesięcy z pewnym problemem. Auto odwiedziło już kilka mechaników i elektryków i każdy rozkłada ręce. Po wymianie silnika auto zaraz po odpaleniu wpada w tryb awaryjny. Kręci się do 2000 obrotów i koniec. Silnik wymieniałem bo w poprzednim wypaliło dziurę w tłoku. Po wymianie silnika zrobiłem adaptację wtryskiwaczy i nic. Wywala błąd p0100 od wiązki przeplywomierza i mam sensora. Czujnik wymieniłem, wiązkę sprawdziłem od czujników od ecu i jest cała. Egr wymieniłem ale nic się nie zmieniło.
Dodane 4 lata temu
Problem rozwiązany
1 komentarz
Brak reakcji silnika wraz z rozrusznikiem po przekręceniu kluczyka
  • Opel Astra H Hatchback 5d 1.6 Twinport ECOTEC 105KM 77kW 2004-2008
  • instalacja elektryczna
  • 270 tys. km
Wczoraj próbując odpalić samochód, napotkałem się z pewnym problemem jakim był brak jakiej kolwiek reakcji po przekręceniu kluczyka. Tzn. Kontrolki stacyjka, światła, radio itd. Działa więc to raczej nie będzie wina akumulatora. Jednak po jakichś 20min się udało. Zrobiłem jakieś 70km przy czym dwa razy stawałem i normalnie odpalało po powrocie. Podpiąłem akumulator do ładowania na jakąś godzinę, więcej nie mogłem bo do pracy jechałem. Podłączyłem, odpaliło normalnie podczas jazdy nic szczególnego się nie działo. Po pracy ten sam problem z odpaleniem, wróciłem do domu gdy w końcu się udało. Dziś z rana sprawdziłem błędy przy pomocy "gaz, hamulec" i wyskoczyło ich właściwie aż 16: -011515 -020100 -020200 -020300 -020400 -023002 -050171 -065070 -15505A -156572 -16003A -161450 -210300 -210400 -210870 -213970 Dodam, że założona jest dodatkowo instalacja LPG. Około 5 tys. Km temu wymieniałem silnik. Czy wie ktoś może czy jest coś co by mogło powodować te błędy i przy tym problem z odpaleniem?
Dodane 4 lata temu
Problem rozwiązany
3 komentarze
Silnik przechodzi pewien rezonans przy 2700-2900 obrotach
  • Opel Astra H Kombi 1.6 ECOTEC 115KM 85kW 2006-2013
  • układ napędowy
  • 107 tys. km
Od niedawna jestem posiadaczem kolejnego Opla, tym razem Astry H z silnikiem Z16XER. Niestety trafił mi się egzemplarz, który przy obrotach ok. 2700-2900 przechodzi pewien rezonans, występują drgania silnika, najbardziej wyczuwalne na 4 i 5 biegu. Drgania wyczuwalne są na pedale przyspieszenia „czuć w podłodze” - powyżej 2900-3000 obrotów wszystko wraca do normy. Użytkownicy forum internetowych związanych z tym tematem informują, że serwisy Opla nie radzą sobie z tą usterką, generalnie odpowiadają, że „ten typ tak ma”, że jest wada fabryczna. Czy udało się komuś rozwiązać podobny problem z tym silnikiem?
Dodane 6 lat temu
Problem rozwiązany
4 komentarze

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 34
3,8
Opel Astra H
Hatchback 5d 1.6 Twinport ECOTEC 105KM 77kW
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: BRC
przebieg: 130 tys. km
użytkowana przez: 30 tys. km
Instalacja gazowa dobrej jakości, lecz obsługa w firmie Czakram w Tarnowie ul. Dojazd KATASTROFICZNA! Kupiłem auto pod Krakowem z założona instalacja gazową, na gwarancji. Przeglądy dokonywane w ramach gwarancji są bezpłatne. Dotyczy to usługi dla klientów firmy Czakram, którzy zamontowali instalację BRC w Serwisach Firmowych Czakram. Przy oddawaniu samochodu na przegląd...
Dodane 10 lat temu
3,8
Opel Astra H
Hatchback 5d 1.6 Twinport ECOTEC 105KM 77kW
homologacja: AC Spółka Akcyjna
instalacja: AC STAG 300
przebieg: 133 tys. km
użytkowana przez: 40 tys. km
Stanowczo nie polecam tego warsztatu. Zero pojęcia o lpg. Wciskanie kitu klientowi. Wymiana dprawnych części na inne bo nie są w stanie stwierdzić usterki. Montaż kabli w sterowniku na zapałkach to przegięcie i przy okazji obcięte kable do sondy lambda. Katastrofa. Po 2 latach inny mechanik wreszcie poradził sobie z tym. Szkoda słów.
Dodane 8 lat temu
5,0
Opel Astra H
Hatchback 5d 1.6 Twinport ECOTEC 105KM 77kW
homologacja: LANDI RENZO POLSKA SP. z o.o.
instalacja: LOVATO
przebieg: 120 tys. km
użytkowana przez: 35 tys. km
Bardzo Solidnie wykonane auto patrząc na wykonanie innych aut np francuskich opel pod względem jakości i trwałości jest o wiele lepszy , silnik 1.6 bardzo elastyczny , instalacje założyłem od razu po zakupie , auto świetnie się sprawdza w każdych warunkach .
Dodane 9 lat temu
Opel Astra H Hatchback 5d

Skonfiguruj idealną ofertę z super finansowaniem

Zobacz więcej filmów