Szukaj

Informacje o Opel Astra H

Lata produkcji: 2004 – 2014
Segment: Niższa klasa średnia
Trzecia generacja Opla Astra, czyli zgodnie z nomenklaturą niemieckiego producenta Astra H, pojawiła się na rynku w 2004 r. Ponownie, w porównaniu do poprzedniej generacji Astry, mocno zmieniono nadwozie auta. Względem obu poprzednich generacji, sylwetka samochodu jest znacznie agresywniejsza i bardziej dynamiczna. W 2006 r. Opel Astra H przeszedł delikatny facelifting. Astra III był drugim (po Zafirze) modelem niemieckiej marki, który powstał na płycie podłogowej Delta, opracowanej przez inżynierów General Motors, jak również jedynym wówczas produkowanym seryjnie samochodem osobowym wyposażonym w panoramiczną szybę. W ofercie, poza standardową odmianą hatchback, znajdowały się również takie wersje nadwoziowe jak kombi, sedan oraz coupe/kabriolet. Podobnie jak w przypadku poprzedników, mimo pojawienia się kolejnej generacji modelu, Astra H była jeszcze przez kilka lat produkowana jako Opel Astra Classic.
czytaj więcej
Powagosław
Opel podąża za niemiecką filozofią w projektowaniu samochodów, która głosi, że jeśli coś nie jest zepsute, to nie ma potrzeby tego naprawiać. Astrę jedynie stylistycznie podrasowano, co, biorąc pod uwagę bardzo udany projekt modelu „J”, przynajmniej dziś wydaje się słusznym krokiem. ~Powagosław
Luzacjusz
Auto owszem zgrabne jak modelki Victoria’s Secret, ale… To nowa generacja czy facelifting? I druga sprawa – słyszę, że Astra puka do segmentu premium. No jasny gwint, z całym szacunkiem, ale jak tak dalej pójdzie to niedługo nawet Dacia ogłosi, że już nie robi tanich, popularnych aut, tylko gadżety dla indywidualistów. ~Luzacjusz

Opel Astra H – wybierz wersję

Pokaż wersję z silnikiem:

Oceny Opel Astra H

Liczba ocen: 939
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(81%)

Zalety

+ Układ jezdny + Karoseria + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Widoczność - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,4
~Jakub
Hatchback 5d 1.4 TWINPORT ecoFLEX 90KM 66kW
Opel Astra H
Samochód zaskakuje łatwością i przyjemnością obsługi. Świetna bezawaryjność, całkiem dobra wygoda, na prawdę tania eksploatacja. Nie jest to demon prędkości, nie ma też wygody limuzyny, ale jest to świetny samochód w dobrej cenie. Jest parę drobnostek o które trzeba zadbać, głównie są to drobne usterki elektryczne. Problemy mechanicznie praktycznie nie występują. Samochód zdecydowanie godny polecenia dla spokojnego kierowcy, szukającego taniego w eksploatacji i niezawodnego samochodu który zawsze odpali i zawiezie nas do celu bezpiecznie i w miarę wygodnie.
2,1
~Tomek
Hatchback 5d 1.6 Twinport ECOTEC 105KM 77kW
Opel Astra H
Auta pozbyłem sie pół roku temu(dzięki bogu). Po czterech latach i 130 tyś km mogę szczerze napisać, że jest to straszne auto. Auto zakupione w Niemczech i tam użytkowane. Punktualnie jak to u niemców, co kwartał coś dużego leciało w aucie i nie mówie tylko o oleju... który ten cudowny silniczek pił namiętnie, 5 litrów na 10 tyś km i to juz od przebiegu 105 tyś km (wycieków brak) ! (przebieg oryginalny). Wbrew temu co pisze wiele osób części nie są tańsze niż u konkurencji (części kupowane w PL), a ilość małych usterek jest spora i po czasie zaczyna po ludzku drażnić, a przez ilość napraw robi się w skali roku drożej niż np VW!!!... leci wszystko, zbiorniczki wyrównawcze płynu chłodniczego, węże chłodnicze, kompresor klimatyzacji, silniczki el. szyb, zamek centralny, wentulator chłodnicy(baaaaaardzo drogi a zamienniki żyją krótko) i ogólnie elektronika ma dużo małych ale irytujących usterek jak np wyłączający się tempomat na autostradzie po przyciśnięci hamulca :). Większość tych przygów auto miało w wieku 12-13 lat, wiem że auta się zużywają ale bez przesady... Największym problemem jest jednak BRAK mechaników którzy naprawdę znają się na Oplach, a nie tylko tak gadają... szczerze nie polecam osobom które robią większe przebiegi tak jak ja czyli rocznie 30 tyś +(jak kupowałem nie planowałem takich przebiegów na benzynie), do miasta do 15 tyś myślę, że może być tylko ok. Po przygodach z Oplem przesiadłem się na Toyotę Auris 2009 ignorując "dobre rady" z rodziny i od "dobrych mechaników" żebym kupił coś z grupy VW i cóż, zero problemów, zero usterek a i spalanie mimo większej mocy o wiele niższe! A no i nie pobiera oleju! Ergonomia to po prostu przepaść na korzyść Toyoty. Uważam że Astra h nie jest warta swojej ceny, serio... zastanów się kilka razy, do VW masz przynajmniej mnóstwo mechaników i tanich zamienników. Moja opinia to nie jechanie po Oplu a moje doświadczenia z tym autem i tą marką. Podsumowując JA, podkreślam JA, kupuję auto żeby jeździć z punktu A do B wygodnie i z możliwie minimalną ilością usterek bo przecież każde auto je ma. Natomiast to czego doświadczyłem z tą marką wyleczyło mnie z Opli i generalnie modnych, tanich czy popularnych aut. W sumie jest jeden pozytyw z zakupu tego auta, zrozumiałem SWOJE Priorytety podczas zakupu auta, a są to Wygoda i BEZAWARYJNOŚĆ dlatego teraz jest nudny japończyk, który pali na mityczny "dotyk" i nie prześladuje mnie kontrolką "Check Engine", za to ma korozję xD no i dziękuję no i cześć.
3,3
~Tomek
Hatchback 5d 1.7 CDTI ECOTEC 80KM 59kW
Opel Astra H
Samochód można określić w skrócie - zależy jak trafisz. Wcale nie jest to idiotoodporny i bezproblemowy samochód, ja cieszyłem się spokojną eksploatacją przez rok, potem dopiero poznałem co to jest "magia Opla". Największą bolączką są ciągłe i powtarzające się problemy z elektroniką, delikatna i rdzewiejąca blacha, a w wielu miejscach widać jak bardzo niedopracowany i nieprzemyślany jest ten samochód. Nienajgorszy wygląd i przyzwoite wyposażenie to według mnie za mało, żeby uznać ten samochód za godny polecenia

Raporty spalania Opel Astra H

Liczba raportów: 1 358
Średnie spalanie dla Opel Astra H
6,9 – 13,4
l/100 km
4,9 – 6,8
l/100 km
7,3 – 14,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,9
Hatchback 5d 1.7 CDTI ECOTEC 80KM 59kW
Opel Astra H
Bajki o spalaniu na poziomie 5 litrów w mieście można sobie w d... Wsadzić. No chyba ze ktoś uważa za miasto jazdę 70 na piątym biegu bez zatrzymiania. Ale w normalnym trybie miejskim spalanie tego auta to 6.8-7.2 ltr na 100 km. W trasie przy jeździe do 100 km h mozna zejść do poziomu 4.5-5ltr, przy 130-140 na autostradzie już jest ponad 6 litrów. Przy 150-160 spala ok. 7.5 na 100. Rekord na jednym tankowaniu to trasa 950 km z prędkościami 110-120. Dałoby pewnie dobić do 1000 km ale wolałem nie ryzykować stanięcia na drodze.
5,9
Kombi 1.7 CDTI ECOTEC 100KM 74kW
Opel Astra H
Kupiłem auto w 2018 po pierwszym właścicielu z polskiego salonu. Ówczesny przebieg 150tys. Zrobiłem 30 tys od tamtego momentu. Uważam, że silnik jest bardzo oszczędny, ale też nieszczególnie dynamiczny chociaż sam moment obrotowy 240nm nie jest najgorszy. Jeżdżę 1-2razy w tygodniu po Warszawie dystanse 5-10km na raz, na piłkę podjechać, zakupy większe. Poza tym głównie jakieś wycieczki poza miasto, 50-100km plus wakacyjne wyjazdy nad morze, w góry, o różnych porach roku. Zmieniam bieg przy 2-2.2tys obrotów. Na trasie, prędkości 100-120kmh pali maks 5.5litra niezależnie od obciążenia (wyjazd z Warszawy na Słowację, 4osoby ze sprzętem narciarskim). Najwięcej na autostradzie, do 140 pali około 7-7.5L. Powyżej 140 robi się dziura w baku, spotęgowana brakiem 6 biegu. Wszystkie wyniki podane z pomiarów przy dystrybutorze (nie posiadam komputera pokładowego). Generalnie minimum 800km na baku zawsze robię. To moje pierwsze auto i nie zawiodłem się. Polecam auta z polskich salonów i pewną historią.
6,7
Cabrio 1.6 Twinport ECOTEC 105KM 77kW
Opel Astra H
Samochodzik oszczędny w trasie na tempomacie spali spokojnie 6.5 l. W cyklu mieszanym 400km trasa 150km miasto średnio 7-7.5 l. Przy cieżkiej nodze jest w stanie spalić do 14 l. Do 90 km/h wychodzi 5 l. ale nie testowałem tego dużo razy. Zasięg na zbiorniku do 600 km

Usterki Opel Astra H

Liczba wpisów: 119
Silnik przechodzi pewien rezonans przy 2700-2900 obrotach
  • Opel Astra H Kombi 1.6 ECOTEC 115KM 85kW 2006-2013
  • układ napędowy
  • 107 tys. km
Od niedawna jestem posiadaczem kolejnego Opla, tym razem Astry H z silnikiem Z16XER. Niestety trafił mi się egzemplarz, który przy obrotach ok. 2700-2900 przechodzi pewien rezonans, występują drgania silnika, najbardziej wyczuwalne na 4 i 5 biegu. Drgania wyczuwalne są na pedale przyspieszenia „czuć w podłodze” - powyżej 2900-3000 obrotów wszystko wraca do normy. Użytkownicy forum internetowych związanych z tym tematem informują, że serwisy Opla nie radzą sobie z tą usterką, generalnie odpowiadają, że „ten typ tak ma”, że jest wada fabryczna. Czy udało się komuś rozwiązać podobny problem z tym silnikiem?
Problem rozwiązany
3 komentarze
Brak prądu
  • Opel Astra H Kombi 2.0 turbo ECOTEC 200KM 147kW od 2004
  • instalacja elektryczna
  • 256 tys. km
Astra zaczeła szwankowac po wymianie oswietlenia. ( zegary, przelączniki itp.) Kilka razy rozładował się akumulator i "wypadla" centralka alarmu QC-02. Gdy poskladalem auto to najpierw normalnie dochodził prad byl zaplon ale nie chcial odpalic tak jakby alarm go hamowal, slychac tylko stukanie jakby akus padnięty ale podpinalem inne i dalej tak samo. Od wczoraj nie mam wogole pradu na zaplonie, nie dziala centralny zamek i żadne szyby czy tez oświetlenie wnetrza, dziala tylko radio ale wyswietlacz slabo świeci. Wybebeszylem wszystkie bezpieczniki z przodu i z tylu i przekazniki i wszystko OK, wyrzuciłem cala skrzynkę bezpieczników z pod maskii żadnego przetarcia czy cokolwiek innego nie ma. Gdzie moze byc problem?
Oczekuje na rozwiązanie
3 komentarze
Wiązka kabli
  • Opel Astra H Sedan 1.6 ECOTEC 115KM 85kW 2007-2013
  • instalacja elektryczna
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Jednym z klasycznych problemów tego modelu jest przecierająca się wiązka kabli idąca do drzwi tylnych, wychodząca ze słupka pomiędzy drzwiami. Te kable odpowiedzialne są za centralny zamek, głośniki i parę innych rzeczy. Jest źle obmyślone, bo zwykłe otwieranie i zamykanie drzwi tylnych w końcu doprowadzi do przetarcia. Cena oryginalnej wiązki to 650zl. Na szczęście można kupić zamiennik na allegro za 150zl. Wymiana samodzielna również nie jest problemem, a że plastiki w tej astrze są fajnie elastyczne, to nic nie połamiesz przy robocie.
2 komentarze
Opel Astra H