Szukaj

Informacje o Opel Astra H

Lata produkcji: 2004 – 2014
Segment: Niższa klasa średnia
Trzecia generacja Opla Astra, czyli zgodnie z nomenklaturą niemieckiego producenta Astra H, pojawiła się na rynku w 2004 r. Ponownie, w porównaniu do poprzedniej generacji Astry, mocno zmieniono nadwozie auta. Względem obu poprzednich generacji, sylwetka samochodu jest znacznie agresywniejsza i bardziej dynamiczna. W 2006 r. Opel Astra H przeszedł delikatny facelifting. Astra III był drugim (po Zafirze) modelem niemieckiej marki, który powstał na płycie podłogowej Delta, opracowanej przez inżynierów General Motors, jak również jedynym wówczas produkowanym seryjnie samochodem osobowym wyposażonym w panoramiczną szybę. W ofercie, poza standardową odmianą hatchback, znajdowały się również takie wersje nadwoziowe jak kombi, sedan oraz coupe/kabriolet. Podobnie jak w przypadku poprzedników, mimo pojawienia się kolejnej generacji modelu, Astra H była jeszcze przez kilka lat produkowana jako Opel Astra Classic.
czytaj więcej
Powagosław
Opel podąża za niemiecką filozofią w projektowaniu samochodów, która głosi, że jeśli coś nie jest zepsute, to nie ma potrzeby tego naprawiać. Astrę jedynie stylistycznie podrasowano, co, biorąc pod uwagę bardzo udany projekt modelu „J”, przynajmniej dziś wydaje się słusznym krokiem. ~Powagosław
Luzacjusz
Auto owszem zgrabne jak modelki Victoria’s Secret, ale… To nowa generacja czy facelifting? I druga sprawa – słyszę, że Astra puka do segmentu premium. No jasny gwint, z całym szacunkiem, ale jak tak dalej pójdzie to niedługo nawet Dacia ogłosi, że już nie robi tanich, popularnych aut, tylko gadżety dla indywidualistów. ~Luzacjusz

Opel Astra H – wybierz wersję

Pokaż wersję z silnikiem:

Oceny Opel Astra H

Liczba ocen: 905
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(81%)

Zalety

+ Układ jezdny + Karoseria + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Widoczność - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,4
~Rafał
Hatchback 5d 2.0 turbo ECOTEC 200KM 147kW
Opel Astra H
Auto kupiłem dokładnie 4 lata temu przy przebiegu 120000, przez 4 lata zrobiłem nim 50 tysięcy głównie w trybie mieszanym i muszę przyznać, że jak teraz szukam nowego nabytku to strasznie ciężko znaleźć coś co mnie zadowoli. Astra świetnie się prowadzi jak na FWD, precyzyjna skrzynia M32, niby awaryjna aczkolwiek ja problemów nie miałem z nią żadnych i dalej dobrze działa. Świetne biksenony skrętne w tej klasie auta z tego roku to rzadko spotykana rzecz. Jedyne na co mogę narzekać to zbyt twarde zawieszenie, mam pełen pakiet OPC line, dodatkowo poprzedni właściciel wymieniać musiał sprężyny na sportowe przez co czuć każdą nierówność.
3,9
~Piotrek
GTC 1.6 Twinport ECOTEC 105KM 77kW
Opel Astra H
Jako całokształt auto na solidną czwórkę, aczkolwiek problemy z elektryką potrafią frustrować. Przy tym silniku i tej masie samochód raczej do spokojnej jazdy, choć masa przekłada się też na większe spalanie. W mojej wersji wyposażeniowej auto miało wygodne "sportowe" fotele, oraz skórzaną "sportową" kierownice. Astra przez większość czasu była bezawaryjna z wyjątkiem wypadającego zapłonu co finalnie skończyło się wymianą cewki zapłonowej, problemy z CIMem jak to u każdego użytkownika przedliftowej Astry H, ale ogólnie nie było na co narzekać. Jeśli ktoś się zdecyduje na to auto najlepiej szukać modelu po 2006-2007 roku (w każdym razie poliftową) gdyż poprawiono moduł CIM i jest mniej denerwujących krzaczków z tym związanych.
4,4
~slawek6
Hatchback 5d 1.9 CDTI ECOTEC 150KM 110kW
Opel Astra H
Przejechałem Astrą 100 tyś km, przez ten czas profilaktycznie wymieniłem kolektor z klapami, bo wiedziałem co się może stać, ( nie wiedziałem wtedy, że klapy można zaślepić) zaślepiłem EGR, zregenerowałem rozrusznik i to chyba tyle, reszta to eksploatacja, czyli olej, zawieszenie, rozrząd. Po za tym nie wiem, że mam samochód. Posiadam wersję fabrycznie bez DPF, wymieniam olej co 10-12 tyś km GM 5W-30. Miesiąc temu robiony przegląd, amortyzatorów nie wymieniałem w nim nigdy, po tym całym dystansie pokazało mi 87-85% przód i 77-75% tył. W niedalekiej przyszłości planuję sprawdzić, jak wygląda turbo i podciągnąć go na mapie do 180 KM. Gdybym miał okazję ,kupiłbym go jeszcze raz, bo nie znajdę nowszego diesla bez DPF, a do tego mam tu dobre wyposażenie i jest dla mnie wygodny. Jeżdżę sam, miesięcznie robię około 3 tyś km, z czego jakaś połowa, to trasa. Pierwszy pomiar robię pierwszego dnia miesiąca i kończę ostatniego. Aktualnie mam spalanie 5,8 i przejechane 2,5 tyś na tym pomiarze. Drugi pomiar spalania z komputera na dystansie 12 tyś km - 6,3 l (o 0,3 l oszukuje, więc w rzeczywistości 6,5 l) Co jakiś czas obliczam spalanie samemu, więc mam pewne informacje i znam swój samochód.

Raporty spalania Opel Astra H

Liczba raportów: 1 295
Średnie spalanie dla Opel Astra H
6,9 – 13,4
l/100 km
4,9 – 6,8
l/100 km
7,3 – 14,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,5
Hatchback 5d 1.6 Twinport ECOTEC 105KM 77kW
Opel Astra H
Przez rok zrobiłem 13tkm, głównie po 3mieście. Garażowany pod chmurką. Spalanie miasto: od 8 (bardzo delikatne obchodzenie się z gazem) do 9,5 litra przy płynnej ale dynamicznej jeździe (zazwyczaj ok. 9 litrów mi wychodzi). Czy to z klimą czy bez, latem czy zimą nie ma większego znaczenia. Trasa (kilka razy w okolice Warszawy i z powrotem). Jadąc samemu (w dwie osoby) z prędkościami: 100-120 spali między 6 a 6,5, 120-140 ok 6,5-7. W 4 osoby i nieco bagażu to już ok 7,5. Na autostradzie przy 140-160 ok 7,5-8. I podobnie jak w mieście nie ma znaczenia czy z klimą czy bez. Utrzymując przez chwilę 185-190km/h komputer pokazywał mi chwilowe między 14,5 a 15, ale ile spalał realnie to nie wiem bo nigdy na dłużej niż 5min nie rozpędzałem tego auta do takich prędkości.
7,7
Kombi 1.9 CDTI ECOTEC 120KM 88kW
Opel Astra H
Automat trochę zwiększa spalanie. W mieście z klimatyzacją 9,2/100km, bez klimatyzacji 8,5/100km. Przy 120km/h = 5,5/100km, przy 140-150km/h = 6,5/100km Mieszane 30% trasa i 70% miasto z klimą = 8l/100km Mogło być lepiej, na pewno nie kupiłbym drugi raz diesla z automatem, lepszym wyborem jest benzyna+gaz i automat.
8,3
GTC 1.4 TWINPORT ecoFLEX 90KM 66kW
Opel Astra H
Silnik jest tani jeżeli chodzi o części, a spalanie ma takie samo jak 1.8 140 koni. Pali jak smok. Może nawet 10 litrów na 100 przy ciężkiej nodze wypić nie polecam. Kupujcie 1.6 115 koni albo 1.9 150.

Usterki Opel Astra H

Liczba wpisów: 113
Silnik przechodzi pewien rezonans przy 2700-2900 obrotach
  • Opel Astra H Kombi 1.6 ECOTEC 115KM 85kW 2006-2013
  • układ napędowy
  • 107 tys. km
Od niedawna jestem posiadaczem kolejnego Opla, tym razem Astry H z silnikiem Z16XER. Niestety trafił mi się egzemplarz, który przy obrotach ok. 2700-2900 przechodzi pewien rezonans, występują drgania silnika, najbardziej wyczuwalne na 4 i 5 biegu. Drgania wyczuwalne są na pedale przyspieszenia „czuć w podłodze” - powyżej 2900-3000 obrotów wszystko wraca do normy. Użytkownicy forum internetowych związanych z tym tematem informują, że serwisy Opla nie radzą sobie z tą usterką, generalnie odpowiadają, że „ten typ tak ma”, że jest wada fabryczna. Czy udało się komuś rozwiązać podobny problem z tym silnikiem?
Problem rozwiązany
3 komentarze
Brak prądu
  • Opel Astra H Kombi 2.0 turbo ECOTEC 200KM 147kW od 2004
  • instalacja elektryczna
  • 256 tys. km
Astra zaczeła szwankowac po wymianie oswietlenia. ( zegary, przelączniki itp.) Kilka razy rozładował się akumulator i "wypadla" centralka alarmu QC-02. Gdy poskladalem auto to najpierw normalnie dochodził prad byl zaplon ale nie chcial odpalic tak jakby alarm go hamowal, slychac tylko stukanie jakby akus padnięty ale podpinalem inne i dalej tak samo. Od wczoraj nie mam wogole pradu na zaplonie, nie dziala centralny zamek i żadne szyby czy tez oświetlenie wnetrza, dziala tylko radio ale wyswietlacz slabo świeci. Wybebeszylem wszystkie bezpieczniki z przodu i z tylu i przekazniki i wszystko OK, wyrzuciłem cala skrzynkę bezpieczników z pod maskii żadnego przetarcia czy cokolwiek innego nie ma. Gdzie moze byc problem?
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Wiązka kabli
  • Opel Astra H Sedan 1.6 ECOTEC 115KM 85kW 2007-2013
  • instalacja elektryczna
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Jednym z klasycznych problemów tego modelu jest przecierająca się wiązka kabli idąca do drzwi tylnych, wychodząca ze słupka pomiędzy drzwiami. Te kable odpowiedzialne są za centralny zamek, głośniki i parę innych rzeczy. Jest źle obmyślone, bo zwykłe otwieranie i zamykanie drzwi tylnych w końcu doprowadzi do przetarcia. Cena oryginalnej wiązki to 650zl. Na szczęście można kupić zamiennik na allegro za 150zl. Wymiana samodzielna również nie jest problemem, a że plastiki w tej astrze są fajnie elastyczne, to nic nie połamiesz przy robocie.
2 komentarze
Opel Astra H