Szukaj

Informacje o Opel Astra K Sports Tourer 1.4 Turbo 125KM 92kW 2016-2019

Lata produkcji: 2016 – 2019
Segment: Niższa klasa średnia
Piąta generacja Opla Astry swoją światową premierę miała w 2015 r. podczas wystawy samochodowej IAA we Frankfurcie. Jedną ze stylistycznych inspiracji dla projektantów najnowszej Astry stał się prototyp z roku 2013 – Monza Concept. Produkcyjną wersję Opla Astry K zbudowano na nowej platformie podłogowej GM Delta D2XX, podobnie jak m.in. Chevrolety – Cruze oraz Volt. Opel Astra piątej generacji jest nieco mniejszy i lżejszy od poprzedniczki (o ok. 120 kilogramów). Model dostępny jest także w wariancie kombi, tak jak w przypadku Astry J nosi oznaczenie Sports Tourer. Na innych rynkach funkcjonuje pod nazwami Vauxhall i Holden Astra oraz Buick Verano Hatch. W 2016 r. Opel Astra K został zwycięzcą plebiscytu na Europejski Samochód Roku. Tak jak poprzednie generacje modelu, tak i Opel Astra K wytwarzany jest m.in. w zakładach Opla w Gliwicach.
czytaj więcej
Powagosław
Opel podąża za niemiecką filozofią w projektowaniu samochodów, która głosi, że jeśli coś nie jest zepsute, to nie ma potrzeby tego naprawiać. Astrę jedynie stylistycznie podrasowano, co, biorąc pod uwagę bardzo udany projekt modelu „J”, przynajmniej dziś wydaje się słusznym krokiem. ~Powagosław
Luzacjusz
Auto owszem zgrabne jak modelki Victoria’s Secret, ale… To nowa generacja czy facelifting? I druga sprawa – słyszę, że Astra puka do segmentu premium. No jasny gwint, z całym szacunkiem, ale jak tak dalej pójdzie to niedługo nawet Dacia ogłosi, że już nie robi tanich, popularnych aut, tylko gadżety dla indywidualistów. ~Luzacjusz

Nowy Opel Astra

Cena od: 78 600 PLN
Produkowany od 2016 do 2019 roku
Pojemność skokowa 1399 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 125 KM (92 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 245 Nm przy 2000-3500 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(83%)

Zalety

+ Wentylacja i ogrzewanie + Widoczność + Silnik

Wady

- Całokształt - Wyciszenie - Karoseria

Wybrane oceny

4,6
~Marcino
Sports Tourer 1.4 Turbo 125KM 92kW
Opel Astra K
Jak każde autko ma swoje wady i zalety. Troszkę dużo twardego plastiku od kolan w dół. Przez co dochodzą już drobne skrzypeczki. Za wcześnie by coś wiecej dodawać okaże sie po dłuższej eksploatacji. Ciche wewnątrz, zgrabne i estetyczne wnętrze.Dynamiczne. Polecam . Choć ma minusy jak brak lampki w schowku, brak schowka na okulary, słabo zorganizowana przestrzeń bagażnika pod podłogą. Widziałem u konkurencji fajniejsze rozwiązania. Poprostu takie detale a jakby cieszyły. Na zewnątrz wygląd rzecz gustu i sprawa indywidualna.
4,5
~Muti
Sports Tourer 1.4 Turbo 125KM 92kW
Opel Astra K
Posiadam to auto od 3 miesięcy. Chciałem podzielić się z wami moimi pierwszymi wrażeniami. Być może pomoże ona komuś w podjęciu decyzji. Auto bardzo ciekawe i dobrze zaprojektowane. Samochód posiada bardzo zgrabną bryłę i wyjątkowo obszerne wnętrze. Szczególnie pasażerowie na tylnej kanapie będą bardzo zadowoleni. Ilość miejsca na nogi bardzo duża. Pojazd dobrze trzyma się drogi i pewnie pokonuje zakręty. Wg specyfikacji auto jest w tej wersji o 180 kg lżejsze od poprzednika. Silnik 1,4 125 KM dobrze radzi sobie z rozpędzaniem tego samochodu. Oczywiście mogłoby być lepiej. Na drugim biegu auto rozpędzimy bez problemu do 90 km/h. Jest jeden minus. Otóż silnik łapie "oddech" dopiero przy 3000 obrotów na minutę. Później już "ciągnie" bez problemu. Skrzynia biegów generalnie bez uwag. Fotele kierowcy i pasażera bardzo wygodne. Hamulce również bez uwag. Bardzo wydajne. Wyciszenie kabiny w normie. Do prędkości 160 km/h niewiele słychać hałasu z zewnątrz. Bez problemu można słuchać radia. Auto posiada bardzo ciekawy zestaw multimedialny. Obsługa radia, zestaw głośnomówiący jak również możliwość projekcji telefonu na wyświetlaczu. W tym celu musimy zainstalować na telefonie aplikację Android Auto i połączyć go za pomocą przewodu USB. Tempomat, ogranicznik prędkości, sterowanie radiem i zestawem głośnomówiącym z koła kierownicy - bez uwag. Klimatyzacja działa wydajnie i dobrze radzi sobie z wentylacją kabiny. Bardzo łatwe mocowanie fotelika za pomocą systemu Iso fix. Widoczność do przodu ok do tyło trochę gorzej jak to w kombi. Teraz kilka minusów. Schowek nie posiada oświetlenia, maska silnika nie posiada teleskopów, w przedniej szybie odbija się kratka nawiewu powietrza oraz źle umiejscowiony panel sterowania szybami (powinien być przesunięty do przodu). Tylne fotele można złożyć tworząc płaską powierzchnię ładunkową. Jednakże minusem jest to, iż za nadkolami jest bardzo duża ilość miejsca, która została zabudowana. Największy minus to czujniki parkowania. Włączają się kiedy popadnie. Nie można nad tym zapanować. Spalanie przy spokojnej jeździe to 6,2 l/100 km. Tak przejechałem pierwsze kilometry. Po przekroczeniu 3000 km zacząłem jeździć szybciej i realne spalanie to 7,2 l/100 km (korki w mieście, trasa, autostrada). Po 3000 km wymieniłem po raz pierwszy olej. Jeżdżę dalej i jestem zadowolony. Mimo kilku drobnych wad polecam to auto.
3,9
~Greg
Sports Tourer 1.4 Turbo 125KM 92kW
Opel Astra K
Samochód fajny bo nowy :) Po przejechaniu 7000 km w normalny sposób (ani szybko, ani wolno) spalanie średnie na poziomie 6,3 litra na 100 km. Chciało by się żeby palił mniej... Bagażnik duży, szkoda tylko że trzeba dokupić systemy haczyków i mocowań. Niestety plastiki wewnątrz bardzo łatwo się rysują, wystarczy przypadkowy kontakt z twardym przedmiotem i rysa gotowa. Lakier, niestety również mało trwały. Łatwo ulega zarysowaniom. Kolor dark caramel - ładny, ale ciężko utrzymać go w salonów stanie. Trochę ponarzekałem. Trochę się rozpisałem. Ale to tylko dlatego że to moje pierwsze nowe autko i zależy mi żeby długo cieszyło oko... Z moich przemyśleń to teraz przyciemniłbym szyby oraz dokupił system on star. To tyle na początek. Może za kolejne 7000 km znów coś napiszę :) Pozdrawiam!
Średnie spalanie dla Opel Astra K Sports Tourer 1.4 Turbo 125KM 92kW 2016-2019
7,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,8
Sports Tourer 1.4 Turbo 125KM 92kW
Opel Astra K
Auto pali srednio około 7,5 lita na 100km trasy mieszne z przewagą krótkich do 10 km. Minusem auta to fotele standardowe wersja enjoy źle wyprofilowane, twarde uwierają w okolicach lędźwiów brak regulacji na tym odcinku. Sprzęgło wysoko zaczyna zabierać efektem jest duża czułość co przekłada się na szarpanie. Kupując radziłbym sprawdźić fotele egronomiczne bo wdług mnie standardowe do kitu. mała też jest regulacja kolumny kierownicy wysokim osobom ciężko będzie na podniesionym siedzisku zobaczyć wskaźniki paliwa i temperatury.
6,8
Liczba komentarzy: 1
Sports Tourer 1.4 Turbo 125KM 92kW
Opel Astra K
Autko pali niewiele jak na swoje gabaryty (kombi), tylko droga benzyna. Przy 90km/h chwilowe spalanie na 6biegu to nawet ponizej 4l. Na długich mieszanych trasach od dróg powiatowych, krajowych i autostrad łącznie z górskimi drogami, srednia poniżej 6litrów z trzema osobami i pełnym bagażnikiem. Dodam ze opony szerokość 225. Typowo autostrada 140km/h spalanie 6.5/7.5. Dodam ze to według moich wyliczeń. Komputer zawsze pokazuje od 0.3 do 1 litra mniej. To troszkę denerwuje. Oczywiście lubię jeździć dynamicznie ale i oszczędnie, więc nie cisne na gazie do świateł na pełnym gazie zeby zaraz hamować. Ogólnie polecam. Kompromis miedzy komfortem a ceną. Autko dynamiczne i przyjemne wewnątrz. Dużo miejsca z przodu i z tyłu.
7,1
Sports Tourer 1.4 Turbo 125KM 92kW
Opel Astra K
Auto dość dynamiczne jak na 125km. Niska masa robi swoje. Do tego pojemne i raczej bezawaryjne (na gwarancji wymieniony tylko prawe uszczelnienie przegubu po 2 roku). Przejechałem póki co 47 000 km i średnie spalanie w mieście (rano bez korków, powrót z dużymi korkami, trasy ok 25km w jedną stronę) wychodzi niemal zawsze (lato klima, zima - dłuższe nagrzewanie silnika) ok 7.7l Na trasie prędkości do 120 km/h spokojnie 6.5l, autostrada 140km/h, miejscami 170km/h 8 - 8.5

Usterki Opel Astra K

Liczba wpisów: 17
gasnący prawy ksenon
  • Opel Astra K
  • nadwozie
  • 190 tys. km
witam , próbowałem szukać w necie rozwiązania mojego problemu ale bezskutecznie dlatego postanowiłem opisać mój problem tutaj być może Ktoś już miał taki problem ...problem dotyczy gasnącego prawego ksenonu / raz gaśnie i pokazuje komunikat na desce po wyłączeniu zapłonu lub samych świateł ksenon działa poprawnie ...tydzień działa poprawnie a kolejne dni w kratkę ...po podłączeniu do kompa brak błędów ... rok działał poprawnie i pewnego dnia ponownie zaczął "wariować" raz podczas jazdy się wyłączył ...po wymianie ksenonu dział identycznie bez zmian ..byłbym wdzięczny za wskazówkę..pozdrawiam
Oczekuje na rozwiązanie
Awaria swiatel hamowania
  • Opel Astra K Hatchback 5d 1.6 CDTI 110KM 81kW 2015-2019
  • instalacja elektryczna
  • 90 tys. km
Wyskakuje komunikat : awaria swiatel hamowania, nie działa lewy stóp. Wymieniłem żarówkę, dalej nic. Szukam moze jakiś bezpiecznik ale w opisie bezpiecznikow nie ma żadnego do świateł stop. Proszę o pomoc koledzy :)
Problem rozwiązany
1 komentarz
Kamera Opel Eye
  • Opel Astra K Sports Tourer 1.4 Turbo 150KM 110kW 2016-2019
  • instalacja elektryczna
  • 5 tys. km
Poniżej 5 st. C, systemy bezpieczeństwa, takie jak asystent pasa ruchu, awaryjnego hamowania, rozpoznawania znaków drogowych a także automatyczne światła Intellilux wyłączają się lub błędnie odczytywane są informacje z drogi z powodu zaparowanej przestrzeni między kamerą a szybą. Klimatyzacja nie pomaga. Mimo zgłoszenia do ASO Szpot w Poznaniu, dokumentacji zdjęciowej, oraz interwencji w Opel Polska problem od 2017 roku do dziś, tj. 07.2019 nie został rozwiązany.
Oczekuje na rozwiązanie
Opel Astra K Sports Tourer