Szukaj

Informacje o Opel Astra K Sports Tourer 1.6 CDTI 110KM 81kW 2016-2019

Lata produkcji: 2016 – 2019
Segment: Niższa klasa średnia
Piąta generacja Opla Astry swoją światową premierę miała w 2015 r. podczas wystawy samochodowej IAA we Frankfurcie. Jedną ze stylistycznych inspiracji dla projektantów najnowszej Astry stał się prototyp z roku 2013 – Monza Concept. Produkcyjną wersję Opla Astry K zbudowano na nowej platformie podłogowej GM Delta D2XX, podobnie jak m.in. Chevrolety – Cruze oraz Volt. Opel Astra piątej generacji jest nieco mniejszy i lżejszy od poprzedniczki (o ok. 120 kilogramów). Model dostępny jest także w wariancie kombi, tak jak w przypadku Astry J nosi oznaczenie Sports Tourer. Na innych rynkach funkcjonuje pod nazwami Vauxhall i Holden Astra oraz Buick Verano Hatch. W 2016 r. Opel Astra K został zwycięzcą plebiscytu na Europejski Samochód Roku. Tak jak poprzednie generacje modelu, tak i Opel Astra K wytwarzany jest m.in. w zakładach Opla w Gliwicach.
czytaj więcej
Powagosław
Opel podąża za niemiecką filozofią w projektowaniu samochodów, która głosi, że jeśli coś nie jest zepsute, to nie ma potrzeby tego naprawiać. Astrę jedynie stylistycznie podrasowano, co, biorąc pod uwagę bardzo udany projekt modelu „J”, przynajmniej dziś wydaje się słusznym krokiem. ~Powagosław
Luzacjusz
Auto owszem zgrabne jak modelki Victoria’s Secret, ale… To nowa generacja czy facelifting? I druga sprawa – słyszę, że Astra puka do segmentu premium. No jasny gwint, z całym szacunkiem, ale jak tak dalej pójdzie to niedługo nawet Dacia ogłosi, że już nie robi tanich, popularnych aut, tylko gadżety dla indywidualistów. ~Luzacjusz
Produkowany od 2016 do 2019 roku
Pojemność skokowa 1598 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 110 KM (81 kW) przy 3500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 300 Nm przy 1750-2000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
System start&stop Dostępny
Ogólna ocena
3,8 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

NIE

Głosów za: 40% / przeciw: 60%

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Wentylacja i ogrzewanie + Widoczność

Wady

- Całokształt - Silnik - Bezawaryjność (poważne usterki)

Wybrane oceny

3,6
~Jerry
Opel Astra K
Sports Tourer 1.6 CDTI 110KM 81kW
Nigdy więcej opla. Pierwsza sprawa to wadliwy napinacz łańcucha rozrządu który nie napina odpowiednio łańcucha przy odpalaniu co w dłuższej perspektywie powoduje rozciągnięcie łańcucha. Oczywiście opel na gwarancji dokładał uszczelkę pod napinacz , akcji serwisowej nie zrobił dla aut po gwarancji . Dołożenie takiej uszczelki to koszt z robocizną około 2 tys, wymiana kompletnego rozrządu to 6 tys zł i nie mówię o ASO. Kolejna sprawa to brak aktualizacji map do nawigacji ostatnie są z 2019 roku czy wyłączenie systemu OnStar i pozostawienie użytkowników tego systemu na lodzie
4,1
~Łukasz M.
Opel Astra K
Sports Tourer 1.6 CDTI 110KM 81kW
Użytkuje Astrę jako samochód służbowy. I do tego nadaje się idealnie. Mocny silnik, duży bagażnik, przyjemność obsługi, nie daje dużych powodów do narzekań. Lubię w nim elastyczność silnika, podłokietnik, dobrze działający bluetooth, miłą skrzynie biegów i widoczność. Denerwuje mnie roleta bagażnika, czujniki parkowania działające z opóźnieniem, niewygodne fotele i zbyt miękkie zawieszenie i system start/stop. Pali trochę za dużo. Średnie z 43 tyś to 5,5 l wg wskazań komputera.Tankuje zawsze do pełna i później obliczam realne wskazania. Przy jeździe po mieście potrafi oszukać nawet o 0.8 l/100km. Minimalne spalanie to 3.5 l na trasie 70 km. (Grójec-Warszawa) przy zerowych korkach. Max to 6,8l, tylko w mieście. Osobiście bym go nie wybrał, jest po prostu bez charakteru.
2,7
~maciej
Opel Astra K
Sports Tourer 1.6 CDTI 110KM 81kW
Przeciętny kompakt bez charakteru, pozbawiony jakichś poważnych wad ale też bez pozytywnych niespodzianek.Trochę się broni system audio który jest intuicyjny i szybko łączy się z telefonem.Niska kultura silnika i koszmarne siedzenie dla kierowcy.Gdyby nie to że jest służbowy nigdy bym nie zwrócił na niego uwagi - bryła kombi jest po prostu brzydka z tym "doklejonym" tyłem.Jako auto prywatne nie polecam.

Usterki Opel Astra K

Liczba wpisów: 35
DTC U1520
  • Opel Astra K Sports Tourer 1.4 Turbo 150KM 110kW 2016-2019
  • instalacja elektryczna
  • 80 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 1
Mam taki DTC U1520. Znalezione informacje do tej pory to w przybliżeniu: Moduł sterujący nadwozia czyli BCM Wartość błędu = 00 Utrata komunikacji z urządzeniem na szynie LIN Dodatkowo podejrzewam że to może być to: "P25 Moduł alarmu zabezpieczenia wnętrza przed kradzieżą z syreną alarmową" bo rzeczywiście przy niskim poziomie naładowania akumulatora alarm wyje bez powodu ale samochód odpala silnik, można jechać (z wyjącym alarmem) i po przejechaniu paru km jak się akumulator naładuje to przestaje wyć. Miał to ktoś z Was?
turbina?
  • Opel Astra K Hatchback Facelifting 1.2 Turbo 145KM 107kW 2019-2021
  • układ napędowy
  • 19 tys. km
podczas jazdy odpala sie kontrolka sterowania silnika ,wyświetla bład OGRANICZONA MOC SILNIKA turbo nie dziala po ponownym uruchomieniu silnika wszystko działa poprawnie poza tym,że błąd jest zapisany w systemie po krótkiej jeżdżie ponownie przestaje działać turbo.Autoryzowany serwis opla nie potrafi usunąć usterki,zaczynaja wymieniać turbiny co nie przynosi pozytywnego rezultatu a teraz wzięli się nawet za wymianę silników,wiem bo niejestem pierwszym klientem z tym problemem.Tłumaczą w serwisie,że to za świerze samochody nie wiedzą co jest przyczyną tych usterek. Opel Astra K Hatchback Facelifting 1.2 Turbo 145KM 107kW rok prod.2019 modelowo2020
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Pedał sprzęgła w podłodze
  • Opel Astra K Sports Tourer 1.4 Turbo 125KM 92kW 2016-2019
  • układ napędowy
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 32
Nie 5
Auto 3 letnie, przy przebiegu 29066 nie chciał odskoczyć pedał na swoją pozycję wyjściową. Cofałem kilkanaście metrów, a potem już nie mogłem wrzucić żadnego biegu. Ręką odciągnąłem pedał sprzęgła, który łatwo i energicznie odskoczył do góry. Następnie próbna jazda po mieście i na razie wporządku. Drugiego dnia kolejny test i też ok. Oby to nie był wysprzęglik i pompa- tak piszą na forum Opla. Podobno były jakieś akcje serwisowe, będę próbował. Jestem zażenowany i w szoku, że taka awaria pojawiła się tak wcześnie. Mam auto rok, kupione jako dwuletnie. Przejechałem 9200 km.
7 komentarzy
Opel Astra K Sports Tourer