Szukaj

Informacje o Opel Astra K Sports Tourer 1.4 Turbo 125KM 92kW 2016-2019

Lata produkcji: 2016 – 2019
Segment: Niższa klasa średnia
Piąta generacja Opla Astry swoją światową premierę miała w 2015 r. podczas wystawy samochodowej IAA we Frankfurcie. Jedną ze stylistycznych inspiracji dla projektantów najnowszej Astry stał się prototyp z roku 2013 – Monza Concept. Produkcyjną wersję Opla Astry K zbudowano na nowej platformie podłogowej GM Delta D2XX, podobnie jak m.in. Chevrolety – Cruze oraz Volt. Opel Astra piątej generacji jest nieco mniejszy i lżejszy od poprzedniczki (o ok. 120 kilogramów). Model dostępny jest także w wariancie kombi, tak jak w przypadku Astry J nosi oznaczenie Sports Tourer. Na innych rynkach funkcjonuje pod nazwami Vauxhall i Holden Astra oraz Buick Verano Hatch. W 2016 r. Opel Astra K został zwycięzcą plebiscytu na Europejski Samochód Roku. Tak jak poprzednie generacje modelu, tak i Opel Astra K wytwarzany jest m.in. w zakładach Opla w Gliwicach.
czytaj więcej
Powagosław
Opel podąża za niemiecką filozofią w projektowaniu samochodów, która głosi, że jeśli coś nie jest zepsute, to nie ma potrzeby tego naprawiać. Astrę jedynie stylistycznie podrasowano, co, biorąc pod uwagę bardzo udany projekt modelu „J”, przynajmniej dziś wydaje się słusznym krokiem. ~Powagosław
Luzacjusz
Auto owszem zgrabne jak modelki Victoria’s Secret, ale… To nowa generacja czy facelifting? I druga sprawa – słyszę, że Astra puka do segmentu premium. No jasny gwint, z całym szacunkiem, ale jak tak dalej pójdzie to niedługo nawet Dacia ogłosi, że już nie robi tanich, popularnych aut, tylko gadżety dla indywidualistów. ~Luzacjusz
Produkowany od 2016 do 2019 roku
Pojemność skokowa 1399 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 125 KM (92 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 245 Nm przy 2000-3500 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Zapłon iskrowy
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(69%)

Zalety

+ Wentylacja i ogrzewanie + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Silnik

Wady

- Całokształt - Wyciszenie - Karoseria

Wybrane oceny

4,5
~Arkos
Opel Astra K
Sports Tourer 1.4 Turbo 125KM 92kW
Ciężko się do czegoś przyczepić ale nic również nie zachwyca. To uczciwy samochód, spokojnie dla rodziny 2+2. Mało pali, sporo pomieści. Silnik z fajną kulturą pracy. Jeśli poszukuje się emocji- nie tędy droga. Jeśli szuka się samochodu który zapakuje dzieciaki, zakupy i po prostu będzie samochodem- jak najbardziej tak. Dobrze wyposażony nawet w serii, sporo przestrzeni w środku. Zawsze podoba mi się widok wskazówek na wyświetlaczach, które przy odpalaniu zamykają swoje skale i potem leniwie wracają na pozycje wyjściowe- cieszą oko.
4,6
~Marcino
Opel Astra K
Sports Tourer 1.4 Turbo 125KM 92kW
Jak każde autko ma swoje wady i zalety. Troszkę dużo twardego plastiku od kolan w dół. Przez co dochodzą już drobne skrzypeczki. Za wcześnie by coś wiecej dodawać okaże sie po dłuższej eksploatacji. Ciche wewnątrz, zgrabne i estetyczne wnętrze.Dynamiczne. Polecam . Choć ma minusy jak brak lampki w schowku, brak schowka na okulary, słabo zorganizowana przestrzeń bagażnika pod podłogą. Widziałem u konkurencji fajniejsze rozwiązania. Poprostu takie detale a jakby cieszyły. Na zewnątrz wygląd rzecz gustu i sprawa indywidualna.
4,5
~Muti
Opel Astra K
Sports Tourer 1.4 Turbo 125KM 92kW
Posiadam to auto od 3 miesięcy. Chciałem podzielić się z wami moimi pierwszymi wrażeniami. Być może pomoże ona komuś w podjęciu decyzji. Auto bardzo ciekawe i dobrze zaprojektowane. Samochód posiada bardzo zgrabną bryłę i wyjątkowo obszerne wnętrze. Szczególnie pasażerowie na tylnej kanapie będą bardzo zadowoleni. Ilość miejsca na nogi bardzo duża. Pojazd dobrze trzyma się drogi i pewnie pokonuje zakręty. Wg specyfikacji auto jest w tej wersji o 180 kg lżejsze od poprzednika. Silnik 1,4 125 KM dobrze radzi sobie z rozpędzaniem tego samochodu. Oczywiście mogłoby być lepiej. Na drugim biegu auto rozpędzimy bez problemu do 90 km/h. Jest jeden minus. Otóż silnik łapie "oddech" dopiero przy 3000 obrotów na minutę. Później już "ciągnie" bez problemu. Skrzynia biegów generalnie bez uwag. Fotele kierowcy i pasażera bardzo wygodne. Hamulce również bez uwag. Bardzo wydajne. Wyciszenie kabiny w normie. Do prędkości 160 km/h niewiele słychać hałasu z zewnątrz. Bez problemu można słuchać radia. Auto posiada bardzo ciekawy zestaw multimedialny. Obsługa radia, zestaw głośnomówiący jak również możliwość projekcji telefonu na wyświetlaczu. W tym celu musimy zainstalować na telefonie aplikację Android Auto i połączyć go za pomocą przewodu USB. Tempomat, ogranicznik prędkości, sterowanie radiem i zestawem głośnomówiącym z koła kierownicy - bez uwag. Klimatyzacja działa wydajnie i dobrze radzi sobie z wentylacją kabiny. Bardzo łatwe mocowanie fotelika za pomocą systemu Iso fix. Widoczność do przodu ok do tyło trochę gorzej jak to w kombi. Teraz kilka minusów. Schowek nie posiada oświetlenia, maska silnika nie posiada teleskopów, w przedniej szybie odbija się kratka nawiewu powietrza oraz źle umiejscowiony panel sterowania szybami (powinien być przesunięty do przodu). Tylne fotele można złożyć tworząc płaską powierzchnię ładunkową. Jednakże minusem jest to, iż za nadkolami jest bardzo duża ilość miejsca, która została zabudowana. Największy minus to czujniki parkowania. Włączają się kiedy popadnie. Nie można nad tym zapanować. Spalanie przy spokojnej jeździe to 6,2 l/100 km. Tak przejechałem pierwsze kilometry. Po przekroczeniu 3000 km zacząłem jeździć szybciej i realne spalanie to 7,2 l/100 km (korki w mieście, trasa, autostrada). Po 3000 km wymieniłem po raz pierwszy olej. Jeżdżę dalej i jestem zadowolony. Mimo kilku drobnych wad polecam to auto.
Średnie spalanie dla Opel Astra K Sports Tourer 1.4 Turbo 125KM 92kW 2016-2019
6,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,8
Opel Astra K
Sports Tourer 1.4 Turbo 125KM 92kW
Auto pali srednio około 7,5 lita na 100km trasy mieszne z przewagą krótkich do 10 km. Minusem auta to fotele standardowe wersja enjoy źle wyprofilowane, twarde uwierają w okolicach lędźwiów brak regulacji na tym odcinku. Sprzęgło wysoko zaczyna zabierać efektem jest duża czułość co przekłada się na szarpanie. Kupując radziłbym sprawdźić fotele egronomiczne bo wdług mnie standardowe do kitu. mała też jest regulacja kolumny kierownicy wysokim osobom ciężko będzie na podniesionym siedzisku zobaczyć wskaźniki paliwa i temperatury.
6,8
Liczba komentarzy: 1
Opel Astra K
Sports Tourer 1.4 Turbo 125KM 92kW
Autko pali niewiele jak na swoje gabaryty (kombi), tylko droga benzyna. Przy 90km/h chwilowe spalanie na 6biegu to nawet ponizej 4l. Na długich mieszanych trasach od dróg powiatowych, krajowych i autostrad łącznie z górskimi drogami, srednia poniżej 6litrów z trzema osobami i pełnym bagażnikiem. Dodam ze opony szerokość 225. Typowo autostrada 140km/h spalanie 6.5/7.5. Dodam ze to według moich wyliczeń. Komputer zawsze pokazuje od 0.3 do 1 litra mniej. To troszkę denerwuje. Oczywiście lubię jeździć dynamicznie ale i oszczędnie, więc nie cisne na gazie do świateł na pełnym gazie zeby zaraz hamować. Ogólnie polecam. Kompromis miedzy komfortem a ceną. Autko dynamiczne i przyjemne wewnątrz. Dużo miejsca z przodu i z tyłu.
7,1
Opel Astra K
Sports Tourer 1.4 Turbo 125KM 92kW
Auto dość dynamiczne jak na 125km. Niska masa robi swoje. Do tego pojemne i raczej bezawaryjne (na gwarancji wymieniony tylko prawe uszczelnienie przegubu po 2 roku). Przejechałem póki co 47 000 km i średnie spalanie w mieście (rano bez korków, powrót z dużymi korkami, trasy ok 25km w jedną stronę) wychodzi niemal zawsze (lato klima, zima - dłuższe nagrzewanie silnika) ok 7.7l Na trasie prędkości do 120 km/h spokojnie 6.5l, autostrada 140km/h, miejscami 170km/h 8 - 8.5

Usterki Opel Astra K

Liczba wpisów: 35
DTC U1520
  • Opel Astra K Sports Tourer 1.4 Turbo 150KM 110kW 2016-2019
  • instalacja elektryczna
  • 80 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 1
Mam taki DTC U1520. Znalezione informacje do tej pory to w przybliżeniu: Moduł sterujący nadwozia czyli BCM Wartość błędu = 00 Utrata komunikacji z urządzeniem na szynie LIN Dodatkowo podejrzewam że to może być to: "P25 Moduł alarmu zabezpieczenia wnętrza przed kradzieżą z syreną alarmową" bo rzeczywiście przy niskim poziomie naładowania akumulatora alarm wyje bez powodu ale samochód odpala silnik, można jechać (z wyjącym alarmem) i po przejechaniu paru km jak się akumulator naładuje to przestaje wyć. Miał to ktoś z Was?
turbina?
  • Opel Astra K Hatchback Facelifting 1.2 Turbo 145KM 107kW 2019-2021
  • układ napędowy
  • 19 tys. km
podczas jazdy odpala sie kontrolka sterowania silnika ,wyświetla bład OGRANICZONA MOC SILNIKA turbo nie dziala po ponownym uruchomieniu silnika wszystko działa poprawnie poza tym,że błąd jest zapisany w systemie po krótkiej jeżdżie ponownie przestaje działać turbo.Autoryzowany serwis opla nie potrafi usunąć usterki,zaczynaja wymieniać turbiny co nie przynosi pozytywnego rezultatu a teraz wzięli się nawet za wymianę silników,wiem bo niejestem pierwszym klientem z tym problemem.Tłumaczą w serwisie,że to za świerze samochody nie wiedzą co jest przyczyną tych usterek. Opel Astra K Hatchback Facelifting 1.2 Turbo 145KM 107kW rok prod.2019 modelowo2020
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Pedał sprzęgła w podłodze
  • Opel Astra K Sports Tourer 1.4 Turbo 125KM 92kW 2016-2019
  • układ napędowy
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 32
Nie 5
Auto 3 letnie, przy przebiegu 29066 nie chciał odskoczyć pedał na swoją pozycję wyjściową. Cofałem kilkanaście metrów, a potem już nie mogłem wrzucić żadnego biegu. Ręką odciągnąłem pedał sprzęgła, który łatwo i energicznie odskoczył do góry. Następnie próbna jazda po mieście i na razie wporządku. Drugiego dnia kolejny test i też ok. Oby to nie był wysprzęglik i pompa- tak piszą na forum Opla. Podobno były jakieś akcje serwisowe, będę próbował. Jestem zażenowany i w szoku, że taka awaria pojawiła się tak wcześnie. Mam auto rok, kupione jako dwuletnie. Przejechałem 9200 km.
7 komentarzy
Opel Astra K Sports Tourer